Το κοινό εξ αποστάσεως Διιδρυματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (εφεξής Μ.Π.Σ.) «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου» έχει ως στόχο την παροχή εξειδικευμένης γνώσης αναφορικά με τα προβλήματα του προφορικού και του γραπτού λόγου, τις θεωρητικές προσεγγίσεις που σχετίζονται με τα προβλήματα του λόγου και τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που μπορούν να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν προκειμένου να αντιμετωπιστούν ή/και αμβλυνθούν τα εν λόγω προβλήματα σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους/πολύγλωσσους ομιλητές.
Ταξινόμηση σύμφωνα με τον κώδικα ISCED-2011 της Unesco:
Ταξινόμηση σύμφωνα με τον κώδικα ISCED-2013 της Unesco:
Χαρακτηρισμός ΠΜΣ: M.Ed. (Master of Education)
Τίτλος ΠΜΣ στην αγγλική γλώσσα: Education Sciences: Special Education for People with Oral and Written Language Difficulties
Πιστωτικές Μονάδες ECTS Προγράμματος Σπουδών: 120 (30 ECTS ανά εξάμηνο)
Η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι τα δύο (2) ακαδημαϊκά έτη και η μέγιστη τα έξι (6).
Γλώσσα Διδασκαλίας του ΜΠΣ: Γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος είναι η ελληνική. Για την επιτυχή παρακολούθηση της/των Θ.Ε. απαιτείται η καλή γνώση της Αγγλικής σε επίπεδο Β2.
Στην ελληνική θα προσφέρεται το σύνολο του διδακτικού υλικού καθώς και το σύνολο των προβλεπόμενων για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος εργασιών και εξετάσεων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ελληνική βιβλιογραφία για να καλυφθεί μέρος των γνωστικών αντικειμένων των ΘΕ του προγράμματος, μπορεί μέρος του διδακτικού υλικού να προσφέρεται στην αγγλική γλώσσα. Επίσης, αγγλική βιβλιογραφία μπορεί να δίνεται ως συμπληρωματική βιβλιογραφία.
Ίδρυση
Το Κοινό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) μεταξύ του ΕΑΠ και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ξεκίνησε τη λειτουργία του το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 προσφέροντας έξι (6) Θεματικές Ενότητες και Ενότητα Πρακτικής Άσκησης.
Με την ολοκλήρωση του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου» οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Στο κοινό εξ αποστάσεως διαπανεπιστημιακό Μ.Π.Σ. «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου» γίνονται δεκτοί/ές πτυχιούχοι Τμημάτων και Σχολών Πανεπιστημίων της ημεδαπής και ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και πτυχιούχοι Τμημάτων ΑΤΕΙ συναφούς γνωστικού αντικειμένου. Πιο συγκεκριμένα:
Για την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος απαιτείται αποδεδειγμένη καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο Β2.
Σημείωση:
Κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος ανώτατης εκπαίδευσης εννοούνται οι πτυχιούχοι ελληνικών Πανεπιστημίων ή Πολυτεχνείων ή Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών ή Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ή Ανώτατων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) ή οι έχοντες/ουσες ακαδημαϊκά ισοδύναμους τίτλους πρώτου κύκλου σπουδών αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής με τους τίτλους σπουδών που απονέμονται από τα ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 304 του ν. 4957/2022 (ΦΕΚ 141/21.07.2022, τ. Α΄).
Επισήμανση:
Για την αξιολόγηση της αίτησης στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών θα εξεταστεί εάν το ίδρυμα φοίτησης του υποψηφίου/της υποψήφιας εντάσσεται ή δύναται να ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της αλλοδαπής και εάν ο τίτλος του υποψηφίου/της υποψήφιας εντάσσεται ή δύναται να ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Τύπων Τίτλων Σπουδών Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της αλλοδαπής.
Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, εφόσον ο τίτλος σπουδών συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο του άρθρου 307 του ν. 4957/2022, οφείλει να ζητήσει «Βεβαίωση Τόπου Σπουδών», η οποία εκδίδεται και αποστέλλεται από το πανεπιστήμιο της αλλοδαπής. Αν ως τόπος σπουδών ή μέρος αυτών βεβαιώνεται η ελληνική επικράτεια, ο τίτλος σπουδών δεν αναγνωρίζεται, εκτός αν το μέρος σπουδών που έγιναν στην ελληνική επικράτεια βρίσκεται σε δημόσιο Α.Ε.Ι. ή σε αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα της αλλοδαπής κατά την έννοια της παρ. β) του άρθρου 299 του ν. 4957/2022.
Διευκρινίζεται ότι στο Δ.Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί/ές κάτοχοι πρώτου τίτλου σπουδών Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Απόδειξη καλής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (Επίπεδο Β2)
Η γνώση της Αγγλικής γλώσσας (καλή Β2) αποδεικνύεται με βάση το άρθρο 10 π.δ. 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α΄ 232), σε συνδυασμό με το Μέρος Γ΄ και δη «ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ» της υπ’ αριθ. 20/01.02.2023 «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 94/20.6.2022 απόφασης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) “Διαδικασία καθορισμού των παγίων μερών του περιεχομένου των προκηρύξεων επιλογής προσωπικού με βάση προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (άρθρα 28 – 30 του ν. 4765/2021) (Β’ 3614)”» (Β’ 594) με πιστοποιητικά γλωσσομάθειας.
Πιστοποιητικά γλωσσομάθειας
Στον παρακάτω πίνακα αποτυπώνονται τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας −επιπέδου καλής γνώσης (Β2) της αγγλικής γλώσσας− που γίνονται αποδεκτά και ο φορέας έκδοσης αυτών.
Η γνώση της Αγγλικής γλώσσας (καλή Β2) αποδεικνύεται:
Η γνώση της αγγλικής γλώσσας αποδεικνύεται και με πιστοποιητικά αντίστοιχου επιπέδου άλλων φορέων (πανεπιστημίων ή μη), ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, εφόσον είναι πιστοποιημένοι ή αναγνωρισμένοι από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας στο αντίστοιχο επίπεδο. Τα πιστοποιητικά αυτά πρέπει να συνοδεύονται από βεβαίωση του φορέα που τα εξέδωσε, ότι τόσο ο φορέας όσο και τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά είναι πιστοποιημένα από την αρμόδια προς τούτο εθνική αρχή και ότι η πιστοποίηση αφορά και στην αξιολόγηση των βασικών επικοινωνιακών ικανοτήτων (παραγωγή γραπτού λόγου, παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση γραπτού λόγου και κατανόηση προφορικού λόγου). Αν δεν υπάρχει φορέας πιστοποίησης ή αναγνώρισης στην οικεία χώρα, απαιτείται βεβαίωση του αρμόδιου Υπουργείου ή της Πρεσβείας της χώρας στην Ελλάδα ότι τα πιστοποιητικά που χορηγούνται από τους παραπάνω φορείς γίνονται αποδεκτά σε δημόσιες υπηρεσίες της αυτής χώρας ως έγκυρα αποδεικτικά γνώσης της οικείας γλώσσας στο αντίστοιχο επίπεδο σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες (CEFR). Η αρμόδια ρυθμιστική αρχή για τη Μεγάλη Βρετανία ονομάζεται Office of Qualifications and Examinations Regulation (Ofqual).
Γενικές επισημάνσεις:
1ο εξάμηνο
2ο εξάμηνο
3ο εξάμηνο
4ο εξάμηνο
Οδηγίες Επιλογής ΘΕ
Όλες οι Θεματικές ενότητες είναι υποχρεωτικές.
Μπορείτε να επιλέγετε από μία (1) έως δύο (2) ΘΕ το εξάμηνο.
Κατά τη διαδικασία δήλωσης ΘΕ πρέπει να εξαντλούνται πρώτα οι ΘΕ προηγούμενου εξαμήνου και κατόπιν να δηλώνετε ΘΕ επόμενου ή να επιλέγετε ταυτόχρονα όσες σας έχουν απομείνει (από το προηγούμενο εξάμηνο).
Στο πρώτο εξάμηνο, εάν επιθυμείτε να επιλέξετε μία (1) ΘΕ πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσετε την ΕΑΓ50.
Στη συνέχεια πρέπει να επιλέξετε τις ΘΕ των επόμενων εξαμήνων σύμφωνα με τα προαπαιτούμενα της κάθε ΘΕ.
Στο δεύτερο εξάμηνο, προκειμένου να επιλέξετε την ΕΑΓ52 πρέπει να έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς την ΕΑΓ51 ενώ για να επιλέξετε την ΕΑΓ53 πρέπει να έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς τις ΘΕ ΕΑΓ50 και ΕΑΓ51.
Στο τρίτο εξάμηνο, προκειμένου να επιλέξετε την ΕΑΓ60 πρέπει να έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς την ΕΑΓ50. Για να επιλέξετε την ΕΑΓ61 πρέπει να έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς όλες τις ΘΕ των δύο πρώτων εξαμήνων (ΕΑΓ50, ΕΑΓ51, ΕΑΓ52, ΕΑΓ53).
Στο τέταρτο εξάμηνο, προκειμένου να επιλέξετε την ΕΑΓ62 (Πρακτική Άσκηση) πρέπει να έχετε ολοκληρώσει επιτυχώς τις ΘΕ ΕΑΓ50, ΕΑΓ51, ΕΑΓ52, ΕΑΓ53, ΕΑΓ60 & ΕΑΓ61.
Για την ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτείται η απόκτηση 120 Πιστωτικών μονάδων (ECTS), η οποία προκύπτει από την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των ΘΕ, καθώς και της Πρακτικής Άσκησης (η οποία θα διεξάγεται σε δημόσιες δομές αξιολόγησης και υποστήριξης ατόμων με διαταραχές προφορικού και γραπτού λόγου).
Ειδική Διιδρυματική Επιτροπή
κ. Εμμανουήλ Κουτούζη, Καθηγητή της Σ.Α.Ε. του Δ.Μ.Π.Σ. Ε.Α.Π., ekoutouzis@eap.gr
κ. Κλεοπάτρα Διακογιώργη, Επ. Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών, diakogiorgi.kleopatra@ac.eap.gr
κ. Χριστίνα Συριοπούλου, Αν. Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, syriopoulou.christina@ac.eap.gr
κ. Αγγελική Μουζάκη, Αν. Καθηγήτρια του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, mouzaki.angeliki@ac.eap.gr
κ. Γεωργία Ανδρέου, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, andreou@sed.uth.gr
κ. Φίλιππο Βλάχο, Καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, fvlachos@uth.gr
κ. Δέσποινα Παπούδη, Επ. Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, dpapoudi@uth.gr
Συντονιστές Θ.Ε.
ΕΑΓ50 | ΣΟΥΛΗΣ | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |
ΕΑΓ51 | ΣΕΛΙΜΗΣ | ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |
ΕΑΓ52 | ΡΑΛΛΗ | ΑΣΗΜΙΝΑ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |
ΕΑΓ53 | ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗ | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |
ΕΑΓ60 | ΣΤΑΜΟΒΛΑΣΗΣ | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |
ΕΑΓ61 | ΜΟΥΖΑΚΗ | ΑΓΓΕΛΙΚΗ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |
ΕΑΓ62 | ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ | ΧΡΙΣΤΙΝΑ | ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ |
Η οικονομική συμμετοχή των φοιτητών/τριών στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών προκύπτει ως ακολούθως: 300€ ανά Θ.Ε. που έχει 10 πιστωτικές μονάδες (10 ECTS), 600€ ανά Θ.Ε. που έχει 20 πιστωτικές μονάδες (20 ECTS) και 900€ η Ενότητα Πρακτικής Άσκησης (Ε.Π.Α.).
Επομένως, η συνολική οικονομική συμμετοχή για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ανέρχεται στις 3.600€.
Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα επικοινωνήστε με:
Τμήμα Μητρώου Φοιτητών
Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2610367428
Ε-mail: eag@eap.gr