Κωδικός Θ.Ε.: ΕΚΕ50
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Σκοπός της Θ.Ε.: Σκοπός της ΘΕ ΕΚΕ50 είναι να εισαγάγει τις/τους φοιτήτριες/τές στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Ειδικότερα, επιδιώκεται να οριοθετηθεί από επιστημονική και πραγματολογική άποψη το πεδίο, να παρουσιαστούν οι κυριότερες θεωρητικές προσεγγίσεις τους φαινομένου της ενήλικης μάθησης και να αναλυθούν τα ζητήματα των εκπαιδευτικών τεχνικών και της δυναμικής της εκπαιδευόμενης ομάδας. Προσδοκώμενο αποτέλεσμα είναι οι φοιτήτριες/ές που θα ολοκληρώνουν τη ΘΕ όχι μόνο να έχουν γνώση των θεωρητικών ζητημάτων που αφορούν στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, αλλά και να μπορούν να δραστηριοποιούνται αποτελεσματικά ως εκπαιδευτές ενηλίκων.
Στόχος της ΘΕ «Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων» είναι να αναπτύξει τις γνώσεις και τις δεξιότητες των φοιτητριών/φοιτητών που συνδέονται μεταξύ άλλων με:
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας η/ο φοιτήτρια/τής θα μπορεί να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΚΕ51
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 18
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Στόχος της Θ.Ε.: Στόχοι της Θεματικής Ενότητας είναι οι φοιτητές/τριες να κατανοήσουν το θεωρητικό πλαίσιο του σχεδιασμού και της οργάνωσης εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ενηλίκους ούτως ώστε να αναδεικνύονται σε εκπαιδευτές ή στελέχη εκπαίδευσης ενηλίκων με υψηλό επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και να μπορούν να προσφέρουν αποτελεσματικά στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μετά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΚΕ53
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 22
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Σκοπός της Θ.Ε.: Βασικός σκοπός της ΘΕ «Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων / Εκπαιδευτική Ηγεσία» (ΕΚΕ53) είναι να δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να αναπτύξουν και να διευρύνουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους σε θέματα που αφορούν την διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων, ιδιαίτερα αυτών που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη θεματική ενότητα επιχειρεί να προετοιμάσει στελέχη που θα είναι απολύτως επαρκείς γνώστες του ευρύτερου πλαισίου, μέσα στο οποίο λειτουργεί η εκπαίδευση ενηλίκων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στην άσκηση διοικητικού ρόλου.
Στόχοι της Θ.Ε.:
Στόχοι της ΘΕ «Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων / Εκπαιδευτική Ηγεσία» (ΕΚΕ53) είναι:
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση να:
Γνωστικά αντικείμενα:
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΚΕ52
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Σκοπός της ΘΕ: Βασικός σκοπός της ΘΕ «Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων» είναι να παρουσιάσει τις εξελίξεις που έχουν σημειωθεί διεθνώς και στην Ελλάδα, στο πεδίο των θεωρητικών αναζητήσεων που σχετίζονται με την εκπαίδευση ενηλίκων και να παρουσιαστούν διαχρονικά οι θεωρητικές προσεγγίσεις και οι πρακτικές εφαρμογές της κριτικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Προς αυτή την κατεύθυνση παρουσιάζεται η Θεωρία Μετασχηματισμού (θεωρία μετασχηματίζουσας μάθησης) του Mezirow, και εξετάζονται οι συγγένειες της συγκεκριμένης θεωρίας με τις θεωρήσεις σπουδαίων στοχαστών (π.χ. Dewey, Freire, Jarvis, Illeris, Brookfield και άλλων) αλλά και παραδείγματα της εφαρμογής της μετασχηματίζουσας μάθησης στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και της ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης.
Στόχος της Θ.Ε.:
Στόχος της ΘΕ «Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων» είναι να αναπτύξει τις γνώσεις και τις δεξιότητες των φοιτητριών/φοιτητών έτσι ώστε με την ολοκλήρωση της θεματικής να είναι σε θέση:
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας η/ο φοιτήτρια/φοιτητής θα μπορεί να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Προαπαιτούμενα: Για να παρακολουθήσετε την ΕΚΕ52 πρέπει να έχετε ολοκληρώσει τη ΘΕ ΕΚΕ50 και είτε να έχετε ολοκληρώσει την ΕΚΕ51 είτε να την παρακολουθείτε ταυτόχρονα με την ΕΚΕ51.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΚΕ54
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30
Τύπος της Θ.Ε.: Κατ’ επιλογήν της ΜΔΕ
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Σκοπός της Θ.Ε.: Κύριος σκοπός της ΘΕ είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τα Ανοικτά και εξ Αποστάσεως Εκπαιδευτικά Συστήματα, η αναγνώριση και κατανόηση του ρόλου του Καθηγητή-Συμβούλου, η καλλιέργεια ικανότητας σχεδιασμού και ανάπτυξης διδακτικού υλικού που είναι συμβατό με την εξ αποστάσεως διδασκαλία, και παράλληλα η ενημέρωση για τις δυνατότητες αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης η Θεματική Ενότητα αποσκοπεί στο να προσεγγίσει τα εξής σημαντικά στοιχεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: γραπτές εργασίες και μεθοδολογία αξιολόγησής τους, διοργάνωση ομαδικών συμβουλευτικών συναντήσεων, βασικές αρχές εκπαιδευτικής αξιολόγησης, προβληματισμός που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια για την αποτελεσματική χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση της ΘΕ ΕΚΕ54 η/ο φοιτήτρια/τής θα μπορεί να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.
