Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 50
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: H Θ.Ε. αποσκοπεί στο να κατανοηθούν οι βασικές έννοιες, οι αρχές και τα μοντέλα της Ειδικής Αγωγής, στο πλαίσιο που ορίζεται από τη σχετική νομοθεσία και την εκπαιδευτική πράξη. Δίνεται έμφαση στις σύγχρονες προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να κατανοήσουν βασικά θέματα σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, 2) να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των κατηγοριών των ειδικών αναγκών και 3) να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες ανίχνευσης και αξιολόγησης των ειδικών αναγκών καθώς και με τους τρόπους αντιμετώπισής τους στο σχολικό πλαίσιο.
Mαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 51
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Στόχος αυτής της Θ.Ε. είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τα χαρακτηριστικά και την πορεία της τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης στο μονόγλωσσο και δίγλωσσο ή πολύγλωσσο παιδί ώστε να γίνουν καλύτερα κατανοητά τα χαρακτηριστικά της μη τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης.
Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να γνωρίσουν τα βασικά στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού σε όλα τα επίπεδα της γλωσσικής ανάλυσης και 2) να κατανοήσουν τα κεντρικά θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα σε σχέση με τη μελέτη της γλωσσικής ανάπτυξης, τόσο του μονόγλωσσου όσο και του δίγλωσσου ή πολύγλωσσου παιδιού.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 52
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Βασικός στόχος αυτής της Θ.Ε. είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη λειτουργία των δύο μεγάλων γνωστικών διαδικασιών στην επεξεργασία της γλώσσας που είναι η κατανόηση και η παραγωγή του προφορικού και του γραπτού λόγου. Αυτό θα επιτρέψει στους φοιτητές να εμβαθύνουν στο είδος και στη φύση των προβλημάτων που μπορούν να εμφανισθούν στις δύο αυτές περιοχές.
Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να κατανοήσουν την πολύπλοκη σχέση νόησης, γλώσσας και επικοινωνίας στο πλαίσιο της οποίας μελετάται η κατανόηση και η παραγωγή του προφορικού και γραπτού λόγου καθώς και ο ρόλος των εμπλεκόμενων γνωστικών παραμέτρων όπως είναι η μνήμη, η προσοχή και οι εκτελεστικές λειτουργίες και 2) να εξοικειωθούν με τα κεντρικά θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα σε σχέση με τη μελέτη της γλωσσικής επεξεργασίας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση της Θ.Ε. ΕΑΓ51.
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 53
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Θ.Ε. αποσκοπεί στο να κατανοηθούν σε βάθος θέματα σχετικά με τα προβλήματα/διαταραχές τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο, τα θεωρητικά μοντέλα και τις προσεγγίσεις που αναφέρονται στα αίτια και στην εξελικτική πορεία των προαναφερθέντων προβλημάτων, ανά ηλικιακή φάση.
Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να μπορούν να ορίζουν τα προβλήματα και τα χαρακτηριστικά αυτών, τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο και 2) να γνωρίσουν τις διαφορετικές επιστημονικές προσεγγίσεις και την επίδρασή τους στη διαμόρφωση του πεδίου.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση των ΘΕ ΕΑΓ50 και ΕΑΓ51.
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 60
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τρίτο (3ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Βασικός σκοπός αυτής της Θ.Ε. είναι η εισαγωγή και εξοικείωση των φοιτητών/τριών με βασικές αρχές, διαδικασίες και ζητήματα του ερευνητικού σχεδιασμού στην Ειδική Αγωγή. Επίσης, η Θ.Ε. ΕΑΓ60 αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις προδιαγραφές της επιστημονικής ανάγνωσης και γραφής καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να καταστούν ικανοί στην ανάγνωση, χρήση αλλά και παραγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων στην Ειδική Αγωγή και 2) να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την εκπόνηση ενός σχεδίου έρευνας στην Ειδική Αγωγή.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση της Θ.Ε. ΕΑΓ50.
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 61
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τρίτο (3ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Θ.Ε. αποσκοπεί στο να αναπτυχθούν δεξιότητες σχετικά με τον σχεδιασμό προγραμμάτων παρέμβασης για προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους/πολύγλωσσους πληθυσμούς.
Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να γνωρίσουν σε βάθος θέματα που σχετίζονται με τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα προβλήματα προφορικού λόγου και γραπτού λόγου, τύπου ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, τόσο για μονόγλωσσους όσο και δίγλωσσους και πολύγλωσσους πληθυσμούς και 2) να καταστούν ικανοί να αναλύουν, να συνθέτουν και να αξιολογούν τις εκπαιδευτικές αυτές παρεμβάσεις ως προς την αρχική αξιολόγηση, το σχεδιασμό, τη λήψη σημαντικών αποφάσεων, την εφαρμογή και την τελική αξιολόγηση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να είναι ικανές/οί να:
Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των ΘΕ των δύο πρώτων εξαμήνων (ΕΑΓ50, ΕΑΓ51, ΕΑΓ52, ΕΑΓ53).
Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 62
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τέταρτο (4ο)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική
Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Πρακτική Άσκηση (Π.Α.) αποτελείται από παρακολούθηση εκ μέρους των φοιτητών θεματικών εβδομάδων μέσα στην εκπαιδευτική πλατφόρμα, παρουσίες σε δημόσιες δομές αξιολόγησης και υποστήριξης ατόμων με διαταραχές προφορικού και γραπτού λόγου, σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ανατροφοδότηση, εφαρμογή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και συγγραφή τελικής γραπτής εργασίας. Κατά την Π.Α. δίνεται έμφαση στην παρατήρηση και καταγραφή των διαδικασιών αξιολόγησης και αντιμετώπισης, στη συνέχεια δε, στην αυτόνομη παροχή αντίστοιχων υπηρεσιών. Σημαντικό μέρος της Π.Α. σχετίζεται με την ανάπτυξη κατάλληλου υλικού για τις διαδικασίες αξιολόγησης και υποστήριξης.
Συγκεκριμένα, η Π.Α. ακολουθεί τα κάτωθι στάδια:
Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να έρθουν σε επαφή με τους φορείς αξιολόγησης και υποστήριξης των διαταραχών/δυσκολιών προφορικού και γραπτού λόγου 2) να γνωρίσουν το εύρος και το είδος των υπηρεσιών που αυτές παρέχουν και 3) να μπορούν να παρέχουν αυτόνομες υπηρεσίες αξιολόγησης και παρέμβασης σε άτομα με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση Τελικής Γραπτής Εργασίας. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των Θ.Ε. των τριών προηγούμενων εξαμήνων.