Η Ειρήνη Μαυρομμάτη είναι Καθηγήτρια στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών, Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Γραφικές Τέχνες Πολυμέσα» όπου επίσης διδάσκει και συντονίζει την Θεματική Ενότητα Γραφιστικής Σχεδίασης. Στο παρελθόν έχει δουλέψει για το ΙΤΥΕ-Διόφαντος (Πάτρα), τη Philips Design (Eindhoven NL), ενώ έχει επίσης διδάξει, μεταξύ άλλων, Δημιουργικό Ιδεασμό και Σχεδίαση Διάδρασης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (Σύρος), και στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Επικοινωνία Ανθρώπου Υπολογιστή, Τμ. Ηλ. Μηχανικών και Μηχανικών ΗΥ), και ως επισκέπτρια διδάσκουσα στο Sapienza (DIAG Dpt, Msc IoT), NTNU, Trondheum Norway (IT dpt), και Technology University Eindhoven TU/e (Industrial Design Dpt). Ασχολείται με την σχεδίαση γραφικών και αλληλεπιδραστικών διεπαφών και την εμπειρία χρήστη. Έχει συντονίσει, συγγράψει και συμμετάσχει σε ανταγωνιστικώς χρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (IST-FET, Horizon2020). Έχει υπηρετήσει, μεταξύ άλλων, στην διοργανωτική ομάδα του ευρωπαϊκού ερευνητικού δικτύου Dissappearing Computer (DC), καθώς και σε οργανωτικές επιτροπές διεθνών συνεδρίων και ερευνητικών/σχεδιαστικών εργαστηρίων και ως προσκεκλημένη επιμελήτρια σε θεματικά τεύχη επιστημονικών περιοδικών με θέματα τεχνολογικής έρευνας και σχεδίασης. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις τέχνης καθώς και τεχνολογίας με διαδραστικές εγκαταστάσεις, εφαρμογές, ερευνητικά πρωτότυπα, και προϊόντα. Πολλά ερευνητικά της άρθρα και κεφάλαια βιβλίων της επικεντρώνονται στην διεπαφή και αλληλεπίδραση με περιβάλλοντα διάχυτου υπολογισμού, την διδασκαλία της σχεδίασης, και το ρόλο της σχεδίασης στο πλαίσιο της έρευνας και δημιουργίας τεχνολογικών προϊόντων υπολογισμού.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τα παρακάτω θέματα: Διεπαφές και σχεδίαση διάδρασης, Εμπλοκή τελικού χρήστη σε εφαρμογές Διαδικτύου των Πραγμάτων, δημιουργικός ιδεασμός, Σχεδιαστικές μέθοδοι για ιδεασμό, καθώς και την καλλιέργεια δημιουργικής προσέγγισης και σκέψης στη διδασκαλία, και μεθόδους εξ΄ αποστάσεως διδασκαλίας της Σχεδίασης.