Επιστήμες της Αγωγής Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΕΑΠ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Εξαμηνιαία > Επιστήμες της Αγωγής Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου (ΕΑΓ) > Επιστήμες της Αγωγής Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΕΑΓ 50: Ειδική Αγωγή

Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 50

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: H Θ.Ε. αποσκοπεί στο να κατανοηθούν οι βασικές έννοιες, οι αρχές και τα μοντέλα της Ειδικής Αγωγής, στο πλαίσιο που ορίζεται από τη σχετική νομοθεσία και την εκπαιδευτική πράξη. Δίνεται έμφαση στις σύγχρονες προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να κατανοήσουν βασικά θέματα σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, 2) να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των κατηγοριών των ειδικών αναγκών και 3) να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες ανίχνευσης και αξιολόγησης των ειδικών αναγκών καθώς και με τους τρόπους αντιμετώπισής τους στο σχολικό πλαίσιο.

Mαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

  • έχουν αποκτήσει εισαγωγικές γνώσεις για τις κατηγορίες των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες
  • έχουν εξοικειωθεί με θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης
  • έχουν εξοικειωθεί με θέματα ανίχνευσης και με τα σχετικά ανιχνευτικά εργαλεία
  • έχουν εξοικειωθεί με θέματα διάγνωσης και με τα σχετικά διαγνωστικά/σταθμισμένα εργαλεία
  • έχουν εξοικειωθεί και να είναι σε θέση να σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις
  • γνωρίζουν τα Αναλυτικά Προγράμματα και διδακτικά μοντέλα σχετικά με την ειδική αγωγή
  • γνωρίζουν ζητήματα που σχετίζονται με την Ανταπόκριση στη Διδασκαλία και Παρέμβαση καθώς και τον Σχεδιασμό για Όλους και τις Προσαρμογές

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Βασικές έννοιες για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
  • Αξιολόγηση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Βαθμολογική βαρύτητα Θ.Ε.

Η ύλη μελέτης, η ύλη των εξετάσεων, ο αριθμός των δραστηριοτήτων, ο αριθμός των λέξεων στις δραστηριότητες αλλά και στην/στις Γραπτή/ές Εργασία/ίες (Γ.Ε.) καθορίζονται κατά τρόπο αναλογικό από τα ECTS που κάθε Θ.Ε. έχει (βλ. διάρθρωση του προγράμματος). Οι Θ.Ε. με 20 ECTS έχουν 8-10 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 300 λέξεις (±15%) ενώ οι Θ.Ε. με 10 ECTS έχουν 4-5 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 200 λέξεις (±15%). Η Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έχει έκταση 3.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 20 ECTS και 2.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 10 ECTS. Η μορφή της Γ.Ε. μπορεί να ποικίλει. Σε κάθε περίπτωση δίνονται συγκεκριμένες προδιαγραφές για την εκπόνησή της από τον Συντονιστή κάθε Θ.Ε..

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..

 

 ΕΑΓ 51: Γλωσσική Ανάπτυξη

Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 51

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 10

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Στόχος αυτής της Θ.Ε. είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τα χαρακτηριστικά και την πορεία της τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης στο μονόγλωσσο και δίγλωσσο ή πολύγλωσσο παιδί ώστε να γίνουν καλύτερα κατανοητά τα χαρακτηριστικά της μη τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης.

Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να γνωρίσουν τα βασικά στάδια της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού σε όλα τα επίπεδα της γλωσσικής ανάλυσης και 2) να κατανοήσουν τα κεντρικά θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα σε σχέση με τη μελέτη της γλωσσικής ανάπτυξης, τόσο του μονόγλωσσου όσο και του δίγλωσσου ή πολύγλωσσου παιδιού.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

  • γνωρίζουν τα κεντρικά θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα που σχετίζονται με την κατάκτηση της μητρικής γλώσσας
  • γνωρίζουν τα ορόσημα της γλωσσικής ανάπτυξης στα διάφορα επίπεδα της γλωσσικής ανάλυσης: φωνολογικό, μορφολογικό, συντακτικό, σημασιολογικό, πραγματολογικό
  • έχουν κατανοήσει τη σημασία των διαγλωσσικών διαφορών στη γλωσσική ανάπτυξη
  • έχουν εξοικειωθεί με τα κύρια μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη μελέτη του παιδικού λόγου
  • γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του δίγλωσσου ή πολύγλωσσου παιδιού και της γλωσσικής του ανάπτυξης με έμφαση στις ομοιότητες και τις διαφορές με αυτήν του μονόγλωσσου παιδιού
  • γνωρίζουν τα θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα που σχετίζονται με το χειρισμό, από το παιδί, περισσοτέρων από μια γλωσσών και κάτω από το πρίσμα των διαγλωσσικών διαφορών.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Θεωρητικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά ζητήματα της γλωσσικής ανάπτυξης
  • Επισκόπηση της τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης
  • Γλωσσική ανάπτυξη σε δίγλωσσους/πολύγλωσσους πληθυσμούς

Βαθμολογική βαρύτητα Θ.Ε.

Η ύλη μελέτης, η ύλη των εξετάσεων, ο αριθμός των δραστηριοτήτων, ο αριθμός των λέξεων στις δραστηριότητες αλλά και στην/στις Γραπτή/ές Εργασία/ίες (Γ.Ε.) καθορίζονται κατά τρόπο αναλογικό από τα ECTS που κάθε Θ.Ε. έχει (βλ. διάρθρωση του προγράμματος). Οι Θ.Ε. με 20 ECTS έχουν 8-10 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 300 λέξεις (±15%) ενώ οι Θ.Ε. με 10 ECTS έχουν 4-5 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 200 λέξεις (±15%). Η Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έχει έκταση 3.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 20 ECTS και 2.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 10 ECTS. Η μορφή της Γ.Ε. μπορεί να ποικίλει. Σε κάθε περίπτωση δίνονται συγκεκριμένες προδιαγραφές για την εκπόνησή της από τον Συντονιστή κάθε Θ.Ε..

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..

 

ΕΑΓ 52: Γλωσσική Επεξεργασία

Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 52

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 10

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Βασικός στόχος αυτής της Θ.Ε. είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη λειτουργία των δύο μεγάλων γνωστικών διαδικασιών στην επεξεργασία της γλώσσας που είναι η κατανόηση και η παραγωγή του προφορικού και του γραπτού λόγου. Αυτό θα επιτρέψει στους φοιτητές να εμβαθύνουν στο είδος και στη φύση των προβλημάτων που μπορούν να εμφανισθούν στις δύο αυτές περιοχές.

Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να κατανοήσουν την πολύπλοκη σχέση νόησης, γλώσσας και επικοινωνίας στο πλαίσιο της οποίας μελετάται η κατανόηση και η παραγωγή του προφορικού και γραπτού λόγου καθώς και ο ρόλος των εμπλεκόμενων γνωστικών παραμέτρων όπως είναι η μνήμη, η προσοχή και οι εκτελεστικές λειτουργίες και 2) να εξοικειωθούν με τα κεντρικά θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα σε σχέση με τη μελέτη της γλωσσικής επεξεργασίας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

  • έχουν κατανοήσει τις πολυδιάστατες σχέσεις της γλώσσας με τη νόηση και την επικοινωνία
  • έχουν κατανοήσει τα κύρια μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην ψυχογλωσσολογική έρευνα πάνω στην επεξεργασία της γλώσσας
  • έχουν κατανοήσει τη λειτουργία των δύο βασικών διαδικασιών που εμπλέκονται στη γλωσσική επεξεργασία δηλαδή την παραγωγή και την κατανόηση, τόσο στο επίπεδο του προφορικού όσο και στο επίπεδο του γραπτού λόγου
  • έχουν κατανοήσει το ρόλο βασικών γνωστικών παραμέτρων όπως είναι η μνήμη, η προσοχή και οι εκτελεστικές λειτουργίες στη γλωσσική επεξεργασία, τόσο στο επίπεδο των μεμονωμένων λέξεων όσο και στο επίπεδο των προτάσεων και ολόκληρων κειμένων.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Γλώσσα, νόηση και επικοινωνία
  • Κατανόηση και παραγωγή του προφορικού και του γραπτού λόγου
  • Γνωστικές παράμετροι της γλωσσικής επεξεργασίας: ο ρόλος της μνήμης, της προσοχής και των εκτελεστικών λειτουργιών

Βαθμολογική βαρύτητα Θ.Ε.

Η ύλη μελέτης, η ύλη των εξετάσεων, ο αριθμός των δραστηριοτήτων, ο αριθμός των λέξεων στις δραστηριότητες αλλά και στην/στις Γραπτή/ές Εργασία/ίες (Γ.Ε.) καθορίζονται κατά τρόπο αναλογικό από τα ECTS που κάθε Θ.Ε. έχει (βλ. διάρθρωση του προγράμματος). Οι Θ.Ε. με 20 ECTS έχουν 8-10 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 300 λέξεις (±15%) ενώ οι Θ.Ε. με 10 ECTS έχουν 4-5 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 200 λέξεις (±15%). Η Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έχει έκταση 3.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 20 ECTS και 2.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 10 ECTS. Η μορφή της Γ.Ε. μπορεί να ποικίλει. Σε κάθε περίπτωση δίνονται συγκεκριμένες προδιαγραφές για την εκπόνησή της από τον Συντονιστή κάθε Θ.Ε..

Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση της Θ.Ε. ΕΑΓ51.

 

ΕΑΓ 53: Προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου: Θεωρητικές προσεγγίσεις

Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 53

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Θ.Ε. αποσκοπεί στο να κατανοηθούν σε βάθος θέματα σχετικά με τα προβλήματα/διαταραχές τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο, τα θεωρητικά μοντέλα και τις προσεγγίσεις που αναφέρονται στα αίτια και στην εξελικτική πορεία των προαναφερθέντων προβλημάτων, ανά ηλικιακή φάση.

Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να μπορούν να ορίζουν τα προβλήματα και τα χαρακτηριστικά αυτών, τόσο στον προφορικό  όσο και στο γραπτό λόγο και 2) να γνωρίσουν τις διαφορετικές επιστημονικές προσεγγίσεις και την επίδρασή τους στη διαμόρφωση του πεδίου.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

  • γνωρίζουν και να περιγράφουν το ευρύ φάσμα των αναπτυξιακών διαταραχών καθώς και τα προβλήματα που αυτές δημιουργούν στην ανάπτυξη και εξέλιξη του προφορικού και του γραπτού λόγου
  • γνωρίζουν τις κατηγορίες, τα αίτια και τα κλινικά χαρακτηριστικά των προβλημάτων του  προφορικού λόγου
  • γνωρίζουν τις κατηγορίες και να περιγράφουν τα αίτια και τα συμπτώματα των προβλημάτων του γραπτού λόγου στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Εισαγωγή στα αναπτυξιακού τύπου προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου
  • Θεωρητικό πλαίσιο των προβλημάτων προφορικού λόγου
  • Θεωρητικό πλαίσιο των αναπτυξιακού τύπου προβλημάτων στο γραπτό λόγο

Βαθμολογική βαρύτητα Θ.Ε.

