Page 4 - SEPTEMBER-NOVEMBER-2024
P. 4

ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ                                                                                       ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - NOEMΒΡΙΟΣ 2024






                  Γ.Γ. Ανώτατης Εκπαίδευσης Οι απόψεις των      Αντιπρυτάνεων
              ΑΡΘΡΟ

                 Νικόλαος Παπα:ωάννου








                                                                    Μιλούν στην «Οpen2U» για τη νέα εποχή στο ΕΑΠ,

                                                                             για τις προτεραιότητες και το όραµά τους

















                   ε έναν κόσµο ραγδαίων αλλαγών που
                   οι κοινωνικές δοµές, η οικονοµία και
               Ση τεχνολογία διαρκώς µεταβάλλον-
                ται και εξελίσσονται, η ανάπτυξη ανοι-
                κτών συστηµάτων εκπαίδευσης ευνοεί-
                ται και ανακύπτει ως αναγκαιότητα.
               Η ανάγκη για συνεχή βελτίωση του εκπαι-
                δευτικού επιπέδου και εξειδίκευση των
                εργαζοµένων καθιστά απαραίτητη την
                παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών µέσα
                από ευέλικτα εκπαιδευτικά σχήµατα. Αν
                η µόρφωση αποτελεί αναφαίρετο δι-
                καίωµα του ανθρώπου και είναι ένας βα-
                σικός και καταλυτικός παράγοντας για
                την πορεία του, τότε η µόρφωση σε όλη
                τη διάρκεια της ζωής  του, είναι επιτα-
                κτική.
               Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, µε τη
                δυνατότητα εισδοχής σε αυτό άνευ ει-
                σαγωγικών εξετάσεων όπως και µε την            Α Απ πό ό   έ έν να αν ν   ά άλ λλ λο ο   ρ ρό όλ λο ο, ,   π πέ έρ ρα α   α απ πό ό   ε εκ κε εί ίν νο ον ν   τ το ου υ   Κ Κα αθ θη ηγ γη ητ τή ή, ,   κ κλ λή ήθ θη ηκ κα αν ν   ν να α   υ υπ πη ηρ ρε ετ τή ήσ σο ου υν ν   τ το ο
                µη υποχρεωτική φυσική παρουσία, κά-          Ε Ελ λλ λη ην νι ικ κό ό   Α Αν νο οι ικ κτ τό ό   Π Πα αν νε επ πι ισ στ τή ήµ µι ιο ο, ,   β βά άζ ζο ον ντ τα ας ς   τ το ο   δ δι ικ κό ό   τ το ου υς ς   λ λι ιθ θα αρ ρά άκ κι ι   σ στ τη η   ν νέ έα α   ε επ πο οχ χή ή   π πο ου υ
                νει προσβάσιµη σε όλους την Τριτοβάθ-
                µια Εκπαίδευση, ανεξαρτήτως ηλικίας,         ξ ξε εδ δι ιπ πλ λώ ών νε ετ τα αι ι   µ µε ετ τά ά   τ τη ην ν   α αυ υτ το ον νό όµ µη ησ ση η   τ το ου υ   α ακ κα αδ δη ηµ µα αϊ ϊκ κο ού ύ   ι ιδ δρ ρύ ύµ µα ατ το ος ς. .   Ο Οι ι   τ τέ έσ σσ σε ερ ρι ις ς   Α Αν ντ τι ι- -
                οικογενειακών και εργασιακών υπο-            π πρ ρυ υτ τά άν νε ει ις ς, ,   Α Αθ θα αν νά άσ σι ιο ος ς   Μ Μι ιχ χι ιώ ώτ τη ης ς, ,   Τ Τά άκ κη ης ς   Κ Κα αγ γι ια αλ λή ής ς, ,   Ε Ευ υθ θύ ύµ µι ιο ος ς   Ζ Ζέ έρ ρβ βα ας ς   κ κα αι ι   Β Βα ασ σί ίλ λε ει ιο ος ς   Β Βε ε- -
                χρεώσεων ή θεµάτων υγείας.
               ∆ιέπεται από την αντίληψη ότι οι φοιτη-       ρ ρύ ύκ κι ιο ος ς   κ κα ατ τα αθ θέ έτ το ου υν ν   τ το ο   π πρ ρο οσ σω ωπ πι ικ κό ό   τ το ου υς ς   σ στ τί ίγ γµ µα α, ,   α απ πα αν ντ τώ ών ντ τα ας ς   σ στ τα α   ε ερ ρω ωτ τή ήµ µα ατ τα α   τ τη ης ς   « «Ο Οp pe en n2 2U U» »: :
                τές και οι φοιτήτριές του διαµορφώνουν
                οι ίδιοι και οι ίδιες το µορφωτικό τους            1 1. .   Π Πλ λέ έο ον ν, ,   τ το ο   Ε Ελ λλ λη ην νι ικ κό ό   Α Αν νο οι ικ κτ τό ό   Π Πα αν νε επ πι ισ στ τή ήµ µι ιο ο   λ λε ει ιτ το ου υρ ργ γε εί ί   ω ως ς   α αυ υτ το οδ δι ιο οι ικ κο ού ύµ µε εν νο ο
                επίπεδο, παρακολουθούν εξ΄ αποστά-                 ί ίδ δρ ρυ υµ µα α. .   Τ Τι ι   σ ση ηµ µα ατ το οδ δο οτ τε εί ί   α αυ υτ τή ή   η η   α αλ λλ λα αγ γή ή; ;
                σεως και καθορίζουν οι ίδιοι το ρυθµό
                και το χρόνο µελέτης τους.                         2 2. .   Π Πο οι ιε ες ς   ε εί ίν να αι ι   ο οι ι   π πρ ρο οτ τε ερ ρα αι ιό ότ τη ητ τέ ές ς   σ σα ας ς   µ µε ε   β βά άσ ση η   τ το ο   χ χα αρ ρτ το οφ φυ υλ λά άκ κι ιό ό   σ σα ας ς; ;
               Στους σκοπούς του ΕΑΠ όµως, εντάσσε-                3 3. .   Π Πο οι ιο ο   ε εί ίν να αι ι   τ το ο   ό όρ ρα αµ µά ά   σ σα ας ς   γ γι ια α   τ το ο   Ε ΕΑ ΑΠ Π; ;
                ται και η προαγωγή της επιστηµονικής
                έρευνας καθώς και η ανάπτυξη τεχνο-
                λογίας και µεθοδολογίας στο πεδίο της
                µετάδοσης της γνώσης από απόσταση.
                Αξιοσηµείωτο είναι και το γεγονός ότι κά-
                ποιοι φοιτητές του, εκφεύγοντας της          ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ:
                µονοσήµαντης αρχικής επιλογής της µορ-       «Αναγνώριση στο αυτονόητο»
                φωτικής τους πορείας, επιλέγουν µια
                νέα εκπαιδευτική ευκαιρία.
               Το ΕΑΠ στην πολυετή παρουσία του, χα-            Σηµατοδοτεί καταρχάς την ανα-                                   λεί η άµεση ενεργοποίηση του Γρα-
                ράζοντας ανοδική πορεία και γνωρίζον-        1. γνώριση στο αυτονόητο, ύστερα                                   φείου Μεταφοράς Τεχνολογίας και
                τας ευρεία αποδοχή, προετοίµαζε το              από 25 χρόνια ύπαρξης και λει-                                  η εξέλιξή του σε Μονάδα Μεταφο-
                                                                                                                                ράς Τεχνολογίας και Καινοτοµίας
                                                                τουργίας, δικαίωµα µίας πανε-
                δρόµο για την αυτοδυναµία του.                  πιστηµιακής κοινότητας να δια-                                  όπως προβλέπεται και από το θε-
               Φέτος, µε την έναρξη του ακαδηµαϊκού             χειριστεί τα του οίκου της και να                               σµικό πλαίσιο.
                έτους και µε την πρώτη του εκλεγµένη            χαράξει τη στρατηγική της. Κατά
                διοίκηση, το ΕΑΠ συνεχίζει την απο-             δεύτερο σηµαίνει ότι για πρώτη                                     Το όραµα, πιστεύω όχι µόνο το
                στολή του.                                      φορά δόθηκε η δυνατότητα στην                                   3.δικό µου αλλά συνολικά της
               Στοχεύει στην περαιτέρω ακαδηµαϊκή ανά-          ακαδηµαϊκή κοινότητα να επιλέ-                                  πρώτης εκλεγµένης διοίκησης είναι
                πτυξη µέσω των νέων και βελτιωµένων             ξει τους ανθρώπους που επιθυµεί                                 ένα πανεπιστήµιο που να λει-
                προγραµµάτων σπουδών, στην ψηφιακή              να τεθούν επικεφαλής του ιδρύ-                                  τουργεί στη βάση αρχών και αξιών
                αναβάθµιση, στη δηµιουργία νέων εστιών          µατος για τα επόµενα τέσσερα (4)                                που τόσο λείπουν από την κοινω-
                αριστείας, προάγοντας πάντα τη δηµι-            έτη και οι οποίοι στο πλαίσιο της κοινωνικής λογοδοσίας  νία µας γενικότερα. Ένα πανεπιστήµιο που να µετα-
                ουργική σκέψη, την καινοτοµία και την           θα θέσουν στην κρίση της το έργο τους. Η αυτοδιοίκηση  λαµπαδεύει παιδεία σε κάθε επίπεδο, γνωσιακό, κοι-
                εξωστρέφεια.                                    του ΕΑΠ είναι µία επιβεβαίωση του ότι χωρίς προσπά-  νωνικό, ηθικό. Η γνώση από µόνη της δεν αρκεί. Πρέ-
               Το Υπουργείο Παιδείας θα βρίσκεται πάντα         θεια, και µάλιστα µακροχρόνια, τίποτα δεν χαρίζεται.  πει να συνοδοιπορεί µε την κοινωνική ευαισθησία, την αξιο-
                δίπλα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπι-              Εύλογα από τον τίτλο της ιδιότητάς µου προκύπτει ότι ο  πρέπεια, την ηθική.
                στήµιο µπροστά στις νέες προκλήσεις          2. χώρος που θα πρέπει να ενισχύσω µε ενέργείες µου είναι  ( (* *) )   Ο Ο   Α Αθ θα αν νά άσ σι ιο ος ς   Μ Μι ιχ χι ιώ ώτ τη ης ς   ε εί ίν να αι ι   Κ Κα αθ θη ηγ γη ητ τή ής ς   ∆ ∆ι ιο οί ίκ κη ησ ση ης ς   Ε Επ πι ιχ χε ει ιρ ρή ή- -
                της εποχής.                                     η έρευνα των µελών ∆ΕΠ του ΕΑΠ και η καινοτοµία του  σ σε εω ων ν   & &   Ο Ορ ργ γα αν νι ισ σµ µώ ών ν   σ στ τη η   Σ Σχ χο ολ λή ή   Κ Κο οι ιν νω ων νι ικ κώ ών ν   Ε Επ πι ισ στ τη ηµ µώ ών ν, ,   Α Αν ντ τι ιπ πρ ρύ ύ- -
                                                                πανεπιστηµίου γενικότερα. Άµεσο πρώτο βήµα αποτε-                    τ τα αν νη ης ς   ‘ ‘Ε Ερ ρε ευ υν να ας ς   κ κα αι ι   Κ Κα αι ιν νο οτ το οµ µί ία ας ς



             04
   1   2   3   4   5   6   7   8   9