Page 15 - Open2U - SEPTEMBER - 2022
P. 15

Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού                                        15


                               ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2022





          Μεκυρίαρχοερευνητικό






          καιαναπτυξιακόέργο








          Οι υφιστάµενες και οι σχεδιαζόµενες δράσεις παρουσιάστηκαν σε επιτυχηµένη διαδικτυακή ηµερίδα

          του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας


              o καινοτόµο έργο αλλά και οι προκλήσεις για το
              µέλλον, τα πρότυπα ανάπτυξης, οι οδηγοί, οι                                                                        Ε Ευ υσ στ τ. .   Ε Ευ υσ στ τα αθ θό όπ πο ου υλ λο ος ς: :
          Tυφιστάµενες επιστηµονικές και τεχνικές προ-
          διαγραφές έντυπου και ψηφιακού εκπαιδευτικού υλι-                                                                      Κ Κα αί ίρ ρι ια α   η η   σ συ υµ µβ βο ολ λή ή   τ το ου υ
          κού και οι σχεδιαζόµενες δράσεις κυριάρχησαν στην
          επιτυχηµένη διαδικτυακή ηµερίδα του Εργαστηρίου                                                                        Ο αντιπρόεδρος ∆ιοικητικών Υπο-
          Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδο-                                                                         θέσεων, Ακαδηµαϊκών Υποθέσεων
          λογίας (ΕΕΥΕΜ).                                                                                                        και Φοιτητικής Μέριµνας του ΕΑΠ,
          Η ηµερίδα µε θέµα «Ερευνητικό και Αναπτυξιακό                                                                          Καθηγητής Ιατρικής Φυσικής-Ακτι-
          Έργο ΕΕΥΕΜ – Υφιστάµενες και Σχεδιαζόµενες ∆ρά-                                                                        νοφυσικής, Ευστάθιος Ευσταθό-
          σεις», που έγινε την Τετάρτη 8/6 ξεκίνησε µε χαιρε-                                                                    πουλος, στην εναρκτήρια τοποθέ-
          τισµό-καλωσόρισµατηςΜαριάνναςΣταµάτη,υπεύθυνης                                                                         τησή του, αφού ευχαρίστησε τους
          του Τοµέα ∆ιοικητικής και Τεχνικής Υποστήριξης (ΤΟ-                                                                    εισηγητές και τους συµµετέχοντες
          ∆ΙΤ) του ΕΕΥΕΜ και συντονίστριας της εκδήλωσης, η                                                                      στην ηµερίδα, επεσήµανε ότι η εκ-
          οποία ευχαρίστησε τον Αν. ∆ιευθυντή, Αν. Καθηγητή                                                                      δήλωση αυτή αποτελεί τη συνέ-
          ΣΚΕ Ευάγγελο Κουµανάκο, το Επιστηµονικό Συµ-                                                                           χεια της πρόσκλησής του, µε στόχο
          βούλιο - Εκπροσώπους (µέλη ∆ΕΠ) των τεσσάρων  Στο πάνελ από αριστερά διακρίνονται οι, Μαριάννα Σταµάτη, Αναστάσιος Φαναριώτης, Χριστόφορος Καραχρήστος   την προβολή και διάχυση των δρά-
