Από την ίδρυσή του, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο βασίζεται σε μία φιλοσοφία ευρύτερης ποιότητας που θα μπορούσε να περιγραφεί ως προσήλωση στις θεμελιώδεις αξίες:
Η συμβολή στην εφαρμογή αυτών των αξιών, στην πράξη, συνιστά αντικείμενο αυτής της Πολιτικής Ποιότητας και αποστολή των Συστημάτων Ποιότητας που ανέπτυξε και εφαρμόζει το Ίδρυμα, τα οποία και διέπουν τη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία του.
Η Διοίκηση του Ε.Α.Π. δεσμεύεται έναντι των φοιτητών, του εκπαιδευτικού προσωπικού, των συνεργατών και του διοικητικού προσωπικού του, για την εφαρμογή και τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητας των Συστημάτων Ποιότητας του Ιδρύματος, καθώς και για τη διάθεση όλων των οικονομικών, τεχνικών και ανθρώπινων πόρων που απαιτούνται γι’ αυτά.
Μέτρο της επιτυχίας της πολιτικής αυτής και της αποτελεσματικότητας των Συστημάτων Ποιότητας του Ιδρύματος είναι η ικανοποίηση των φοιτητών και των στελεχών (ακαδημαϊκών και διοικητικών) του Ε.Α.Π., η οποία επιτυγχάνεται μέσα από τη στενή και αποδοτική συνεργασία με βασικό γνώμονα:
Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση βρίσκεται στη βάση κάθε Συστήματος Ποιότητας του Ε.Α.Π. και υπαγορεύει τόσο την εσωτερική δομή και την οργάνωση του Ιδρύματος όσο και τη διαχείριση και τον έλεγχο όλης της λειτουργίας του.
Οι ανωτέρω κατευθύνσεις εξειδικεύονται για κάθε μία από τις βασικές Διεργασίες του Ιδρύματος (παροχή εκπαιδευτικού έργου, αξιολόγηση διδασκόντων, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, διαγωνισμοί, υλοποίηση έργων, κ.α.), οι οποίες αξιολογούνται τακτικά, ώστε να ανταποκρίνονται στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται το Ίδρυμα. Η επίτευξή τους αξιολογείται στη βάση προκαθορισμένων δεικτών, που ορίζονται στα Συστήματα Ποιότητας, και στις εσωτερικές-εξωτερικές επιθεωρήσεις/αξιολογήσεις και τα αποτελέσματά τους αναφέρονται στην Ανασκόπηση της Διοίκησης.
462η Δ.Ε. (06/02/2020)