Page 10 - SEPTEMBER-NOVEMBER-2024
P. 10

ΦΑΚΕΛΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ                                                                                       ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - NOEMΒΡΙΟΣ 2024






                     Ο φοιτητής στο επίκεντρο









                     «Θα δηµιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες»




                    ο ο   α αυ υτ το οδ δι ιο οί ίκ κη ητ το ο   δ δε εν ν   α αφ φο ορ ρά ά   µ µό όν νο ο   σ στ τη ην ν   α ακ κα αδ δη ηµ µα αϊ ϊκ κή ή   ο ορ ργ γά άν νω ωσ ση η   κ κα αι ι  1  Ποια είναι η γνώµη σας για το γεγονός ότι πλέον το
                Τ Τλ λε ει ιτ το ου υρ ργ γί ία α   τ το ου υ   Ε ΕΑ ΑΠ Π, ,   α αλ λλ λά ά   σ σχ χε ετ τί ίζ ζε ετ τα αι ι   ά άµ µε εσ σα α   µ µε ε   τ τη η   β βε ελ λτ τί ίω ωσ ση η   τ τω ων ν  Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο είναι αυτοδιοίκητο;
                π πα αρ ρε εχ χό όµ µε εν νω ων ν   υ υπ πη ηρ ρε εσ σι ιώ ών ν   τ το ου υ   κ κα αι ι   τ τη ην ν   ε εν νί ίσ σχ χυ υσ ση η   τ τω ων ν   π πρ ρο ογ γρ ρα αµ µµ µά άτ τω ων ν   σ σπ πο ου υ- -
                δ δώ ών ν   τ το ου υ. .   Σ Στ το ο   π πλ λα αί ίσ σι ιο ο   α αυ υτ τό ό, ,   φ φο οι ιτ τη ητ τέ ές ς   τ το ου υ   Ε ΕΑ ΑΠ Π   α απ πά άν ντ τη ησ σα αν ν   σ σε ε   τ τρ ρί ία α   κ κα αί ί- -  2  Ποια θεωρείτε πως θα είναι τα πλεονεκτήµατα για τους
                ρ ρι ια α   ε ερ ρω ωτ τή ήµ µα ατ τα α   τ τη ης ς   « «O Op pe en n2 2U U» »   σ σχ χε ετ τι ικ κά ά   µ µε ε   τ τη ην ν   α απ πό όφ φα ασ ση η   τ τη ης ς   α αυ υτ το ον νό ό- -  φοιτητές µε το νέο διοικητικό καθεστώς;
                µ µη ησ ση ης ς   τ το ου υ   Ι Ιδ δρ ρύ ύµ µα ατ το ος ς, ,   η η   ο οπ πο οί ία α   φ φα αί ίν νε ετ τα αι ι   π πω ως ς   έ έχ χε ει ι   θ θε ετ τι ικ κό ό   α αν ντ τί ίκ κτ τυ υπ πο ο
                κ κα αι ι   σ στ τη ην ν   φ φο οι ιτ τη ητ τι ικ κή ή   κ κο οι ιν νό ότ τη ητ τα α, ,   δ δη ηλ λα αδ δή ή, ,   σ στ το ου υς ς   α αν νθ θρ ρώ ώπ πο ου υς ς   π πο ου υ   σ σπ πο ου υ- -  3  Τι θα θέλατε να αλλάξει στο ακαδηµαϊκό ίδρυµα
                δ δά άζ ζο ου υν ν   σ στ το ο   Α Αν νο οι ικ κτ τό ό   Π Πα αν νε επ πι ισ στ τή ήµ µι ιο ο   µ µε ε   ό όν νε ει ιρ ρα α, ,   α αγ γά άπ πη η   γ γι ια α   τ τη η   γ γν νώ ώσ ση η  τα επόµενα χρόνια;
                κ κα αι ι   ε εν νθ θο ου υσ σι ια ασ σµ µό ό. .



               Βασιλική Καραµπέτσου                                                      Ειρήνη Μήτση

                   Υ Υπ πά άλ λλ λη ηλ λο ος ς   ∆ ∆η ηµ µο οσ σί ίο ου υ, ,   Φ Φο οι ιτ τή ήτ τρ ρι ια α   σ στ το ο   Μ Με ετ τα απ πτ τυ υχ χι ια ακ κό ό   Π Πρ ρό όγ γρ ρα αµ µµ µα α         Α Αν νώ ώτ τα ατ τη η   ι ιδ δι ιω ωτ τι ικ κή ή   υ υπ πά άλ λλ λη ηλ λο ος ς, ,   Φ Φο οι ιτ τή ήτ τρ ρι ια α   σ στ το ο   Π Πρ ρο οπ πτ τυ υχ χι ια ακ κό ό   Π Πρ ρό ό- -
               « «∆ ∆η ηµ µι ιο ου υρ ργ γι ικ κή ή   Γ Γρ ρα αφ φή ή» »   ( (∆ ∆Η ΗΓ Γ) ). .  γ γρ ρα αµ µµ µα α   Σ Σπ πο ου υδ δώ ών ν   Ε Ευ υρ ρω ωπ πα αϊ ϊκ κο ού ύ   Π Πο ολ λι ιτ τι ισ σµ µο ού ύ



               1 1                                                                       1
               Το αυτοδιοίκητο του ΕΑΠ ως συνέπεια της                                   Θεωρώ ότι αυτή η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα θε-
                 ψήφισης του ν.5094/2024 (ΦΕΚ 39/Α/13-3-                                   τική για όλη την κοινότητα του ΕΑΠ.
                 2024), αποτελεί σηµαντικό βήµα για την                                  Μέσω αυτής της νέας συνθήκης, το Ελληνικό
                 αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισµό του.                                  Ανοικτό Πανεπιστήµιο εναρµονίζεται µε τα
                 Τοποθετεί το ΕΑΠ στον χάρτη των Ελληνι-                                   υπόλοιπα ΑΕΙ της χώρας. Κατ’ αυτόν τον
                 κών Πανεπιστηµίων που, όντας αυτόνοµα                                     τρόπο, ενισχύεται η αντιλαµβανόµενη αξία
                 από τον διοικητικό έλεγχο του Υπουργείου                                  του απέναντι στο ευρύ κοινό, συνεισφέ-
                 Παιδείας, αποφασίζουν µε εσωτερικές δια-                                  ροντας έµµεσα –αλλά µε σαφή τρόπο– στην
                 δικασίες για τη διοίκηση, τη χρηµατοδότηση,                               αναβάθµιση των τίτλων σπουδών που προ-
                 τα προγράµµατα σπουδών, την έρευνα και                                    σφέρει, αλλά και του ερευνητικού του έρ-
                 τη στελέχωσή τους. Το ΕΑΠ είναι πλέον σε                                  γου. Επιπλέον, µέσω του αυτοδιοίκητου
                 θέση - µε αφετηρία τις δικές του προτεραιότητες και την απαραίτητη        παρέχεται πλέον η δυνατότητα στους αν-
                 ακαδηµαϊκή ελευθερία - να προχωρά στη λήψη αποφάσεων µε προ-              θρώπους, που γνωρίζουν σε βάθος τα ζητήµατα του Πανεπιστηµίου,
                 σανατολισµό τη διαφάνεια στη διοίκηση, την παροχή ποιοτικής εκ-           να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα ρεαλιστικό πλάνο εκσυγχρο-
                 παίδευσης, την ανάπτυξη διεθνών σχέσεων και συνεργασιών δικής του         νισµού και επιτυχούς µετάβασης του ΕΑΠ στη νέα πραγµατικότητα
                 επιλογής.                                                                 που δηµιουργείται στο ελληνικό εκπαιδευτικό τοπίο.
               2 2                                                                       2

               Η ∆ιοίκηση που δεν υπόκειται σε έξωθεν παρεµβάσεις θα είναι σε θέση       Μια τέτοια συνολική ανανέωση και αναβάθµιση του ΕΑΠ προφανώς θα
                 να επικεντρωθεί στην ικανοποίηση των στόχων του Πανεπιστηµίου,            επηρεάσει θετικά και τους φοιτητές σε όλα τα επίπεδα, δηµιουργών-
                 προσφέροντας εκπαίδευση και έρευνα υψηλού επιπέδου καθώς και              τας παράλληλα περισσότερες ευκαιρίες για µια πιο ενεργό συµµετοχή
                 κλίµα σταθερότητας, των οποίων άµεσοι αποδέκτες θα είναι οι χιλιά-        τους στην κοινότητα του Πανεπιστηµίου.
                 δες φοιτητές του. Ταυτόχρονα, θα είναι πιο εύκολη η ανάπτυξη σχέ-       3
                 σης εµπιστοσύνης και συνεργασίας µεταξύ των συλλόγων των φοιτη-
                 τών και της ∆ιοίκησης. Οι εκπαιδευόµενοι θα φοιτούν σε ένα Πανε-        Θεωρώ ότι το ΕΑΠ θα πρέπει να αποτελεί το απόλυτο πρότυπο της εξ
                 πιστήµιο όχι ιδιάζον αλλά εξαιρετικό, που αφουγκράζεται και καλύ-         αποστάσεως εκπαίδευσης για τα ελληνικά δεδοµένα. Εφόσον αυτό
                 πτει τις ανάγκες τους, βελτιώνοντας διαρκώς τις συνθήκες µάθησης          παραµένει το κεντρικό του όραµα, σίγουρα θα επιθυµούσα περισ-
                 µέσω της αξιολόγησης και προσφέροντας σπουδές πιστοποιηµένες              σότερες κινήσεις ενίσχυσης και τεχνολογικής, κυρίως,  αναβάθµισης
                 που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.                     και θωράκισης προς αυτή την κατεύθυνση.
               3 3                                                                       Αυτό που δεν θα ήθελα να αλλάξει είναι η διατήρηση του φοιτητή στο
                                                                                           επίκεντρο της προσπάθειας. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του ΕΑΠ
               • Να αλλάξουν οι όροι χορήγησης των υποτροφιών επιτρέποντας σε πε-          είναι µια ανοµοιογενής, πολυµορφική, ενδιαφέρουσα οµάδα ενηλί-
                 ρισσότερους φοιτητές να γίνουν αποδέκτες τους                             κων, που προέρχονται από πολύ διαφορετικούς δρόµους της ζωής.

               • Τόσο οι Ο.Σ.Σ. όσο και οι εξετάσεις να πραγµατοποιούνται αποκλειστικά     Πέραν της ανάγκης για ευελιξία, τα
                 εξ αποστάσεως, καταργώντας την ανάγκη µετακίνησης των φοιτητών            κοινά χαρακτηριστικά που εµφα-
                 µε ό,τι αυτό συνεπάγεται                                                  νίζουν οι περισσότεροι και οι
                                                                                           περισσότερες είναι πι-
               • Να υπάρχει διαρκής εποπτεία και βελτίωση του εκπαιδευτικού υλι-           θανότατα η περιέρ-
                 κού, ώστε να µην υπάρχουν ποιοτικές και ποσοτικές διαφορές ανά            γεια για γνώση και η
                 ΘΕ του ίδιου προγράµµατος σπουδών                                         φιλοµάθεια. Πιστεύω
               • Να αυξηθούν οι ∆ιατµηµατικές συνεργασίες µε άλλα Πανεπιστηµιακά           ότι εφόσον η κάλυψη αυτών
                 ιδρύµατα του εσωτερικού και του εξωτερικού                                των αναγκών παραµείνει βασι-
                                                                                           κός του στόχος, το ΕΑΠ θα συ-
               • Να αυξηθούν οι ώρες των εργαστηριακών ΘΕ                                  νεχίσει σίγουρα να εξελίσ-
                                                                                           σεται και να βελτιώνεται
               • Να ενισχυθεί η συνεργασία των φοιτητών µέσω οµαδικών δραστη-
                 ριοτήτων και εργασιών.                                                    τα επόµενα χρόνια.






             10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15