Η ύλη μελέτης, η ύλη των εξετάσεων, ο αριθμός των δραστηριοτήτων, ο αριθμός των λέξεων στις δραστηριότητες αλλά και στην/στις Γραπτή/ές Εργασία/ίες (Γ.Ε.) καθορίζονται κατά τρόπο αναλογικό από τα ECTS που κάθε Θ.Ε. έχει (βλ. διάρθρωση του προγράμματος). Οι Θ.Ε. με 20 ECTS έχουν 8-10 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 300 λέξεις (±15%) ενώ οι Θ.Ε. με 10 ECTS έχουν 4-5 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 200 λέξεις (±15%). Η Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έχει έκταση 3.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 20 ECTS και 2.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 10 ECTS. Η μορφή της Γ.Ε. μπορεί να ποικίλει. Σε κάθε περίπτωση δίνονται συγκεκριμένες προδιαγραφές για την εκπόνησή της από τον Συντονιστή κάθε Θ.Ε..

Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση των ΘΕ ΕΑΓ50 και ΕΑΓ51.

 

ΕΑΓ 60: Σχεδιασμός έρευνας στην Ειδική Αγωγή

Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 60

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 10

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τρίτο (3ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Βασικός σκοπός αυτής της Θ.Ε. είναι η εισαγωγή και εξοικείωση των φοιτητών/τριών με βασικές αρχές, διαδικασίες και ζητήματα του ερευνητικού σχεδιασμού στην Ειδική Αγωγή. Επίσης, η Θ.Ε. ΕΑΓ60 αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις προδιαγραφές της επιστημονικής ανάγνωσης και γραφής καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.

Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να καταστούν ικανοί στην ανάγνωση, χρήση αλλά και παραγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων στην Ειδική Αγωγή και 2) να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την εκπόνηση ενός σχεδίου έρευνας στην Ειδική Αγωγή.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

  • γνωρίζουν τις κυρίαρχες ερευνητικές τάσεις στην Ειδική Αγωγή
  • γνωρίζουν τα στάδια διεξαγωγής έρευνας
  • αναζητούν, να ανακτούν, να οργανώνουν, να συνθέτουν και να ερμηνεύουν κριτικά βιβλιογραφικά δεδομένα
  • αναγνωρίζουν την ανάγκη συγκρότησης και υιοθέτησης ενός θεωρητικού πλαισίου για το σχεδιασμό μιας έρευνας
  • γνωρίζουν βασικούς ερευνητικούς σχεδιασμούς (ποιοτικοί σχεδιασμοί, ποσοτικοί σχεδιασμοί, μεικτοί σχεδιασμοί) με εφαρμογή στην Ειδική Αγωγή
  • διατυπώνουν ερευνητικό στόχο και ερευνητικά ερωτήματα ή υποθέσεις με βάση έναν θεωρητικό προβληματισμό και τη βιβλιογραφική ανασκόπηση
  • γνωρίζουν και να χειρίζονται βασικές μεθόδους και τεχνικές δειγματοληψίας στο πλαίσιο ποσοτικών και ποιοτικών σχεδιασμών
  • αναπτύσσουν και να αξιολογούν βασικά εργαλεία συλλογής εμπειρικού υλικού στο πλαίσιο ποσοτικών, ποιοτικών και μεικτών σχεδιασμών
  • αναγνωρίζουν τα ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα που τίθενται στο πλαίσιο της συγκέντρωσης ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων και να αναφέρουν κατάλληλους τρόπους χειρισμού τους
  • διαμορφώνουν και να συγγράφουν ερευνητικό σχέδιο μικρής κλίμακας εμπειρικής έρευνας στην Ειδική Αγωγή

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Ερευνητικοί σχεδιασμοί (ποιοτικοί σχεδιασμοί, ποσοτικοί σχεδιασμοί, μεικτοί σχεδιασμοί)
  • Εφαρμογές – παραδείγματα ερευνητικών σχεδιασμών στην Ειδική Αγωγή.

Βαθμολογική βαρύτητα Θ.Ε.

Η ύλη μελέτης, η ύλη των εξετάσεων, ο αριθμός των δραστηριοτήτων, ο αριθμός των λέξεων στις δραστηριότητες αλλά και στην/στις Γραπτή/ές Εργασία/ίες (Γ.Ε.) καθορίζονται κατά τρόπο αναλογικό από τα ECTS που κάθε Θ.Ε. έχει (βλ. διάρθρωση του προγράμματος). Οι Θ.Ε. με 20 ECTS έχουν 8-10 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 300 λέξεις (±15%) ενώ οι Θ.Ε. με 10 ECTS έχουν 4-5 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 200 λέξεις (±15%). Η Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έχει έκταση 3.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 20 ECTS και 2.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 10 ECTS. Η μορφή της Γ.Ε. μπορεί να ποικίλει. Σε κάθε περίπτωση δίνονται συγκεκριμένες προδιαγραφές για την εκπόνησή της από τον Συντονιστή κάθε Θ.Ε..

Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση της Θ.Ε. ΕΑΓ50.

 

ΕΑΓ 61: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου

Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 61

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τρίτο (3ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Θ.Ε. αποσκοπεί στο να αναπτυχθούν δεξιότητες σχετικά με τον σχεδιασμό προγραμμάτων παρέμβασης για προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους/πολύγλωσσους πληθυσμούς.

Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να γνωρίσουν σε βάθος θέματα που σχετίζονται με τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα προβλήματα προφορικού λόγου και γραπτού λόγου, τύπου ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, τόσο για μονόγλωσσους όσο και δίγλωσσους και πολύγλωσσους πληθυσμούς και 2) να καταστούν ικανοί να αναλύουν, να συνθέτουν και να αξιολογούν τις εκπαιδευτικές αυτές παρεμβάσεις ως προς την αρχική αξιολόγηση, το σχεδιασμό, τη λήψη σημαντικών αποφάσεων, την εφαρμογή και την τελική αξιολόγηση.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να είναι ικανές/οί να:

  • περιγράφουν και να σχεδιάζουν το περιεχόμενο προγραμμάτων παρέμβασης για μονόγλωσσους και δίγλωσσους/πολύγλωσσους ομιλητές με προβλήματα προφορικού λόγου
  • περιγράφουν και να σχεδιάζουν το περιεχόμενο προγραμμάτων παρεμβάσεων για μονόγλωσσους και δίγλωσσους/πολύγλωσσους ομιλητές με προβλήματα γραπτού λόγου στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
  • εφαρμόζουν προγράμματα παρέμβασης για μονόγλωσσους και δίγλωσσους/πολύγλωσσους ομιλητές με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου
  • περιγράφουν τη διδασκαλία της πρώτης γλώσσας σε ομιλητές με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου
  • περιγράφουν τη διδασκαλία μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας σε ομιλητές με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε άτομα με προβλήματα προφορικού λόγου
  • Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε άτομα με προβλήματα γραπτού λόγου
  • Διδασκαλία πρώτης και δεύτερης/ξένης γλώσσας σε άτομα με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου

Βαθμολογική βαρύτητα Θ.Ε.

Η ύλη μελέτης, η ύλη των εξετάσεων, ο αριθμός των δραστηριοτήτων, ο αριθμός των λέξεων στις δραστηριότητες αλλά και στην/στις Γραπτή/ές Εργασία/ίες (Γ.Ε.) καθορίζονται κατά τρόπο αναλογικό από τα ECTS που κάθε Θ.Ε. έχει (βλ. διάρθρωση του προγράμματος). Οι Θ.Ε. με 20 ECTS έχουν 8-10 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 300 λέξεις (±15%) ενώ οι Θ.Ε. με 10 ECTS έχουν 4-5 υποχρεωτικές δραστηριότητες με όριο αριθμού λέξεων τις 200 λέξεις (±15%). Η Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έχει έκταση 3.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 20 ECTS και 2.000 λέξεων (±15%) για τις Θ.Ε. με 10 ECTS. Η μορφή της Γ.Ε. μπορεί να ποικίλει. Σε κάθε περίπτωση δίνονται συγκεκριμένες προδιαγραφές για την εκπόνησή της από τον Συντονιστή κάθε Θ.Ε..

Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των ΘΕ των δύο πρώτων εξαμήνων (ΕΑΓ50, ΕΑΓ51, ΕΑΓ52, ΕΑΓ53).

 

ΕΑΓ 62: Ενότητα Πρακτική Άσκηση (ΕΠΑ)

Κωδικός Θ.Ε.: ΕΑΓ 62

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τέταρτο (4ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Πρακτική Άσκηση (Π.Α.) αποτελείται από παρακολούθηση εκ μέρους των φοιτητών θεματικών εβδομάδων μέσα στην εκπαιδευτική πλατφόρμα, παρουσίες σε δημόσιες δομές αξιολόγησης και υποστήριξης ατόμων με διαταραχές προφορικού και γραπτού λόγου, σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ανατροφοδότηση, εφαρμογή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και συγγραφή τελικής γραπτής εργασίας. Κατά την Π.Α. δίνεται έμφαση στην παρατήρηση και καταγραφή των διαδικασιών αξιολόγησης και αντιμετώπισης, στη συνέχεια δε, στην αυτόνομη παροχή αντίστοιχων υπηρεσιών. Σημαντικό μέρος της Π.Α. σχετίζεται με την ανάπτυξη κατάλληλου υλικού για τις διαδικασίες αξιολόγησης και υποστήριξης.

Συγκεκριμένα, η Π.Α. ακολουθεί τα κάτωθι στάδια:

  • Παρακολούθηση μαθημάτων στην εκπαιδευτική πλατφόρμα (πάνω στην αξιολόγηση και εκπαιδευτική παρέμβαση
  • Παρουσία σε δομές αξιολόγησης και υποστήριξης ατόμων με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου (παρατήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης και εκπαιδευτικής παρέμβασης σε άτομα/παιδιά με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου)
  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικής παρέμβασης (με εποπτεία)
  • Εποπτευόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση σε άτομα/παιδιά με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου (στις παραπάνω δομές)
  • Εποπτευόμενη αυτοδύναμη αξιολόγηση και παρέμβαση σε άτομα/παιδιά με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου (στις παραπάνω δομές)
  • Ανατροφοδότηση και συγγραφή τελικής εργασίας

Ειδικότεροι στόχοι της Θ.Ε. για τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές: 1) να έρθουν σε επαφή με τους φορείς αξιολόγησης και υποστήριξης των διαταραχών/δυσκολιών προφορικού και γραπτού λόγου 2) να γνωρίσουν το εύρος και το είδος των υπηρεσιών που αυτές παρέχουν και 3) να μπορούν να παρέχουν αυτόνομες υπηρεσίες αξιολόγησης και παρέμβασης σε άτομα με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση αυτής της Θ.Ε., οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

  • έχουν εξοικειωθεί με τις δομές αξιολόγησης και υποστήριξης ατόμων με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου
  • έχουν λάβει μέρος, ως παρατηρητές, σε διαδικασίες αξιολόγησης και παρέμβασης (θεραπευτικές συνεδρίες) για άτομα με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου σε δομές στις οποίες παρέχονται οι υπηρεσίες αυτές
  • να είναι ικανοί να συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης και να σχεδιάζουν κατάλληλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των διαταραχών/δυσκολιών αυτών
  • να είναι ικανοί να αναπτύσσουν το κατάλληλο υλικό για τις δραστηριότητες αυτές
  • να είναι ικανοί να αξιολογούν τις διαδικασίες και να αυτοαξιολογούνται ως προς τη συμμετοχή τους σε αυτές
  • να είναι ικανοί να παρέχουν αυτόνομες υπηρεσίες αξιολόγησης και παρέμβασης σε άτομα με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου

Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των Θ.Ε. των τριών προηγούμενων εξαμήνων.

 

 

 

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση