elen
elen

Στρατηγική Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Προορισμών (ΔΤΕ) – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ε.Α.Π. > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Ετήσια > Στρατηγική Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Προορισμών (ΔΤΕ) > Στρατηγική Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Προορισμών (ΔΤΕ) – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΔΤΕ50: Βασικές Αρχές, Επιχειρείν και Δίκαιο στον Τουρισμό

Κωδικός Θ.Ε.: ΔTE50

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Περιεχόμενο της Θ.Ε.: Ο τουρισμός συνιστά μια σημαντική κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα, επιχειρηματικό τομέα, βιομηχανία και πηγή περιβαλλοντικών και κοινωνικών αλλαγών. Αποτελείται από πολλούς κλάδους, καθένας από τους οποίους παρουσιάζει ποικιλία και μπορεί να αναλυθεί από διαφορετικές οπτικές γωνίες: οικονομικές διοικητικές, κοινωνικο-πολιτιστικές, περιβαλλοντικές και πολιτικές-νομικές. Παράλληλα, ο τουρισμός είναι μια γεωγραφικά σύνθετη δραστηριότητα, τροφοδοτούμενη από ποικίλες περιοχές προέλευσης τουριστών και προορισμούς, οι οποίοι συνδέονται μέσω δικτύων μεταφορών και καναλιών διανομής. Σε αυτό το πλαίσιο, η Θεματική Ενότητα στοχεύει να παρέχει μια συστηματική και εννοιολογική βάση για τη διερεύνηση και κατανόηση της πολυπλοκότητας του τουρισμού, μέσω της ανάλυσης των επιμέρους στοιχείων και δραστηριοτήτων που συνθέτουν το τουριστικό σύστημα. Επιπλέον, η ενότητα εξετάζει τη διοικητική και νομική διάσταση του τουρισμού, παρέχοντας γνώσεις για τις βασικές αρχές και έννοιες της διοίκησης και τις εφαρμογές τους στον τουριστικό τομέα, καθώς και για βασικά ζητήματα της τουριστικής νομοθεσίας στην Ελλάδα.

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • περιγράφουν το εννοιολογικό πλαίσιο του τουρισμού και να αναλύουν τις συνιστώσες του. • εξηγούν τη φύση του τουρισμού υιοθετώντας μια συστημική προσέγγιση.
  • συνθέτουν γνώσεις για τα διαφορετικά στοιχεία του τουριστικού φαινομένου.
  • αναλύουν τη φύση και τους ρόλους των διαφορετικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του τουρισμού στον ευρύτερο τουριστικό κλάδο.
  • αναγνωρίζουν βασικά ζητήματα που απασχολούν τον τουρισμό σήμερα και θα επηρεάσουν τη μελλοντική του εξέλιξη.
  • αναγνωρίζουν τον ρόλο της διοικητικής επιστήμης στους σύγχρονους τουριστικούς οργανισμούς.
  • εξηγούν τις βασικές αρχές και έννοιες της διοίκησης και να τις εφαρμόζουν στον τουρισμό. • αναγνωρίζουν νομικά ζητήματα σε σύνθετα προβλήματα της τουριστικής βιομηχανίας και να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε αυτά τα ζητήματα.

 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Αρχές Τουρισμού
  • Τουριστικό Επιχειρείν
  • Νομοθεσία Τουρισμού

 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

 

ΔΤΕ51: Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη: Οικονομία, Κοινωνία, Περιβάλλον

Κωδικός Θ.Ε.: ΔTE51

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Επιλογής

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Σκοπός της Θεματικής Ενότητας είναι να μεταδώσει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες γνώσεις που θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν εις βάθος κατανόηση του τουριστικού τομέα, υιοθετώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση που εξετάζει τις οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές και αναπτυξιακές διαστάσεις του τουριστικού φαινομένου. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται με την κατανόηση, ανάλυση και μέτρηση της οικονομικής διάστασης του τουρισμού, τόσο από μικροοικονομική όσο και από μακροοικονομική σκοπιά.