Κωδικός: ΕΚΕΔΕ
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30
Τύπος της Μ.Δ.Ε.: Κατ’ επιλογήν της ΕΚΕ54
Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)
Γενική Περιγραφή της Μ.Δ.Ε.:
Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ΜΔΕ) στο ΜΠΣ «Εκπαίδευση Ενηλίκων» (ΕΚΕ) συνίσταται στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη συγγραφή εκτεταμένης γραπτής αναφοράς μιας ολοκληρωμένης επιστημονικής έρευνας (εμπειρικής έρευνας ή βιβλιογραφικής ανάλυσης και σύνθεσης), ενδεικτικής έκτασης* 15.000- 20.000 λέξεων, που υπόκειται στις απαιτήσεις και τους περιορισμούς του σχεδιασμού, της εκπόνησης και της συγγραφής της επιστημονικής έρευνας και χαρακτηρίζεται από συνέχεια, συνέπεια, επιστημονική επάρκεια, ακαδημαϊκή ερευνητική δεοντολογία και ακαδημαϊκό λόγο.
Η ΜΔΕ προσφέρει στη/στον φοιτήτρια/τή την ευκαιρία να επιδείξει και να αποδείξει ότι διαθέτει την ικανότητα:
Η/Ο Διευθύντρια/ντής του ΜΠΣ «Εκπαίδευση Ενηλίκων» (ή στην περίπτωση σχετικής εξουσιοδότησης από την/τον Διευθύντρια/ντή, η/ο Συντονίστρια/στής της Θεματικής Ενότητας) συνθέτει, με βάση το ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο και του ΜΠΣ και τα εξειδικευμένα γνωστικά αντικείμενα των θεματικών, κατάλογο γενικών κατηγοριών θεμάτων για προς εκπόνηση ΜΔΕ, ανά Θεματική Ενότητα (ΘΕ) του, οι οποίες αφορούν σύγχρονα – επίκαιρα ζητήματα των εξειδικευμένων γνωστικών αντικειμένων – επιστημονικών πεδίων των αντίστοιχων.
Οι γενικές κατηγορίες θεμάτων για προς εκπόνηση διπλωματικής εργασίας αναρτώνται στην εκπαιδευτική πλατφόρμα study του ΕΑΠ (βλ. δικτυακό τόπο ΕΚΕΔΕ του study), πριν την έναρξη της περιόδου υποβολής της σχετικής δήλωσης από τις/τους φοιτήτριες/τές, στη βάση των οποίων οι υποψήφιες/οι φοιτήτριες/τές υποβάλλουν σχετικές προτάσεις δήλωσης θέματος για εκπόνηση ΜΔΕ. Ακολούθως Η/Ο Διευθύντρια/ντής (και κατ’ αντιστοιχία ως ανωτέρω) ορίζει το επιβλέπον μέλος ΣΕΠ (Α’ επιβλέπουσα/ων) και το δεύτερο μέλος της Επιτροπής Κρίσης για καθεμία υποβληθείσα πρόταση ΜΔΕ, εφόσον πληροί τις βασικές ακαδημαϊκές απαιτήσεις. Στη συνέχεια η/ο Α’ Επιβλέπουσα/ων ΣΕΠ, σε συνεργασία με τις/τους υποψηφίες/ους για εκπόνηση φοιτήτριες/τές, οριστικοποιεί το θέμα και το βασικό περιεχόμενο της ΜΔΕ στον ψηφιακό χώρο εκ παίδευσης εντός του πρώτου 5 μήνα εκπόνησης και δίνει την τελική έγκριση.
* Στην ενδεικτική έκταση των 15.000-20.000 λέξεων της ΜΔΕ δεν προσμετρούνται το Εξώφυλλο, οι Ευχαριστίες, τα Περιεχόμενα, η Περίληψη, η Βιβλιογραφία και τα Παραρτήματά της.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Με την ολοκλήρωση της Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ΜΔΕ) η/ο φοιτήτρια/τής αναμένεται:
Γενικός Κανονισμός Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας.
Για περισσότερες πληροφορίες του Γενικού Κανονισμού, των Οδηγιών εκπόνησης – παρουσίασης των ΔΕ και των εντύπων, απευθυνθείτε στο portal και ειδικότερα στη http://study.eap.gr.
Προαπαιτούμενα: Η παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας πραγματοποιείται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτούμενων Θ.Ε. του Προγράμματος.