          ΣχολώντουΕΑΠ,καθώςκαιτοπροσωπικότουΕΕΥΕΜ  και Ευάγγελος Κουµανάκος                                                     σεων του ΕΕΥΕΜ. Τόνισε ότι το
          που πρόθυµα αποδέχθηκαν την πρόσκληση, ώστε να                                                                         ΕΕΥΕΜ είναι µια Ανεξάρτητη Μο-
          καταθέσουν τις προτάσεις τους, την επιστηµονική τους  τικές Ενότητες και 13.000 Ψηφιακά Μαθησιακά Αντι-                νάδα του ΕΑΠ, η οποία αποτελεί
          γνώση και εµπειρία τους, καθώς και όλους όσους αν-  κείµενα σε συνεργασία µε τον ΤΟΜΑΠΣ. Τέλος, ανα-  καινοτοµία από την ίδρυσή του (25 χρόνια λειτουργίας) για την Ακαδη-
          ταποκρίθηκαν στο κάλεσµα.                 φέρθηκαν αποσπάσµατα από εσωτερική αξιολόγηση    µαϊκή Κοινότητα και θα πρέπει να λάβει στήριξη από κάθε πλευρά, µε
          Σηµαντικές διακρίσεις                     σχετικά µε την ανατροφοδότηση των διαδικασιών ενώ  σκοπό την ανάδειξη των δράσεών του καθώς και την ανάπτυξη της λει-
                                                                                                     τουργίας του. Επεσήµανε την συµβολή του ΕΕΥΕΜ στα Ελληνικά ∆η-
          Παρουσίασε την λειτουργία και αποστολή του ΕΕΥΕΜ,  παρουσιάστηκαν προτάσεις βελτίωσης και στόχοι για  µόσια Πανεπιστήµια η οποία διαφαίνεται πλέον από το πρόσφατο Νέο
                                                    επόµενα βήµατα µε σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση
          βάσει του Εσωτερικού Κανονισµού Λειτουργίας του,  της τεχνογνωσίας που έχει αποκοµίσει το ΕΕΥΕΜ τα  ΦΕΚ του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο µε χρηµατοδότησή του προ-
          εστίασε στουςτοµείς και τααντικείµενα, στην συµβολή  τελευταία χρόνια.                     σφέρει την δηµιουργία και ανάπτυξη «Γραφείων Υποστήριξης ∆ιδα-
          τουΕΕΥΕΜστονχώροτηςΕκπαίδευσηςκαθώςκαιστην                                                 σκαλίας και Μάθησης (ΓΡΑ∆ΙΜ)» σε όλα τα Πανεπιστήµια της χώρας,
          εκπαιδευτική κοινότητα του ΕΑΠ. Επεσήµανε την ση-  Προτάσεις βελτίωσης                     το οποίο και εντάχθηκε πλέον ως Γραφείο του ΕΕΥΕΜ.
          µαντική “Υπηρεσία Υποστήριξης φοιτητών µε έντυπο-  Ο Χριστόφορος Καραχρήστος, Υπεύθυνος του Τοµέα
          αναπηρία (ΑΜΕΑ)” η οποία πραγµατοποιείται από τον  ∆ηµιουργίας και ∆ιαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθη-
          ΤΟ∆ΙΤ, κάνοντας αναφορά στην ένταξη του «Γραφείου  µάτων (ΤΟ∆ΗΜ), παρουσίασε προτάσεις βελτίωσης
          Υποστήριξης ∆ιδασκαλίας και Μάθησης του ΕΑΠ  της Εκπαίδευσης στο ΕΑΠ αλλά και υποστήριξης λοι-
          (ΓΡΑ∆ΙΜ-ΕΑΠ)» και της δράσης του ως Γραφείου του  πών υπηρεσιών του ιδρύµατος. Συγκεκριµένα ανα-
          ΕΕΥΕΜ (κατόπιν νοµοθετικής πρωτοβουλίας του Υπ.  φέρθηκε στην ανάγκη επαναπροσδιορισµού του ρό-
          Παιδείας), ενώ κλείνοντας παρουσίασε στις σηµαντι-  λου του Συνεργαζόµενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού
          κές διακρίσεις του ΕΕΥΕΜ τα τελευταία χρόνια.  (ΣΕΠ) στην εκπαιδευτική διαδικασία του ΕΑΠ, στη
          Η πιστοποίηση των οδηγών µελέτης          δυνατότητα βελτίωσης της διαδικασίας των εξετά-
                                                    σεων του ΕΑΠ µε υποστήριξη τεχνολογικών εργα-
          Η Ροζαλία Καλαντζή, Υπεύθυνη Συντονισµού του  λείων, στα οφέλη προσφοράς προ-εισαγωγικής Θε-
          ΕΕΥΕΜ και Υπεύθυνη του Τοµέα Εκπαιδευτικών Με-  µατικής Ενότητας για όλα τα Προγράµµατα Σπουδών,
          θοδολογιών (ΤΟΜΕΜ), αναφέρθηκε στα πρότυπα ανά-  καθώς και στην σηµασία της καταγραφής των Οµα-
          πτυξης,τουςοδηγούςκαιτιςεπιστηµονικέςκαιτεχνικές  δικών Συµβουλευτικών Συναντήσεων (ΟΣΣ) για την
          προδιαγραφές έντυπου και ψηφιακού εκπαιδευτικού  εκπαιδευτική διαδικασία. Μίλησε για τις παροχές που
          υλικούπουέχειαναπτύξεικαιχρησιµοποιείτοΕΕΥΕΜ.  υλοποιούνταιήδησεΑνώταταΙδρύµατατουεξωτερικού                                           Χαιρετισµό απηύθυνε
          Περιέγραψε τη διαδικασία που ακολουθείται για την  και στην πιθανή εφαρµογή τους και στο ΕΑΠ, ανα-                                        ο Αντιπρόεδρος
          ανάπτυξη και πιστοποίηση των οδηγών µελέτης για τα  φέροντας πιο συγκεκριµένα τη δυνατότητα προσφο-  ρωτής Καθηγητής ΣΕΤ (πρόσφατα ανέλαβε χρέη Εκ-  του ΕΑΠ Ευστάθιος
          συνοδευτικά βιβλία του εµπορίου που διατίθενται ως  ράς ταχύρρυθµων Θεµατικών Ενοτήτων, τα οφέλη της  προσώπου ΣΕΤ).                      Ευσταθόπουλος
          εκπαιδευτικό υλικό στους/στις φοιτητές/τριες του  αναλυτικής δεδοµένων των φοιτητών καθώς και την
          ΕΑΠ.Εξήγησετησηµασίατωνοδηγώνµελέτηςγιατην  σηµασία της συµβολής του ΕΕΥΕΜ σε αυτή την δράση  Το νέο ψηφιακό υλικό
          εξαποστάσεωςεκπαίδευσηκαιανέφερεπροτεινόµενες  καθώς επίσης και στην ανάπτυξη των σύντοµων προ-  Η εκπρόσωπος των µελών του ΕΣ Νεκταρία Παλαι-
          µελλοντικές ενέργειες για την βελτίωση της διαδικα-  γραµµάτων σπουδών του ΚΕ∆ΙΒΙΜ ΕΑΠ. Μίλησε για  ολόγου εξέφρασε σκέψεις των µελών του ΕΣ για τις
          σίας.                                     την Υπηρεσία Ερωτηµατολογίων για τη συλλογή δε-  εκπαιδευτικές ανάγκες του ΕΕΥΕΜ κυρίως σε ό,τι
          Παραδείγµατα µεθοδολογιών                 δοµένων (survey.EAP) αλλά και την σύνδεσή της µε  αφορά το νέο Ψηφιακό Υλικό, τόσο για τις ανάγκες
                                                                                               επιµόρφωσης σε φοιτητές µε στόχο τη µεταφορά τε-
                                                    την Επιτροπή Ηθικής και ∆εοντολογίας Έρευνας του
          Η Ναταλία Σπυροπούλου, Υπεύθυνη Τοµέα Ανάπτυ-  ΕΑΠ καθώς και την Οµάδα Προστασίας ∆εδοµένων  χνογνωσίας, όσο και για τις ανάγκες επί της διαδικα-
          ξης Εκπαιδευτικού Υλικού και Περιεχοµένου Προ-  του ιδρύµατος.                       σίας που αφορούν το νέο Ψηφιακό Εκπαιδευτικό
          γραµµάτων Σπουδών (ΤΟΜΑΠΣ) ξεδίπλωσε την ση-                                         Υλικό (ΨΕΥ).
          µαντικήδράσητουΕΕΥΕΜ«ΕκπαιδευτικόςΣχεδιασµός  Τεχνολογικές υπηρεσίες
          Θεµατικών Ενοτήτων και Ανάπτυξη Συνοδευτικού Εκ-  Ο Αναστάσιος Φαναριώτης, Υπεύθυνος του Τοµέα Συ-  Προτάσεις για το µέλλον
          παιδευτικού Υλικού». Αρχικά επισηµάνθηκε η ση-  στηµάτων και Τεχνολογίας (ΤΟΣΥΣΤ), παρουσίασε τις  Τελευταίος εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο Αν. ∆ι-
          µαντικότητα του εκπαιδευτικού σχεδιασµού για την  Τεχνολογικές Υπηρεσίες του ΕΕΥΕΜ, αναφέρθηκε  ευθυντής του ΕΕΥΕΜ, Αν. Καθηγητής ΣΚΕ Ευάγγε-
          εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρουσιάζοντας τη δια-  στις τρέχουσες υπηρεσίες που παρέχονται από το  λος Κουµανάκος, ο οποίος παρέθεσε προτάσεις για
          φορετικότητα και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που περι-  ΕΕΥΕΜ στο σύνολο της ακαδηµαϊκής κοινότητας, κα-  διαβούλευση σχετικά µε το µέλλον του ΕΕΥΕΜ. Συγ-
          λαµβάνει. Στη συνέχεια αφού παρουσιάστηκαν πα-  θώς και σε νέες υπό ανάπτυξη τεχνολογίες, οι οποίες  κεκριµένα αναφέρθηκε στην επαναξιολόγηση του
          ραδείγµατα µεθοδολογιών και αντίστοιχων δοµών µε  αναγκαιούγια την κάλυψη τρεχουσών και µελλοντικών  τρόπου υλοποίησης των βασικών διαδικασιών περί
          τον ΤΟΜΑΠΣ από άλλα ανοικτά πανεπιστήµια όπως το  αναγκών, υπό το πρίσµα της συνεχούς ανάπτυξης του  του Εκπαιδευτικού Σχεδιασµού (π.χ. ανάπτυξη πε-
          Ανοικτό Πανεπιστήµιο της Αγγλίας (Τhe Open UK),  ΕΑΠ ως προς την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών.  ριεχοµένου εξαµηνιαίων προγραµµάτων σπουδών)
          αναλύθηκαν η µεθοδολογία, οι διαδικασίες υλοποί-                                     καθώς και στην αποσαφήνιση του πλαισίου παροχής
          ησης εκπαιδευτικού σχεδιασµού και η ανάπτυξη συ-  Το Επιστηµονικό Συµβούλιο          συγκεκριµένων υπηρεσιών του ΕΕΥΕΜ (π.χ. συµµε-
          νοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού όπως έχουν δια-  Παρουσιάστηκαν τα µέλη του Επιστηµονικού Συµ-  τοχή ΕΕΥΕΜ σε Ερευνητικά Προγράµµατα).
          µορφωθεί και υλοποιούνται από το ΕΕΥΕΜ. Επιπλέον,  βουλίου (ΕΣ) του ΕΕΥΕΜ: Νεκταρία Παλαιολόγου,  Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε µε ερωτήσεις των συµ-
          παρουσιάστηκαν οι καινοτόµες αλλαγές που περι-  Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΣΑΕ / ΕΑΠ, Εκπρόσωπος  µετεχόντων και τις απαντήσεις αυτών από τον Αν. ∆ι-
          λαµβάνουν τα νέα Προγράµµατα Σπουδών του ΕΑΠ,  ΣΑΕ, ∆ηµήτριος Στεργίου, Αναπληρωτής Καθηγητής  ευθυντή του ΕΕΥΕΜ, ενώ η λήξη της ηµερίδας ση-
          τονίζοντας τη διαδραστικότητα και την ψηφιακότητά  ΣΚΕ / ΕΑΠ, Εκπρόσωπος ΣΚΕ, Αργυρώ Σγουρού, Επί-  µατοδοτήθηκε µε έναν σύντοµο ευχαριστήριο χαιρε-
          τους µέσω της αξιοποίησης του εκπαιδευτικού ψη-  κουρη Καθηγήτρια ΣΘΕΤ / ΕΑΠ, Εκπρόσωπος ΣΘΕΤ  τισµό της συντονίστριας της ηµερίδας προς τους ει-
          φιακού χώρου. Σηµειώθηκε πως µέσω αυτών των  Ειρήνη Μαυροµµάτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΣΕΤ  σηγητές και τους συµµετέχοντες ευχαριστώντας τους
          διαδικασιών έχουν σχεδιαστεί πάνω από 285 Θεµα-  / ΕΑΠ, Εκπρόσωπος ΣΕΤ, Λάµπρος ∆ούλος, Αναπλη-  που τίµησαν µε την παρουσία τους το ΕΕΥΕΜ.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20