Έμφαση δίνεται στην καταγραφή και συστηματική ανάλυση καίριων ζητημάτων που απασχολούν τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, όπως οι κοινωνικές και οργανωτικές αλλαγές, οι επιπτώσεις στους τόπους υποδοχής και η τοπική διακυβέρνηση. Παράλληλα, διερευνάται η διαδικασία ανάπτυξης μέσα από τα χαρακτηριστικά, τα στάδια και τα πρότυπα ανάπτυξης, καθώς και οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση τους. Οι αναλύσεις αποκαλύπτουν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα των αναπτυξιακών διαστάσεων του τουρισμού, αναδεικνύοντας τη σημασία τους στην προώθηση της βιωσιμότητας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • εξηγούν το εννοιολογικό περιεχόμενο της τουριστικής οικονομικής και να αναγνωρίζουν τη σημασία της.
  • εξετάζουν θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται με την κατανόηση, ανάλυση και μέτρηση της μακροοικονομικής και μικροοικονομικής διάστασης του τουρισμού.
  • εφαρμόζουν μεθοδολογικές και τεχνικές προσεγγίσεις για την επίλυση προβλημάτων τουριστικής οικονομικής.
  • αναλύουν τα χαρακτηριστικά, στάδια και πρότυπα της τουριστικής ανάπτυξης καθώς και τους παράγοντες που τα διαμορφώνουν.
  • εξηγούν τις προϋποθέσεις ανάπτυξης ενός βιώσιμου τουρισμού.
  • γνωρίζουν τη διαδικασία και τα επίπεδα σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης καθώς και τη σημασία τους στην προώθηση της βιωσιμότητας.
  • αναγνωρίζουν, κατανοούν και αναλύουν τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις του τουρισμού.
  • εφαρμόζουν διεπιστημονικές οπτικές και προσεγγίσεις για την εξέταση του τουρισμού ως οικονομικό και κοινωνικό φαινόμενο.

 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Οικονομική του Τουρισμού
  • Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη
  • Τουριστική Κοινωνιολογία

 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΤΕ60: Στρατηγική Διοίκηση Τουρισμού και Φιλοξενίας

Κωδικός Θ.Ε.: ΔTE60

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Περιεχόμενο της Θ.Ε.: Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, ο τουρισμός αναπτύχθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές βιομηχανίες παγκοσμίως, επηρεαζόμενος από ποικίλες εξωτερικές δυνάμεις, όπως οι οικονομικές, κοινωνικές, και περιβαλλοντικές αλλαγές. Αυτές οι δυνάμεις επηρεάζουν όχι μόνο τη φύση της τουριστικής ανάπτυξης αλλά και την ικανότητα των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών να παραμένουν ανταγωνιστικοί και βιώσιμοι. Σε αυτό το πλαίσιο, η Θεματική Ενότητα στοχεύει να προσφέρει στους φοιτητές τις αναγκαίες γνώσεις για την κατανόηση του περιβάλλοντος της τουριστικής βιομηχανίας, ενώ παράλληλα παρέχει μια διοικητική οπτική στη διαχείριση των επιχειρήσεων τουρισμού και φιλοξενίας και των τουριστικών προορισμών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη στρατηγική διάσταση της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης στρατηγικών για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων τουρισμού και φιλοξενίας. Επιπλέον, οι φοιτητές θα μελετήσουν τις διαδικασίες και τα στάδια του στρατηγικού σχεδιασμού τουριστικών προορισμών, αναγνωρίζοντας την ανάγκη διοικητικής παρέμβασης για τη διασφάλιση μακροχρόνιου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Όλες οι αναλύσεις συγκλίνουν στην αναγκαιότητα στρατηγικού και βιώσιμου σχεδιασμού, προκειμένου οι τουριστικοί προορισμοί και οι επιχειρήσεις να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • περιγράφουν και εφαρμόζουν βασικές αρχές, έννοιες και θεωρίες που σχετίζονται με τη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων και τη διαχείριση των προορισμών.
  • επιδεικνύουν και να εφαρμόζουν την κριτική γνώση και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την άσκηση διοίκησης στην ταχέως μεταβαλλόμενη τουριστική βιομηχανία.
  • ερμηνεύουν τις αλλαγές και εξελίξεις που συντελούνται στο τουριστικό περιβάλλον και τον τρόπο που επιδρούν στις τουριστικές επιχειρήσεις και τους προορισμούς.
  • αναλύουν, αξιολογούν και αποκρίνονται σε τακτικά και στρατηγικά ζητήματα που απασχολούν τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους προορισμούς στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
  • υιοθετούν μια αναλυτική και δημιουργική προσέγγιση στην επίλυση διοικητικών/διαχειριστικών προβλημάτων.
  • εφαρμόζουν διοικητικές πρακτικές, βασιζόμενοι σε σύγχρονες τάσεις και πλαίσια εργασίας, για την ενίσχυση της βιωσιμότητας και της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών.
  • σχεδιάζουν πρωτότυπες εργασίες σε θέματα σύγχρονης τουριστικής διοικητικής πρακτικής

 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Τουρισμού και Φιλοξενίας
  • Στρατηγικός Σχεδιασμός στον Τουρισμό και τη Φιλοξενία
  • Διαχείριση Τουριστικών Προορισμών

 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..

 

ΔΤΕ61: Μάρκετινγκ Τουριστικών Υπηρεσιών και Προορισμών

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΤΕ61

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Περιεχόμενο της Θ.Ε.: Το μάρκετινγκ αποτελεί μια κρίσιμη οργανωσιακή λειτουργία και στρατηγική προτεραιότητα στην κατεύθυνση διασφάλισης της βιωσιμότητας και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και προορισμών. Στη βάση της σύγχρονης θεωρίας και πρακτικής του μάρκετινγκ τουριστικών υπηρεσιών και προορισμών, η Θεματική Ενότητα εξετάζει επίκαιρες προσεγγίσεις και προκλήσεις που οι επιχειρήσεις της τουριστικής αγοράς και οι προορισμοί αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν τουρίστες μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη της στρατηγικής και του μίγματος τουριστικού μάρκετινγκ με επίκεντρο τη δημιουργία αξίας. Εξετάζονται επίσης αναδυόμενες τάσεις που επηρεάζουν σημαντικά το μάρκετινγκ τουριστικών υπηρεσιών και προορισμών, όπως οι μεταβολές στην τουριστική συμπεριφορά, νέες τεχνολογικές εξελίξεις και καινοτομίες, τα εξελισσόμενα κανάλια διανομής, η εταιρική κοινωνική ευθύνη και η όξυνση του διεθνούς ανταγωνισμού. Όλα αυτά τα ζητήματα εξετάζονται μέσα στο πρακτικό πλαίσιο μιας σειράς επίκαιρων περιπτώσεων μελέτης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • αναλύουν κριτικά τις βασικές αρχές και έννοιες του μάρκετινγκ τουριστικών υπηρεσιών και προορισμών.
  • εξηγούν τις ιδιαιτερότητες της εφαρμογής του μάρκετινγκ σε διαφορετικούς κλάδους της τουριστικής αγοράς και σε διαφορετικά επίπεδα (επιχειρησιακό, περιφερειακό, εθνικό, διεθνές).
  • αναγνωρίζουν τον ρόλο της τουριστικής συμπεριφοράς και να εντοπίζουν τις σχέσεις αλληλεπίδρασης της με το περιβάλλον του μάρκετινγκ τουριστικών υπηρεσιών.
  • εφαρμόζουν τα βήματα εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μάρκετινγκ.
  • σχεδιάζουν στρατηγικές μάρκετινγκ τουρισμού με επίκεντρο τη δημιουργία αξίας.
  • εντοπίζουν σύγχρονα ζητήματα, τάσεις και εξελίξεις στο πλαίσιο του μάρκετινγκ τουριστικών υπηρεσιών.
  • υιοθετούν νέες τεχνολογίες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία εφαρμογής του σχεδιασμού μάρκετινγκ τουριστικών υπηρεσιών.
  • σχεδιάζουν μικρής κλίμακας έρευνες σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα και συνθήκες τουριστικού μάρκετινγκ.

 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Μάρκετινγκ Τουριστικών Υπηρεσιών
  • Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών
  • Τουριστική Συμπεριφορά και Έρευνα αγοράς

 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΤΕ62: Δημόσια Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΤΕ62

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Επιλογής

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Ο τουρισμός αποτελεί μια σημαντική κοινωνική δραστηριότητα με πολυδιάστατες επιδράσεις, τόσο οικονομικές όσο και κοινωνικές, πολιτισμικές και περιβαλλοντικές. Λόγω αυτών των επιδράσεων, η κρατική παρέμβαση κρίνεται απαραίτητη σε όλα τα στάδια και πεδία της τουριστικής δραστηριότητας, προκειμένου να ρυθμίσει την τουριστική αγορά. Η δομή της δημόσιας διοίκησης στον τομέα του τουρισμού ποικίλει ανάλογα με τη σημασία που αποδίδει κάθε κράτος στον τουρισμό. Η τουριστική πολιτική υλοποιείται μέσω διοικητικών μηχανισμών και συνεργασίας πολλών υπουργείων, δημόσιων φορέων, τοπικής αυτοδιοίκησης και ανεξάρτητων αρχών, ενώ παράλληλα σημαντικό ρόλο παίζουν και διεθνείς οργανισμοί, λόγω του διεθνούς χαρακτήρα του τουρισμού.

Σε σχέση με τα παραπάνω, η Θεματική Ενότητα αποσκοπεί να προσφέρει στους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις για τη διερεύνηση και κατανόηση της πολυπλοκότητας της κρατικής παρέμβασης στον τομέα του τουρισμού. Μέσω της ανάλυσης των επιμέρους στοιχείων του τουριστικού συστήματος, εξετάζονται οι βασικές αρχές της δημόσιας διοίκησης, η διοικητική και νομική διάσταση του τουρισμού. Επίσης, παρέχει γνώσεις σχετικά με τις θεμελιώδεις αρχές τουριστικού σχεδιασμού και πολιτικής.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • εξηγούν τις βασικές αρχές και έννοιες της δημόσιας διοίκησης και να τις εφαρμόζουν στον τουρισμό.
  • γνωρίζουν τους τομείς κρατικής παρέμβασης στον τουρισμό.
  • ερμηνεύουν την παρέμβαση των δημοσίων φορέων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο για τη ρύθμιση της τουριστικής δραστηριότητας.
  • κατανοούν την παρέμβαση της δικαστικής εξουσίας στον τουρισμό.
  • αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τον ρόλο των Ανεξάρτητων Αρχών στον τουρισμό.
  • κατανοούν τη σχέση κρατικής διοίκησης και διεθνών οργανισμών στο πεδίο του τουρισμού. • συγκρίνουν και να αξιολογούν τα διάφορα σχήματα παρέμβασης στον χώρο του τουρισμού που απαντώνται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
  • ερμηνεύουν τις διεθνείς και εθνικές πολιτικοοικονομικές εξελίξεις ως μεταβλητές διαμόρφωσης της εθνικής τουριστικής πολιτικής.
  • αναγνωρίζουν νομικά ζητήματα σε σύνθετα προβλήματα της τουριστικής βιομηχανίας και να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε αυτά τα ζητήματα.
  • διακρίνουν τον ρόλο του κράτους και των διακριτών πολιτικών του στην τουριστική ανάπτυξη ως διεθνές και εθνικό φαινόμενο.
  • κατανοούν τους παράγοντες που επιδρούν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων των οργανισμών, φορέων και αρχών που συμμετέχουν στη διαμόρφωση της τουριστικής πολιτικής.
  • αξιολογούν με κριτική διάθεση διαφορετικές προσεγγίσεις και τάσεις στην άσκηση τουριστικής πολιτικής.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Δημόσια Διοίκηση και Τουρισμός
  • Τουριστική Πολιτική
  • Τουριστικός Σχεδιασμός

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΤΕΔΕ Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΤΕΔΕ

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 40

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)

Περίγραμμα ΘΕ

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • σχεδιάζουν, αναπτύσσουν και υλοποιούν μια ερευνητική μελέτη κατάλληλου εύρους και πολυπλοκότητας, ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις μιας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.
  • αναλύουν και συνθέτουν κριτικά σύγχρονα τουριστικά φαινόμενα, ζητήματα και καταστάσεις.
  • αξιολογούν κριτικά τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις που σχετίζονται με το ερευνητικό θέμα, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες και τους περιορισμούς τους.
  • εντοπίζουν, αξιολογούν, συνθέτουν και παρουσιάζουν πληροφορίες και δεδομένα που σχετίζονται με το ερευνητικό θέμα.
  • χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες για την ανάκτηση, ανάλυση και παρουσίαση ερευνητικών αποτελεσμάτων.
  • επιλέγουν και εφαρμόζουν κατάλληλες μεθοδολογικές προσεγγίσεις για το ερευνητικό θέμα, αιτιολογώντας την επιλογή τους.
  • αναλύουν και οργανώνουν σύνθετα δεδομένα με τη χρήση κατάλληλων αναλυτικών μεθόδων και τεχνικών.
  • αναγνωρίζουν και εξηγούν τους περιορισμούς της δικής τους έρευνας και την πολυπλοκότητα της γνώσης στο επιλεγμένο αντικείμενο.
  • παρουσιάζουν και συζητούν κριτικά θεμελιώδεις εργασίες, δημοσιεύσεις και σημαντικές εξελίξεις στην ερευνητική περιοχή.
  • αναγνωρίζουν τις ηθικές διαστάσεις της έρευνας τους και να αξιολογούν την πιθανή συνεισφορά της στην ευρύτερη κοινότητα και την τουριστική βιομηχανία.
  • παρουσιάζουν και υπερασπίζονται τα ερευνητικά τους αποτελέσματα με σαφήνεια και ακρίβεια, τόσο προφορικά όσο και γραπτά.

Περιεχόμενο της ΘΕ: Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ΜΔΕ) προσφέρει στις φοιτήτριες και στους φοιτητές την ευκαιρία να εκπονήσουν αυτόνομη έρευνα σε ένα επιλεγμένο ερευνητικό θέμα που αναδύεται από το Πρόγραμμα Σπουδών. Η Διπλωματική Εργασία αποτελεί ένα κεντρικό και σημαντικό στοιχείο του Προγράμματος, καθώς καλεί τις φοιτήτριες και τους φοιτητές να επιδείξουν αυτονομία και βαθιά κατανόηση των διδαχθέντων αντικειμένων, καθώς και της ερευνητικής πρακτικής και μεθοδολογίας. Η εκπόνηση της Διπλωματικής περιλαμβάνει την κριτική επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, τη διαμόρφωση εφικτών ερευνητικών ερωτημάτων ή/και στόχων, την ανάπτυξη και εφαρμογή κατάλληλης ερευνητικής μεθοδολογίας, την ανάλυση πρωτογενών ή/και δευτερογενών δεδομένων και την παρουσίαση των ερευνητικών ευρημάτων με τη μορφή τελικού παραδοτέου. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αναμένεται να διαχειριστούν με αυτονομία τις διαδικαστικές και αναλυτικές αποφάσεις που ανακύπτουν στην πορεία της έρευνας, με την καθοδήγηση των ακαδημαϊκών επιβλεπόντων. Η ΜΔΕ αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για την ανάπτυξη κριτικών και αναλυτικών δεξιοτήτων, ενισχύοντας την προετοιμασία των φοιτητριών/τών για μελλοντικές ακαδημαϊκές και επαγγελματικές προκλήσεις.

Γενικός Κανονισμός Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας.

Για περισσότερες πληροφορίες του Γενικού Κανονισμού, των Οδηγιών εκπόνησης – παρουσίασης των ΔΕ και των εντύπων, απευθυνθείτε στο portal και ειδικότερα στη http://study.eap.gr

Προαπαιτούμενα: Η παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας πραγματοποιείται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτούμενων Θ.Ε. του Προγράμματος.

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο