Page 11 - SEPTEMBER-NOVEMBER-2024
P. 11

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - NOEMΒΡΙΟΣ 2024                                                                          ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ







               Χριστίνα Σαββοπούλου και Τρισεύγενη Χρυσανθοπούλου,                         Μαρία – Ελένη ∆αλαµάγκα,
                                                                                               ι ιδ δι ιω ωτ τι ικ κή ή   υ υπ πά άλ λλ λη ηλ λο ος ς, ,   φ φο οι ιτ τή ήτ τρ ρι ια α   σ στ το ο   Μ Με ετ τα απ πτ τυ υχ χι ια ακ κό ό   Π Πρ ρό όγ γρ ρα αµ µµ µα α
                   Φιλόλογοι – Λογοθεραπεύτριες, Φοιτήτριες στο Μεταπτυχιακό               « «B Bu us si in ne es ss s   A Ad dm mi in ni is st tr ra at ti io on n» »   ( (M MB BA A) )
               Πρόγραµµα «∆ηµιουργική Γραφή» (∆ΗΓ)


               1 1                                                                        1 1

               Το αυτοδιοίκητο κα-                                                        Η αυτοδιοίκηση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου έχει αρκετά
                 θεστώς προσφέρει                                                           πλεονεκτήµατα αλλά και προκλήσεις. Το γεγονός ότι το ΕΑΠ είναι
                 νέες δυνατότητες                                                           πλέον αυτοδιοίκητο σηµαίνει ότι αποκτά µεγαλύτερη ανεξαρτησία
                 και δηµιουργεί ση-                                                         στη λήψη αποφάσεων και στη διαχείριση των πόρων του, κάτι που
                 µαντικά οφέλη για                                                          µπορεί να επιτρέψει πιο ευέλικτη και άµεση ανταπόκριση στις ανάγ-
                 τους φοιτητές και                                                          κες που προκύπτουν.
                 την ευρύτερη επι-                                                        2 2
                 στηµονική κοινό-                                                         Με το νέο αυτοδιοίκητο καθεστώς του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπι-
                 τητα. Οι προκλή-                                                           στηµίου, οι φοιτητές αναµένουµε πολλές αλλαγές όπως: νέα προ-
                 σεις του µέλλοντος, ωστόσο, επιβάλλουν περαιτέρω δράσεις. Η αυτονό-        σαρµογή των προγραµµάτων στις ανάγκες της αγοράς εργασίας,  βελ-
                 µηση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) αποτελεί ένα ση-           τίωση των ψηφιακών υποδοµών προκειµένου να µην αντιµετωπί-
                 µαντικό βήµα προς την ανεξαρτησία του. Η δυνατότητά του να διαχειρίζεται   ζουµε προβλήµατα κατά τη φοίτησή µας και πιο ενεργό ερευνητικό
                 τα εσωτερικά του ζητήµατα, χωρίς εξαρτήσεις από κεντρικές κρατικές         πεδίο για όσους επιθυµούµε να προχωρήσουµε και µετά τη µετα-
                 δοµές, επιτρέπει µεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτερη λήψη αποφάσεων,          πτυχιακή µας φοίτηση.
                 που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ακαδηµαϊκής κοινότητας και των
                 φοιτητών. Αυτή η αλλαγή µπορεί να κάνει το Ίδρυµα πιο ανταγωνιστικό      3 3
                 και ευέλικτο στις σύγχρονες απαιτήσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.    Για τη βελτίωση του ΕΑΠ τα επόµενα χρόνια, θα ήθελα να δούµε αλλα-
                                                                                            γές στις ειδικότητες και τα προγράµµατα σπουδών του, να καινοτοµή-
               2 2
                                                                                            σει στην έρευνα και να είναι δίπλα στον φοιτητή µε περισσότερες υπο-
               Οι φοιτητές αναµένεται να ωφεληθούν σηµαντικά από το νέο αυτό καθε-          τροφίες/χορηγίες.
                 στώς. Καταρχάς, η αυτοδιοίκηση θα µπορούσε να επιτρέψει στο ΕΑΠ να
                 βελτιώσει τις υπηρεσίες του, όπως τη δοµή των προγραµµάτων σπουδών,
                 τις εκπαιδευτικές πλατφόρµες και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες. Οι δια-  Τζένη Σταυραλακάκη,
                 δικασίες αναβάθµισης µαθηµάτων ή εισαγωγής νέων εκπαιδευτικών τε-            συνταξιούχος, φοιτήτρια στο Προπτυχιακό Πρόγραµµα «Σπουδές
                 χνολογιών θα είναι ευκολότερες και ταχύτερες, κάτι που µπορεί να ενι-    Κινηµατογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας» (ΣΚΙ)
                 σχύσει τη µαθησιακή εµπειρία και να κάνει τα προγράµµατα του ΕΑΠ
                 περισσότερο συµβατά µε τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Παράλληλα,
                 η ενίσχυση των συνεργασιών µε άλλα ιδρύµατα και οργανισµούς µπορεί      1 1
                 να προσφέρει στους φοιτητές περισσότερες ευκαιρίες για έρευνα, πρα-    Η αυτοδιοίκηση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου µπορεί να επηρε-
                 κτική άσκηση και δικτύωση.                                               άσει θετικά τη λειτουργία του ιδρύµατος, καθώς αναλαµβάνουν τη δια-
               3 3                                                                        χείρισή του µέλη του πανεπιστηµίου που έχουν πλήρη γνώση της εξ απο-
                                                                                          στάσεως εκπαίδευσης. Εποµένως, µπορούν να προσαρµόζουν τις στρα-
               Στο µέλλον, θα ήταν ιδιαίτερα ωφέλιµο το ΕΑΠ να επενδύσει περαιτέρω στις   τηγικές τους µε βάση τις ανάγκες των φοιτητών του ιδρύµατος.
                 ψηφιακές του υποδοµές και στις νέες µορφές διαδραστικής εκπαίδευ-
                 σης, ώστε να βελτιώσει την ποιότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας       2 2
                 και να διατηρήσει την ηγετική του θέση σε αυτόν τον τοµέα. Θα µπο-     Άµεση ανταπόκριση στις ανάγκες των φοιτητών και εξέλιξη των προγραµµάτων.
                 ρούσε, επίσης, να ενισχύσει τις υπηρεσίες συµβουλευτικής και καθοδή-
                 γησης για τους φοιτητές, βοηθώντας τους να επιτύχουν καλύτερα ακα-      3 3
                 δηµαϊκά και επαγγελµατικά αποτελέσµατα. Τέλος, µία αναβάθµιση των      Η αυτονοµία θα µπορούσε να καταστήσει το ΕΑΠ πιο ανταγωνιστικό σε
                 ακαδηµαϊκών και των επαγγελµατικών διασυνδέσεων του ΕΑΠ θα εξα-          εθνικό και διεθνές επίπεδο, προσελκύοντας περισσότερους φοιτητές και
                 σφάλιζε στους αποφοίτους του ισχυρότερη παρουσία στην αγορά εργασίας,    συνεργασίες, ενώ θα ενισχύσει ωφέλιµα και την εκπαιδευτική ποιότητα.
                 καθιστώντας τους πιο ανταγωνιστικούς.


              Ελευθέριος Κοτσώνης,

                  ε ελ λε εύ ύθ θε ερ ρο ος ς   ε επ πα αγ γγ γε ελ λµ µα ατ τί ία ας ς, ,   φ φο οι ιτ τη ητ τή ής ς   σ στ το ο   Μ Με ετ τα απ πτ τυ υχ χι ια ακ κό ό
              Π Πρ ρό όγ γρ ρα αµ µµ µα α   « «∆ ∆ι ιο οί ίκ κη ησ ση η   Α Αθ θλ λη ητ τι ισ σµ µο ού ύ» »   ( (∆ ∆Α ΑΘ Θ) )



              1 1
             Η αυτοδιοίκηση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου είναι θετική εξέλιξη.
               Ενισχύει την αυτονοµία του ιδρύµατος, επιτρέπει πιο γρήγορες και ευέλι-
               κτες αποφάσεις, και ενδεχοµένως βελτιώνει την ποιότητα σπουδών και υπη-
               ρεσιών. Ωστόσο, απαιτεί σωστή διαχείριση για να διασφαλιστεί η διαφάνεια
               και η αποτελεσµατικότητα.
              2 2
             Τα πλεονεκτήµατα για τους φοιτητές περιλαµβάνουν: Ταχύτερη λήψη αποφά-
               σεων για ακαδηµαϊκά και διοικητικά θέµατα, καθώς οι καθηγητές γνωρίζουν
               πολύ καλά το ΕΑΠ σε σύγκριση µε τις τοποθετηµένες διοικήσεις του πα-
               ρελθόντος και καλύτερες υπηρεσίες υποστήριξης (π.χ. εκπαιδευτικές πλατ-
               φόρµες, βιβλιοθήκες).
              3 3
             • Βελτίωση ψηφιακών υποδοµών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση
             • Περισσότερες ειδικότητες και σύγχρονα προγράµµατα σπουδών
             • Ενίσχυση ερευνητικών δραστηριοτήτων
             • Περισσότερες ανταλλαγές φοιτητών
             • Mentoring



                                                                                                                                                       11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16