elen
elen

Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ε.Α.Π. > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Ετήσια > Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων (ΔΠΜ) > Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΔΠΜ50: Οι Διαστάσεις των Πολιτισμικών Φαινομένων

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΠΜ50
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 24
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα Θ.Ε.

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Σκοπός της Θ.Ε. είναι:

  • Να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες του πολιτισμού, τις πολιτιστικές βιομηχανίες και την πολιτιστική δραστηριότητα στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
  • Να διερευνήσει τους τρόπους, με τους οποίους η πολιτισμική πραγματικότητα και τα πολιτιστικά πλαίσια διαμορφώνονται στο Ελληνικό, Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμικό γίγνεσθαι.
  • Να αναφερθεί στη δομή του πολιτισμού και την ανάπτυξη των πολιτιστικών ιδρυμάτων.
  • Να παρουσιάσει το θεσμικό πλαίσιο και την ανάπτυξη των πολιτισμικών φαινομένων.
  • Να διερευνήσει τη συμβολή των πολιτισμικών πλαισίων στην διαμόρφωση νέων συστημάτων ανάπτυξης για τον πολιτισμό.
  • Να εισάγει συνοπτικά τις νέες τάσεις ανάπτυξης και τους σημαντικούς προβληματισμούς καθιέρωσης του πολιτισμού στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας.
  • Να εξετάσει και να αναλύσει την ανάπτυξη των πολιτιστικών βιομηχανιών και των πολιτιστικών ιδρυμάτων στον 21ον αιώνα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μαθησιακοί στόχοι της θεματικής ενότητας «Πολιτισμικά Φαινόμενα» (ΔΠΜ50) είναι:

  • Να κατανοήσουν οι φοιτήτριες/τές τις βασικές έννοιες του πολιτισμού, της πολιτιστικής βιομηχανίας και της πολιτιστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
  • Να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους η πολιτισμική πραγματικότητα και τα πολιτισμικά πλαίσια διαμορφώνονται στο ελληνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμικό γίγνεσθαι.
  • Να εξετάσουν τη δομή του πολιτισμού, το θεσμικό πλαίσιο και την ανάπτυξη των πολιτιστικών βιομηχανιών, οργανισμών, ιδρυμάτων, φορέων
  • Να αναλύσουν τις νέες τάσεις στο πολιτισμικό περιβάλλον και το ρόλο του πολιτισμού στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας.
  • Να αναπτύξουν τις ερευνητικές τους ικανότητες και την κριτική τους σκέψη.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Πολιτισμική Θεωρία
  • Εθνική και Διεθνής Πολιτιστική Πολιτική
  • Σύγχρονα θέματα Πολιτισμού & Πολιτιστικής Πολιτικής

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΠΜ51: Πολιτιστική Πολιτική και Διοίκηση

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΠΜ51
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 24
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα Θ.Ε.

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Σκοπός της Θ.Ε. είναι:

  • Να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες της διαχείρισης, της στρατηγικής, της οργάνωσης και της διοίκησης των πολιτισμικών μονάδων στο περιβάλλον των πολιτιστικών βιομηχανιών.
  • Να διερευνήσει τους τρόπους, με τους οποίους η πολιτιστική πολιτική και η πολιτιστική διαχείριση συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη των πολιτισμικών μονάδων στο τοπίο των πολιτιστικών βιομηχανιών.
  • Να αναφερθεί στη δομή της πολιτιστικής πολιτικής και πολιτιστικής διαχείρισης των πολιτισμικών μονάδων.
  • Να εξετάσει το θεσμικό πλαίσιο για την πολιτιστική διαχείριση και την πολιτιστική πολιτική των πολιτισμικών μονάδων στο τοπίο των πολιτιστικών βιομηχανιών.
  • Να διερευνήσει τη συμβολή των διευθυντικών στελεχών στην ανάπτυξη και διαμόρφωση στρατηγικών και πολιτικών για τις πολιτισμικές μονάδες.
  • Να εισάγει συνοπτικά σημαντικούς προβληματισμούς για τους θεσμούς, τη ρύθμιση και το δημόσιο συμφέρον για την ανάπτυξη της πολιτιστικής πολιτικής στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας.
  • Να εξετάσει και να αναλύσει την ανάπτυξη των πολιτικών για τον πολιτισμό, την πολιτιστική διαχείριση και την διοίκηση των πολιτισμικών μονάδων στο τοπίο των πολιτιστικών βιομηχανιών στον 21ον αιώνα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μαθησιακοί στόχοι της Θεματικής Ενότητας «Πολιτιστική Πολιτική και Διοίκηση» (ΔΠΜ51) είναι:

  • Να κατανοήσουν οι φοιτήτριες/τές τις βασικές έννοιες της πολιτιστικής διαχείρισης και διοίκησης, της πολιτιστικής πολιτικής στην εποχή της ψηφιο-επικοινωνιακής παγκοσμιοποίησης.
  • Να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους οι επιστημονικές έρευνες για τη πολιτιστική πολιτική και διοίκηση επηρεάζουν τηv ανάπτυξη των συστημάτων οργάνωσης, διαχείρισης και προώθησης των πολιτισμικών μονάδων στο ελληνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο γίγνεσθαι των πολιτιστικών αγαθών.
  • Να εξετάσουν τα συστήματα οργάνωσης και διοίκησης των πολιτισμικών μονάδων, το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία των πολιτιστικών αγαθών (προϊόντα και υπηρεσίες) και τα πολιτισμικά πλαίσια ανάπτυξης των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στην κοινωνία των πληροφοριών και της γνώσης.
  • Να αναλύσουν τις νέες τάσεις για την πολιτιστική πολιτική, διαχείριση και διοίκηση των πολιτισμικών μονάδων, τις αρχές του γενικού (δημόσιου) συμφέροντος των αγαθών και την παραγωγή και διαχείριση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων.
  • Να αναπτύξουν τις ερευνητικές τους ικανότητες και την κριτική τους σκέψη για την πολιτιστική πολιτική και διοίκηση των οργανισμών, των ιδρυμάτων και των φορέων παραγωγής και διαχείρισης πολιτισμού.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Πολιτιστική Πολιτική και Διοίκηση των Πολιτισμικών Μονάδων
  • Πολιτιστική Διαχείριση και Μοντέλα Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων
  • Στρατηγικές Πολιτιστικής Πολιτικής και Προστασία Πολιτιστικών Αγαθών

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΠΜ60: Οικονομία του Πολιτισμού

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΠΜ60
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 24
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα Θ.Ε.

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Σκοπός της Θ.Ε. είναι:

  • Να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες της πολιτιστικής και οικονομικής διαχείρισης των πολιτισμικών μονάδων στο περιβάλλον των πολιτιστικών βιομηχανιών.
  • Να διερευνήσει τις μεθόδους και τα ζητήματα πολιτιστικού και οικονομικού σχεδιασμού και προγραμματισμού.
  • Να αναφερθεί στη δομή της οικονομικής και πολιτιστικής διαχείρισης των πολιτισμικών μονάδων.
  • Να εξετάσει το θεσμικό πλαίσιο για την πολιτιστική οικονομία καθώς και τους τρόπους χρηματοδότησης και εξεύρεσης πόρων των πολιτισμικών μονάδων.
  • Να διερευνήσει τη συμβολή των διευθυντικών στελεχών για την ανάπτυξη και την διαμόρφωση αποτελεσματικών πολιτικών για την χρηματοδότηση των πολιτισμικών μονάδων.
  • Να εισάγει συνοπτικά σημαντικούς προβληματισμούς για τις μορφές χρηματοδότησης των πολιτισμικών μονάδων και το πολιτιστικό μάρκετινγκ στην εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας και γνώσης.
  • Να εξετάσει και να αναλύσει την ανάπτυξη των στρατηγικών και καινοτόμων μοντέλων για την διαχείριση πόρων, την πολιτιστική αξία και χορηγία στις πολιτισμικές μονάδες.

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

  • Να κατανοήσουν οι φοιτήτριες/τές τo πολιτισμικό και οικονομικό πλαίσιο ανάπτυξης, διαχείρισης και διοίκησης των πολιτισμικών μονάδων.
  • Να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους οι επιστημονικές έρευνες για τη σχέση του πολιτισμού, της οικονομίας και των πολιτιστικών αγαθών συμβάλλουν στην ανάπτυξη της πολιτιστικής αγοράς στην εποχή της ψηφιο-επικοινωνιακής παγκοσμιοποίησης.
  • Να εξετάσουν τα συστήματα οικονομικής διαχείρισης των πολιτισμικών μονάδων και το θεσμικό πλαίσιο χρηματοδότησης των πολιτιστικών αγαθών (π.χ. πολιτιστική χορηγία, επιχορηγήσεις, κ.ά.) στη Ελλάδα και την Ευρώπη.
  • Να αναλύσουν τις νέες τάσεις της πολιτιστικής οικονομίας και των πολιτιστικών επενδύσεων στην κοινωνία των πληροφοριών και της γνώσης.
  • Να αναπτύξουν τις ερευνητικές τους ικανότητες και την κριτική τους σκέψη για την σχέση πολιτισμού και οικονομίας.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Οικονομική Διαχείριση των Πολιτισμικών Μονάδων
  • Πόροι Πολιτισμικών Μονάδων
  • Μέθοδοι Χρηματοδότησης Πολιτισμικών Μονάδων

 Προαπαιτούμενα: Έχει ως προαπαιτούμενο τη Θ.Ε. ΔΠΜ51.

 

ΔΠΜ61: Πολιτιστική Επικοινωνία

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΠΜ61
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 24
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα Θ.Ε.

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Σκοπός της Θ.Ε. είναι:

  • Η κατανόηση του ρόλου της επικοινωνίας στην πολιτιστική θεώρηση και πρακτική.
  • Η κατανόηση του πολυεπίπεδου ρόλου της επικοινωνίας στην πολιτιστική δραστηριότητα, με στόχο την απόκτηση γνώσεων για την κριτική προσέγγιση των πρακτικών που καλείται ο καθένας να εφαρμόσει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με τον πολιτισμό.
  • Η κατανόηση της αλληλένδετης σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στον πολιτισμό και την επικοινωνία, μέσα από την αντιμετώπιση του πολιτισμικού φαινομένου ως μιας ευρείας κοινωνικής λειτουργίας, όπου η επικοινωνία ως καθοριστικός μοχλός γέννησης, μετάδοσης αλλά και αναπαραγωγής πολιτιστικών πράξεων εμφανίζεται να κατέχει σημαντική θέση στα πλαίσια της κοινωνικής πραγματικότητας.
  • Η εξέταση των μηχανισμών της επικοινωνίας, των θεωρητικών επικοινωνιακών μοντέλων, των στρατηγικών επικοινωνίας, καθώς και των επικοινωνιακών μεθόδων.
  • Η εξέταση των μεθόδων και των τεχνικών έρευνας αγοράς και σφυγμομέτρησης της κοινής γνώμης, απαραίτητο εργαλείο για το σχεδιασμό της κατάλληλης στρατηγικής, όπως και για την κατανόηση των αναγκών του κοινού και παράλληλα την ευαισθητοποίηση του σε πολιτιστικές πρακτικές.
  • Η κατανόηση της πρακτικής του marketing στον τομέα του πολιτισμού και των τεχνών, όπου αναλύονται ζητήματα σχετικά με την έρευνα και το σχεδιασμό marketing στις πολιτιστικές μονάδες, τη θεώρηση του πολιτιστικού αγαθού ως προϊόντος καθώς και το ζήτημα της διανομής του πολιτιστικού αγαθού.

 Μαθησιακά Αποτελέσματα:

  • Να κατανοήσουν οι φοιτήτριες/τές τις βασικές έννοιες της πολιτιστικής επικοινωνίας και προβολής των πολιτισμικών μονάδων στην κοινωνία των πληροφοριών και της γνώσης.
  • Να διερευνήσουν τους τρόπους με τους οποίους οι επιστημονικές έρευνες για την προβολή, την προώθηση και τα ενδιαφέροντα του κοινού για τις πολιτισμικές μονάδες συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη προβολή των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Να εξετάσουν το ρόλο της πολιτιστικής επικοινωνίας στους πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
  • Να αναλύσουν τις νέες τάσεις για την πολιτιστική επικοινωνία και την προώθηση των πολιτισμικών μονάδων.
  • Να αναπτύξουν τις ερευνητικές τους ικανότητες και την κριτική τους σκέψη για την προβολή και προώθηση των πολιτισμικών μονάδων.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Αρχές και Μέθοδοι Επικοινωνίας
  • Στρατηγικές Πολιτιστικής Επικοινωνίας και Προβολής
  • Μέσα Προώθησης Πολιτισμικών Μονάδων 

 Προαπαιτούμενα: Έχει ως προαπαιτούμενο τη Θ.Ε. ΔΠΜ51.

 

 

ΔΠΜΔΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Κωδικός: ΔΠΜΔΕ

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 24

Τύπος της Μ.Δ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Τρίτο (3ο)

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Οι γενικές κατηγορίες των θεμάτων για τις Μ.Δ.Ε. καθορίζονται από τον Διευθυντή  του ΠΜΣ έπειτα από συνεννόηση με τους Συντονιστές των Θ.Ε. και αναρτώνται στον δικτυακό τόπο του Ε.Α.Π, πριν την έναρξη της περιόδου υποβολής της σχετικής δήλωσης από τους φοιτητές.

Τα θεματικά πεδία είναι ενδεικτικά και συνδέονται με τις εξειδικευμένες γνωστικές περιοχές των τεσσάρων θεματικών ενοτήτων του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών ΔΠΜ. Τα θέματα που θα προτείνουν οι φοιτήτριες/τές μπορεί να συνδυάζουν διαστάσεις από δύο ή και περισσότερα από αυτά τα θεματικά πεδία που σχετίζονται με τις διαστάσεις των πολιτισμικών φαινομένων, τη πολιτιστική πολιτική, τη πολιτιστική διαχείριση και διοίκηση, την οικονομία του πολιτισμού και την πολιτιστική επικοινωνία.

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

  • Να διεξάγουν διεπιστημονική έρευνα σε θέματα που σχετίζονται με τη πολιτιστική θεωρία, την πολιτιστική πολιτική, τη διαχείριση, τη διοίκηση, την οικονομία του πολιτισμού, τις νέες τεχνολογίες, την πολιτιστική επικοινωνία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις πολιτισμικές μονάδες και γενικότερα στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες.
  • Να αναζητούν, να συλλέγουν, να επαληθεύουν, να επεξεργάζονται κριτικά-συνθετικά και να παρουσιάζουν αποτελεσματικά πληροφορίες στους τομείς του πολιτισμού και της δημιουργικότητας και ειδικότερα στις πολιτισμικές μονάδες.
  • Να εξετάζουν θέματα που σχετίζονται με τη διοίκηση των πολιτισμικών μονάδων και την ανάπτυξη των πολιτιστικών δραστηριοτήτων.
  • Να αναλύουν τις νέες τάσεις στη διοίκηση των πολιτισμικών μονάδων και γενικότερα στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες.
  • Να αναπτύσσουν τις ερευνητικές τους ικανότητες και την κριτική τους σκέψη για θέματα που σχετίζονται με την πολιτιστική διαχείριση, τη διοίκηση, την οικονομία και την επικοινωνία καθώς και την οικονομική ανάπτυξη και πολιτιστική πολιτική των πολιτιστικών δραστηριοτήτων και γενικότερα των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών.

Γενικός Κανονισμός Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας.

Για περισσότερες πληροφορίες του Γενικού Κανονισμού, των Οδηγιών εκπόνησης – παρουσίασης των ΔΕ και των εντύπων, απευθυνθείτε στο portal και ειδικότερα στη http://study.eap.gr.

Προαπαιτούμενα Η παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας πραγματοποιείται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτούμενων Θ.Ε. του Προγράμματος.

Περίγραμμα Θ.Ε.

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο