elen

Περισσότερα...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Erasmus
Τμήμα Εγκαταστάσεων και Εκτέλεσης Έργων
Εκπροσώπηση Φοιτητών/τριων
Σύλλογος Συμβασιούχων Εργαζομένων ΕΑΠ
Φοιτητικές
Τρέχουσες
Προκηρύξεις μελών ΔΕΠ και μελών ΣΕΠ
Ανακοινώσεις
Ακαδημαϊκές
Τμήμα Προσωπικού
elen

Περισσότερα...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Erasmus
Τμήμα Εγκαταστάσεων και Εκτέλεσης Έργων
Εκπροσώπηση Φοιτητών/τριων
Σύλλογος Συμβασιούχων Εργαζομένων ΕΑΠ
Φοιτητικές
Τρέχουσες
Προκηρύξεις μελών ΔΕΠ και μελών ΣΕΠ
Ανακοινώσεις
Ακαδημαϊκές
Τμήμα Προσωπικού

Master in Business Administration – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ε.Α.Π. > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Ετήσια > Master in Business Administration (MBA) > Master in Business Administration – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΜΒΑ50: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ (ECONOMICS FOR MANAGERS)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ50 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική

Περίγραμμα ΘΕ 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:

Η Θεματική Ενότητα είναι οργανωμένη στη βάση τριών (3) υποενοτήτων: α) Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού, β) Διεθνές Εμπόριο, Άμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση και γ) Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική.

Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού

Σκοπός του πρώτου μέρους της υποενότητας του ΜΒΑ50  Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού είναι να παρέχει ένα σύγχρονο οικονομικό πλαίσιο για την ανάλυση διαφόρων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι διευθυντές επιχειρήσεων. Έχει ως σκοπό να δείξει πώς η οικονομική θεωρία μπορεί να εφαρμοστεί στην ανάλυση  επιχειρηματικών καταστάσεων και να εξοικειώσει τους σπουδαστές με την πιο πρόσφατη οικονομική βιβλιογραφία σχετικά με τη λήψη αποφάσεων κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας. Με την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να: 

  • Κατανοήσουν πώς τα οικονομικά μπορούν να εφαρμοστούν στην ανάλυση της πολιτικής των επιχειρήσεων. 
  • Κατανοήσουν και να αξιολογήσουν το ρόλο των οικονομικών εννοιών στη βελτίωση της λήψης επιχειρησιακών αποφάσεων. 
  • Αξιολογήσουν τα αποτελέσματα του μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην επιχείρηση και πώς οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται στις μακροοικονομικές τάσεις. 
  • Κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ της οικονομικής ανάλυσης και των αρχών της χρηματοοικονομικής των επιχειρήσεων. 

Το δεύτερο μέρος της υποενότητας του ΜΒΑ50 Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού συμπληρώνει το πρώτο μέρος της, όπου οι φοιτητές εμβάθυναν τις γνώσεις τους σχετικά με το πως λειτουργεί μια ανταγωνιστική αγορά. Δεδομένου ότι στην σημερινή εποχή οι περισσότερες αγορές χαρακτηρίζονται ως ατελώς ανταγωνιστικές, οι φοιτητές πρέπει να γνωρίζουν τα απαραίτητα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, σχετικά με την επιχειρηματική στρατηγική τους στις αγορές, στις οποίες η κερδοφορία και επιβίωση τους εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από τις αποφάσεις των ανταγωνιστών τους. Επιπλέον, οι φοιτητές πρέπει να γνωρίζουν το θεσμικό πλαίσιο της αγοράς στην οποία οι επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται και, ιδίως, το ρίσκο το οποίο μπορούν να αντιμετωπίσουν ως μάνατζερς επιχειρήσεων που καταστρατηγούν τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού. Τα κύρια θέματα αυτής της υποενότητας είναι τα εξής:

  • Ορισμός και στοιχεία στατικών παιγνίων: τύποι παιγνίων
  • Λύσεις στατικών παιγνίων (αυστηρά κυρίαρχες στρατηγικές, Nash ισορροπία)
  • Ο ρόλος του χρόνου στα παίγνια: Δυναμικά παίγνια
  • Λύσεις δυναμικών παιγνίων (τέλεια κατά υπό παίγνιο Nash ισορροπία)
  • Διάφορες επιχειρηματικές εφαρμογές στατικών και δυναμικών παιγνίων (ανταγωνισμός Cournot, Bertrand, Stackelberg, απειλή εισόδου)
  • Ορισμός και αναγκαιότητα της Πολιτικής Ανταγωνισμού: Σύμπραξη, Συγκεντρώσεις, Κατάχρηση Δεσπόζουσας θέσης, Κρατική βοήθεια
  • Μελέτη περιπτώσεων που αντιστοιχούν στα ανωτέρω θέματα.

Διεθνές Εμπόριο, Αμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση

Σκοπός της δεύτερης υποενότητας της ΜΒΑ50 Διεθνές Εμπόριο, Αμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση είναι να εφοδιάσει τους  φοιτητές με τα απαραίτητα εργαλεία προκειμένου να κατανοήσουν τη διεθνή οικονομία και τις μεταβαλλόμενες διεθνείς συνθήκες που επηρεάζουν τις σύγχρονες επιχειρήσεις. Η ενδελεχής κατανόηση των διεθνών οικονομικών θα διευκολύνει τα στελέχη επιχειρήσεων στη λήψη των ορθών αποφάσεων ώστε να προστατέψουν τις επιχειρήσεις τους (π.χ. από τις μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες ή από δασμολογικά μέτρα) καθώς και να τις βοηθήσουν να βελτιώσουν τη διεθνή τους ανταγωνιστικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, η υποενότητα θα καλύψει τα ακόλουθα θέματα: 

  • Ορισμός και ρόλος του απόλυτου και του συγκριτικού πλεονεκτήματος στο διεθνές εμπόριο.
  • Οικονομικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα καθώς μια χώρα ανοίγει τα σύνορά της στο διεθνές εμπόριο.
  • Οφέλη από το διεθνές εμπόριο.
  • Προσδιοριστικοί παράγοντες του διεθνούς.
  • Αποτελέσματα των διαφόρων εργαλείων εμπορικής πολιτικής.
  • Μορφές Οικονομικής Ολοκλήρωσης.
  • Βασικοί θεσμοί στην ΕΕ.
  • Οικονομική ανάλυση των κινήσεων κεφαλαίου.
  • Άμεσες ξένες επενδύσεις και εναλλακτικές μορφές.

Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική

Σκοπός της τρίτης υποενότητας της ΜΒΑ50 Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική είναι να προσφέρει στους φοιτητές λεπτομερή γνώση των εννοιών, των θεωριών και των μεθόδων που χρησιμοποιούνται κατά την ανάλυση των διεθνών χρηματοοικονομικών και τους βοηθάει να κατανοήσουν τον Εθνικό Λογαριασμό Εισοδήματος σε μια ανοιχτή οικονομία. Οι φοιτητές θα γνωρίσουν επίσης το Ισοζύγιο Πληρωμών, την ξένη αγορά συναλλάγματος και την αλληλεξάρτηση μεταξύ του επιπέδου των τιμών και της συναλλαγματικής ισοτιμίας τόσο σε βραχυχρόνιο, όσο και σε μακροχρόνιο επίπεδο. Επιπλέον, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να καταλάβουν την σχέση μεταξύ συναλλαγματικής ισοτιμίας, επιτοκίου, πληθωρισμού και να αποκτήσουν γνώση σχετικά με την έννοια της «Βέλτιστης Νομισματικής Περιοχής» και την εφαρμογή της στις χώρες της Ευρωζώνης. Τα κύρια θέματα αυτής της υποενότητας είναι τα εξής: 

  • Εθνικός Λογαριασμός Εισοδήματος σε ανοιχτή οικονομία και, ιδίως, το Ισοζύγιο Πληρωμών.
  • Η ξένη αγορά συναλλάγματος και η αλληλεξάρτηση μεταξύ του επιπέδου των τιμών και της συναλλαγματικής ισοτιμίες τόσο σε βραχυχρόνιο, όσο και σε μακροχρόνιο επίπεδο.
  • Άρμπιτραζ και επιτόκια: CIP και UIP.
  • PPP
  • Επίδραση της ξένης αγοράς συναλλάγματος στο νομισματικό απόθεμα και στην (νομισματική) ρευστότητα της αγοράς.
  • Βέλτιστες Νομισματικές Περιοχές.
  • Το Ευρώ και ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Η Θεματική Ενότητα είναι οργανωμένη στη βάση τριών υποενοτήτων: α) Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού, β) Διεθνές Εμπόριο, Άμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση και γ) Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική.

Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου μέρους της υποενότητας Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Αναγνωρίζουν πώς το επιχειρηματικό περιβάλλον (τεχνολογία, ανταγωνισμός, ρύθμιση στις αγορές εισροών/εκροών) επηρεάζει την στρατηγική επιλογή μιας επιχείρησης. 
  • Αντιλαμβάνονται διαφορετικά αναλυτικά πλαίσια και θεωρίες για να συγκρίνουν διαφορετικά επιχειρηματικά περιβάλλοντα. 
  • Εφαρμόζουν τις θεωρητικές γνώσεις τους για να προσδιορίσουν την βέλτιστη τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησης 
  • Αξιολογούν πώς η στρατηγική και το επιχειρηματικό περιβάλλον οδηγούν στην επιλογή του οργανωτικού σχεδιασμού. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του δεύτερου μέρους της υποενότητας Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού, το οποίο συμπληρώνει  το πρώτο μέρος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να κατανοούν στρατηγικές αποφάσεις επιχειρήσεων και πολιτική ανταγωνισμού σε ολογοπωλιακές αγορές. Ειδικότερα, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αναλύουν και να κατανοούν:

  • Στρατηγική Συμπεριφορά και Θεωρία Παιγνίων
  • Παίγνια ταυτόχρονων Αποφάσεων
  • Παίγνια Διαδοχικών Αποφάσεων
  • Συνεργατική Συμπεριφορά των επιχειρήσεων στην πράξη
  • Επιχειρηματικές πρακτικές και Πολιτική Ανταγωνισμού στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ)
  • Την σπουδαιότητα της πολιτικής Ανταγωνισμού στο πλεόνασμα των καταναλωτών, με βάση την σύγχρονη Πολιτική Ανταγωνισμού τόσο στην θεωρία, όσο και στην πράξη.

Διεθνές Εμπόριο, Αμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Διεθνές Εμπόριο, Αμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και αναλυτικά εργαλεία της διεθνούς οικονομίας 
  • Αναγνωρίσουν τους βασικούς παράγοντες που προσδιορίζουν τη δομή της παραγωγής και του διεθνούς εμπορίου  
  • Εφαρμόσουν αναλυτικά πλαίσια και θεωρίες προκειμένου να προσδιορίσουν τα οφέλη και τις ζημιές για τις χώρες που συμμετέχουν στη διεθνή κινητικότητα των συντελεστών παραγωγής 
  • Προσδιορίσουν το ρόλο του ισοζυγίου πληρωμών και των επιμέρους στοιχείων του 
  • Αντιλαμβάνονται διαφορετικά αναλυτικά πλαίσια και θεωρίες σχετικά με τον προσδιορισμό των συναλλαγματικών ισοτιμιών 

Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αναλύσουν:

  • Την ξένη αγορά συναλλάγματος, ιδίως τον ορισμό της αγοράς, τις έννοιες της υποτίμησης και ανατίμησης ενός νομίσματος, πολυμερείς αγορές συναλλάγματος, την αγορά του ξένου συναλλάγματος (FOREX), συναλλαγματική ισοτιμία, επιτόκια και άρμπιτραζ, συναλλαγματική ισοτιμία και τιμές σε μακροχρόνια περίοδο, συναλλαγματική ισοτιμία και επιτόκια στην βραχυχρόνια περίοδο, UIP και ξένη αγορά συναλλάγματος
  • Εγχώριους και διεθνείς λογαριασμούς, ιδίως εισοδήματος, προϊόντων και δαπανών
  • Ισοζύγιο πληρωμών, Αντιμετώπιση Ελλείματος στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών
  • Ευρώ (αποφασίζοντας την είσοδο στην ευρωζώνη: Η θεωρία των βέλτιστων νομισματικών περιοχών (OCA), η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ECB).

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού (Markets, Business Strategies, and Competition Policy)
  • Διεθνές Εμπόριο, Αμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση (International Trade, Foreign Direct Investment, and Economic Integration)
  • Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική (Macro economics and International Finance)

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.  

  

ΜΒΑ60: ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ (ADVANCED QUANTITATIVE METHODS FOR MANAGERS)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ60 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική 

Περίγραμμα ΘΕ 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Θεματική Ενότητα είναι οργανωμένη στη βάση τριών υποενοτήτων: α) Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση β) Οικονομικά και Επιχειρηματικά Υποδείγματα και γ) Λήψη Αποφάσεων.

Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση

Αντικείμενο της πρώτης υποενότητας είναι η εισαγωγή στις βασικές έννοιες της ανάλυσης δεδομένων και πως εφαρμόζονται σε επιχειρηματικά προβλήματα. Θα βοηθήσει τους φοιτητές που έχουν περιορισμένες γνώσεις στα μαθηματικά να κατανοήσουν πως εφαρμόζονται οι στατιστικές τεχνικές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην περιγραφική στατιστική, τις πιθανότητες, την εκτιμητική, τον έλεγχο υποθέσεων και την ανάλυση παλινδρόμησης με πραγματικές εφαρμογές στο χώρο των επιχειρήσεων.

Οικονομικά και Επιχειρηματικά Υποδείγματα

Η δεύτερη υπό-ενότητα παρουσιάζει τους τρόπους διερεύνησης της σχέσης μεταξύ δύο ή περισσότερων μεταβλητών που εμπλέκονται σε ένα επιχειρηματικό πρόβλημα. Βοηθά τους σπουδαστές να καταλάβουν πως ένα υπόδειγμα μπορεί να περιγράψει τη σχέση μεταξύ των μεταβλητών, πως εξειδικεύεται, πως εκτιμάται και τελικά πως ελέγχεται με κατάλληλα διαγνωστικά εργαλεία προκειμένου να διαπιστωθεί πόσο πιστά περιγράφει τη σχέση των μεταβλητών. Τα υποδείγματα αυτά, που επίσης ονομάζονται οικονομετρικά υποδείγματα, έχουν μεγάλη εφαρμογή στην περιγραφή των σχέσεων μεταξύ των μακρο-οικονομικών μεγεθών. Ταυτόχρονα, υπάρχουν πολλά επιχειρηματικά προβλήματα που η λύση τους βασίζεται στη χρήση υποδειγμάτων που περιγράφουν τη σχέση μεταξύ των επιχειρηματικών μεγεθών. Η σχέση αυτή μπορεί να είναι γραμμική ή μή-γραμμική.

Λήψη Αποφάσεων

Η τρίτη υπό-ενότητα περιγράφει τις μεθόδους που τα διευθυντικά στελέχη χρησιμοποιούν στις περισσότερες περιπτώσεις λήψης αποφάσεων. Οι επιχειρηματικές αποφάσεις λαμβάνονται είτε κάτω από συνθήκες που πλησιάζουν τη βεβαιότητα και ως εκ τούτου το αποτέλεσμα είναι περίπου γνωστό, ή κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας όπου το αποτέλεσμα είναι άγνωστο και μόνο εναλλακτικές τιμές του αποτελέσματος μπορούν να εκτιμηθούν. Στις περισσότερες περιπτώσεις επικρατεί η αβεβαιότητα με αποτέλεσμα τα στελέχη να πρέπει να επιλέξουν μεταξύ δύο ή περισσοτέρων εναλλακτικών αποφάσεων. Αυτή η υποενότητα εξηγεί πώς τα κριτήρια, στα οποία βασίζεται η λήψη μιας επιχειρηματικής απόφασης, ορίζονται και εξειδικεύονται.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Η Θεματική Ενότητα είναι οργανωμένη στη βάση τριών υποενοτήτων: α) Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση β) Οικονομικά και Επιχειρηματικά Υποδείγματα και γ) Λήψη Αποφάσεων.

Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση

Με την επιτυχή συμπλήρωση της υποενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Καταλάβουν τις βασικές έννοιες των τρόπων μέτρησης σε κατάλληλη κλίμακα των πληροφοριών που συναντώνται σε επιχειρηματικά προβλήματα και των μεθόδων διαχείρισης αυτών των αριθμητικών (ποσοτικών) πληροφοριών.
  • Εκτελούν αναλύσεις των δεδομένων με τη βοήθεια των υπολογιστών και των σχετικών προγραμμάτων (MS Excel ή στατιστικά προγράμματα).
  • Προβαίνουν σε εκτεταμένες αναλύσεις αριθμητικών δεδομένων στα πλαίσια των γραπτών εργασιών και της διπλωματικής εργασίας.
  • Εμπεδώσουν τις βασικές έννοιες των μεθόδων ανάλυσης και να είναι σε θέση να κατανοήσουν τις προχωρημένες μεθόδους των επομένων υποενοτήτων.

Οικονομικά και Επιχειρηματικά Υποδείγματα

Με την επιτυχή συμπλήρωση της υποενότητας οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Καταλάβουν πως ένα υπόδειγμα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη σχέση μεταξύ των διαφόρων μεταβλητών στα πλαίσια της οικονομικής θεωρίας, πως εξειδικεύεται, και πως οι μεταβλητές διακρίνονται σε εξαρτημένες και ανεξάρτητες.
  • Εφαρμόζουν τις ανάλογες στατιστικές μεθόδους (είτε απλές ή πιο προχωρημένες) προκειμένου να εκτιμήσουν τις παραμέτρους του υποδείγματος.
  • Κατανοούν και αναλύουν τις εκτυπώσεις των στατιστικών προγραμμάτων και να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα.
  • Γνωρίζουν πως σε ένα υπόδειγμα, που περιγράφει σχέσεις μεταξύ ποσοτικών μεταβλητών, μπορούν να ενσωματώσουν και ποιοτικά χαρακτηριστικά με τη χρήση των ψευδομεταβλητών.
  • Καταλάβουν πως μπορεί να εξειδικευτεί ένα σύνθετο υπόδειγμα με περισσότερες από μία εξισώσεις και να εκτιμηθεί ταυτόχρονα.
  • Χρησιμοποιήσουν το υπόδειγμα που εκτιμήθηκε για να κάνουν προβλέψεις.
  • Αξιολογήσουν την προβλεπτική ικανότητα του υποδείγματος.

Λήψη Αποφάσεων

Με την επιτυχή συμπλήρωση της υποενότητας  οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Περιγράψουν τις βασικές αρχές των αποφάσεων σε συνθήκες βεβαιότητας και αβεβαιότητας.
  • Εξηγήσουν τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των αποφάσεων που βασίζονται στη χρησιμότητα και εκείνων των αποφάσεων που βασίζονται στην ιεράρχηση των προτιμήσεων.
  • Εφαρμόζουν τις μεθόδους λήψης αποφάσεων με πολλαπλά κριτήρια και να καταλάβουν πως σταθμίζονται τα επιμέρους κριτήρια.
  • Κατασκευάζουν έναν πίνακα οικονομικών (χρηματικών) αποτελεσμάτων και έναν κόστος – ωφέλειας πίνακα.
  • Εφαρμόζουν το κριτήριο της αναμενόμενης αξίας σε ένα πρόβλημα λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Υπολογίζουν το κόστος της αβεβαιότητας και την αξία της τέλειας πληροφόρησης.
  • Κατασκευάζουν ένα δένδρο αποφάσεων και πως μπορεί να βοηθήσει σε ένα πρόβλημα λήψης μιας επιχειρηματικής απόφασης σε συνθήκες αβεβαιότητας.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση (Advanced Quantitative Analysis)
  • Οικονομικά και Επιχειρηματικά Υποδείγματα (Economic and Business Modelling)
  • Λήψη Αποφάσεων (Decision Making)

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.  

 

ΜΒΑ51: ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ (FINANCIAL MANAGEMENT & ACCOUNTING)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ51 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Yποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) ή Δεύτερο (2ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική 

Περίγραμμα ΘΕ 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Θ.Ε. είναι οργανωμένη στην βάση τριών υποενοτήτων: α) Λογιστική για Στελέχη Επιχειρήσεων β) Χρηματοοικονομική Διοίκηση και γ) Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων.

Λογιστική για Στελέχη Επιχειρήσεων

Η υποενότητα Λογιστική για Στελέχη Επιχειρήσεων στοχεύει να βοηθήσει τους σπουδαστές να αναπτύξουν την κατανόηση των θεωρητικών και πρακτικών ζητημάτων της χρηματοοικονομικής λογιστικής. Με την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας, οι φοιτητές θα είναι εξοικειωμένοι με τα εργαλεία της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής (ημερολόγιο, γενικό καθολικό και ισοζύγια), θα κατανοούν το διπλογραφικό σύστημα καταχώρησης μέσω ορθής απεικόνισης συναλλαγών σε ημερολογιακές καταχωρίσεις, εγγραφών προσαρμογής και εγγραφών κλεισίματος βιβλίων και θα είναι ικανοί να προετοιμάζουν και να παρουσιάζουν τις βασικές λογιστικές καταστάσεις των επιχειρήσεων (ισολογισμό και κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης).

Χρηματοοικονομική Διοίκηση

Μετά την εισαγωγή στην Εταιρική Χρηματοοικονομική Διοίκηση η υποενότητα εξετάζει τη διαχρονική αξία του χρήματος, την αξιολόγηση πάγιων επενδύσεων και το κόστος κεφαλαίου. Στην εισαγωγή της Εταιρικής Χρηματοοικονομικής Διοίκησης εξετάζεται η μεγιστοποίηση του πλούτου των μετόχων ως αντικειμενικού σκοπού της επιχείρησης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι λειτουργίες της Εταιρικής Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, δηλαδή οι αποφάσεις επενδύσεων και οι αποφάσεις χρηματοδοτήσεων. Με την ολοκλήρωση της υποενότητας αυτής, οι φοιτητές θα μπορούν να κατανοούν το ρόλο του Χρηματοοικονομικού Διευθυντή και τις κύριες σχέσεις του με τους αντικειμενικούς σκοπούς μίας επιχείρησης, αξιολογούν επενδύσεις με διάφορες μεθόδους, αναλύουν τις κύριες πηγές ξένων κεφαλαίων, προσδιορίζουν τους παράγοντες που καθορίζουν την πολιτική μερισμάτων και να υπολογίζουν το κόστος κεφαλαίου μίας επιχείρησης.

Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων

Η χρηματοοικονομική ανάλυση αποβλέπει στην αξιολόγηση της παρούσας χρηματοοικονομικής θέσης μίας επιχείρησης με τη χρησιμοποίηση αριθμοδεικτών και της κατάστασης ταμιακών ροών. Τα αποτελέσματα της χρηματοοικονομικής ανάλυσης πρέπει να αναλύονται στο φως της θεωρίας του χρηματοοικονομικού κύκλου ζωής της επιχείρησης και να σχετίζονται με την οικονομία και τον κλάδο στον οποίο η επιχείρηση λειτουργεί. Με την ολοκλήρωση του μέρους αυτού οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να συγκρίνουν τα διαστρωματικά και χρονολογικά εταιρικά οικονομικά στοιχεία, θα είναι ικανοί να αξιολογούν τη χρηματοοικονομική κατάσταση, τις επιδόσεις και τις ταμιακές ροές των επιχειρήσεων με βάση τις λογιστικές τους καταστάσεις, και να εισηγούνται εναλλακτικές σειρές ενεργειών για διόρθωση λειτουργικών και χρηματοοικονομικών προβλημάτων. Αντικειμενικός σκοπός της αποτίμησης επιχειρήσεων είναι να παρουσιάσει, με πρακτικό προσανατολισμό, τις σύγχρονες μεθόδους υπολογισμού της θεμελιώδους αξίας των εταιρειών, δηλαδή την αξία η οποία παραμένει στην ιδιοκτησία του επενδυτή για μία μεγάλη χρονική περίοδο, σε αντίθεση με την αξία η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί βραχυχρόνια δια μέσου κερδοσκοπικής διαπραγμάτευσης. Η διαφορά μεταξύ θεμελιώδους και κερδοσκοπικής αξίας είναι πολύ σημαντική. Παρόλο που οι χρηματιστηριακές αγορές μπορεί ευκαιριακά να είναι επιρρεπείς σε κερδοσκοπικές φούσκες και παρόλο που ορισμένοι κλάδοι μπαίνουν και βγαίνουν στο συρμό, η τιμή την οποία οι επενδυτές είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν για τις επενδύσεις πρέπει σε τελική ανάλυση να εδράζεται σε θεμελιώδη μεγέθη.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Η Θεματική Ενότητα είναι δομημένη στην βάση τριών υποενοτήτων: α) Λογιστική για Στελέχη Επιχειρήσεων, β) Χρηματοοικονομική Διοίκηση, και γ) Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων.

Λογιστική για στελέχη επιχειρήσεων

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Λογιστική για στελέχη επιχειρήσεων οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Είναι εξοικειωμένοι με το γνωστικό αντικείμενο της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής.
  • Κατανοούν τη διπλογραφικό σύστημα καταχώρησης μέσω ορθής απεικόνισης συναλλαγών σε ημερολογιακές καταχωρίσεις, εγγραφών προσαρμογής και εγγραφών κλεισίματος βιβλίων.
  • Είναι ικανοί να προετοιμάζουν και να παρουσιάζουν τις λογιστικές καταστάσεις επιχειρήσεων.

Χρηματοοικονομική Διοίκηση

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Χρηματοοικονομική Διοίκηση οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν το ρόλο του Χρηματοοικονομικού Διευθυντή και τις κύριες σχέσεις του με τους αντικειμενικούς σκοπούς μίας επιχείρησης.
  • Κατανοούν τη διαχρονική αξία χρήματος και χρησιμοποιούν βασικές έννοιές της.
  • Αξιολογούν επενδύσεις με διάφορες μεθόδους.
  • Αναλύουν τις κύριες πηγές ξένων κεφαλαίων.
  • Προσδιορίζουν τους παράγοντες που καθορίζουν την πολιτική μερισμάτων.
  • Υπολογίζουν και χρησιμοποιούν το κόστος κεφαλαίου μίας επιχείρησης.

Χρηματοοικονομική ανάλυση και αποτίμηση επιχειρήσεων

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Ικανοί να αξιολογούν τη χρηματοοικονομική κατάσταση, τις επιδόσεις και τις ταμιακές ροές επιχειρήσεων με βάση τις λογιστικές τους καταστάσεις.
  • Να εισηγούνται εναλλακτικές σειρές ενεργειών για διόρθωση λειτουργικών και χρηματοοικονομικών προβλημάτων.
  • Κατανοούν τον έννοια της αξίας μιας επιχείρησης
  • Εφαρμόζουν τις βασικές θεωρίες και τεχνικές υπολογισμού των καθαρών ταμιακών ροών
  • Εξηγούν και να αναλύουν τη σχέση μεταξύ κινδύνου και αξίας
  • Να επιδεικνύουν την ικανότητα να αξιολογούν τις αποφάσεις επιλογής μεταξύ εναλλακτικών μετοχικών τοποθετήσεων
  • Περιγράφουν τις κύριες τεχνικές υπολογισμού της αξίας μιας επιχείρησης

 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Λογιστική για Στελέχη Επιχειρήσεων (Accounting for Managers)
  • Χρηματοοικονομική Διοίκηση (Corporate Finance)
  • Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων (Financial Analysis & Business Valuation)

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.  

 

ΜΒΑ61: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ (MANAGEMENT OF PEOPLE & ORGANISATIONS)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ61 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) ή Δεύτερο (2ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική 

Περίγραμμα ΘΕ 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Θεματική Ενότητα είναι οργανωμένη στη βάση τριών υποενοτήτων: α) Διοικητική Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού β) Διοίκηση Μάρκετινγκ και γ) Στρατηγική Διοίκηση.

Διοικητική Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού

Ο πρώτος στόχος αυτής της υποενότητας είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τη φύση των πολύπλοκων οργανισμών και τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης. Παρουσιάζει τη σχέση μεταξύ των εννοιών της διοίκησης, της οργανωσιακής συμπεριφοράς και τις λειτουργίες των επιχειρήσεων και παρέχει στους φοιτητές τις έννοιες και τις τεχνικές που χρειάζονται σήμερα ως διευθυντές σε διάφορους οργανισμούς. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν βασικές έννοιες  της διοίκησης, τη φύση και το σκοπό του προγραμματισμού στους οργανισμούς, την οργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού, την καθοδήγηση των εργαζομένων και την παροχή κινήτρων σε αυτούς και τον ρόλο του ελέγχου στη διαδικασία διαχείρισης. Περαιτέρω, οι φοιτητές αποκτούν τη γνώση και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση των ανθρώπων μέσα σε ένα οργανωτικό πλαίσιο και αντιλαμβάνονται την οργανωτική αποτελεσματικότητα. Κατανοούν τους παράγοντες και τις δυνάμεις με τις οποίες τα διευθυντικά στελέχη έρχονται αντιμέτωποι τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά του οργανισμού και εμβαθύνουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στα πλαίσια της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων. Θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν μια επισκόπηση της διοίκησης ανθρώπινων πόρων σε οργανισμούς, της στελέχωσης και οργάνωσης του ανθρώπινου δυναμικού, της απόδοσης, της κατάρτισης και επαγγελματικής εξέλιξης, τις πρακτικές αποζημίωσης και το ρόλο των συνδικάτων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Διοίκηση Μάρκετινγκ

Ο στόχος αυτής της υποενότητας είναι να καταρτίσει τους φοιτητές με τη θεωρητική κατανόηση και πρακτικές δεξιότητες για την ανάλυση και τη διαχείριση των αγορών, προκειμένου να αποκτήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Παρουσιάζει πώς οι εταιρείες δημιουργούν αξία για τους πελάτες τους και οικοδομούν ισχυρές σχέσεις με αυτούς, προκειμένου να λάβουν και αυτές αξία με τη σειρά τους. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν μια γενική επισκόπηση του μάρκετινγκ στη νέα οικονομία, την ανάλυση εταιρειών σε επίπεδο μακροσκοπικό και κλαδικό, την ανάπτυξη, τοποθέτηση και διαχείριση προσφορών, τη διαχείριση των καναλιών μάρκετινγκ, στρατηγικές τιμολόγησης, διαφήμιση και τη διαχείριση των πωλήσεων.

Στρατηγική Διοίκηση

Ο στόχος αυτής της υποενότητας είναι να ενσωματωθούν γνώσεις από τις προηγούμενες υποενότητες και να τονιστεί ο στρατηγικός και συντονιστικός ρόλος των ανωτάτων διοικητικών στελεχών. Ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι σημαντικός δεδομένου ότι αφορά την εκδήλωση των πολιτικών και στρατηγικών για το σύνολο του οργανισμού. Οι φοιτητές μαθαίνουν να αξιολογούν τις δυνάμεις, αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές, καθώς και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που σχετίζονται με επιχειρήσεις και βιομηχανίες. Επιπλέον, κατανοούν τις εσωτερικές συγκρούσεις μιας οργάνωσης και τις εξωτερικές πιέσεις σε δυναμικά περιβάλλοντα. Οι φοιτητές διδάσκονται πώς να αναπτύξουν δεξιότητες αναλυτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων σε διαφορετικές οργανωτικές δομές. Άλλα θέματα που καλύπτονται επίσης είναι οι στρατηγικές επιλογές, η αλλαγή, οι διεθνείς στρατηγικές και η θεωρία συστημάτων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Η Θεματική Ενότητα είναι οργανωμένη στη βάση τριών υποενοτήτων: α) Διοικητική Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού β) Διοίκηση Μάρκετινγκ και γ) Στρατηγική Διοίκηση.

Διοικητική Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Διοικητική Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοήσουν την εξέλιξη της σκέψης της διοίκησης
  • Αναλύουν τον παγκόσμιο χαρακτήρα του περιβάλλοντος της διοίκησης
  • Αναγνωρίζουν τη σημασία της επιχειρηματικής ηθικής και κοινωνικής ευθύνης
  • Κατανοούν τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης (σχεδιασμός, οργάνωση, στελέχωση, ηγεσία, έλεγχος) και την εφαρμογή σχετικών εργαλείων και τεχνικών
  • Αναλύουν το ρόλο της ποιότητας, της αλυσίδας αξίας και της πληροφορικής στις επιδόσεις των οργανισμών
  • Εφαρμόζουν τεχνικές και εργαλεία σε διαφορετικά είδη επιχειρήσεων και οργανισμών
  • Αναλύουν και κατανοούν τη θεωρία του ανθρώπινου δυναμικού
  • Εφαρμόζουν τεχνικές και εργαλεία για την απόκτηση και την προετοιμασία του ανθρώπινου δυναμικού
  • Κατανοούν το ρόλο της αξιολόγησης και της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού
  • Εξηγούν τη σημασία της αποζημίωσης του ανθρώπινου δυναμικού και την εφαρμογή των σχετικών εργαλείων και τεχνικών
  • Κατανοούν την παγκόσμια διάσταση της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού
  • Αναγνωρίζουν τη στρατηγική πτυχή της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού.

Διοίκηση Μάρκετινγκ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Διοίκηση Μάρκετινγκ , οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Αντιλαμβάνονται τον ορισμό και τη διαδικασία του μάρκετινγκ
  • Κατανοούν την αγορά, τους πελάτες, τη συμπεριφορά τους και τις ανάγκες τους
  • Σχεδιάζουν μια πελατοκεντρική στρατηγική μάρκετινγκ και κατανοούν το μείγμα μάρκετινγκ
  • Εξηγούν το ρόλο του μάρκετινγκ για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
  • Κατανοούν το ρόλο της ηθικής και κοινωνικής ευθύνης στην παγκόσμια αγορά
  • Εφαρμόζουν σχετικά εργαλεία και τεχνικές.

Στρατηγική Διοίκηση

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας Στρατηγική Διοίκηση, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν το τι είναι στρατηγική και ποια η σημασία της
  • Αναλύουν τη διαδικασία χάραξης και εκτέλεσης στρατηγικών
  • Εφαρμόζουν έννοιες και αναλυτικά εργαλεία για την αξιολόγηση της κατάστασης μιας επιχείρησης
  • Κατανοούν τις ηθικά και κοινωνικά υπεύθυνες διαστάσεις των στρατηγικών της εταιρείας
  • Εφαρμόζουν πρακτικές για την επιτυχή εκτέλεση της επιλεγμένης στρατηγικής.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Διοικητική Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού (Management and Human Resource Management)
  • Διοίκηση Μάρκετινγκ (Marketing Management)
  • Στρατηγική Διοίκηση (Strategic Management)

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.  

 

 

ΜΒΑΔΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 

Κωδικός: ΜΒΑΔΕ

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 40

Τύπος της Μ.Δ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η Διπλωματική Εργασία βασίζεται σε πρόταση που υποβάλλεται από τους φοιτητές και εγκρίνεται από τον Διευθυντή του Προγράμματος. Η έρευνα για την εκπόνηση της Διπλωματικής Εργασίας πρέπει να διαθέτει ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά και να πληροί μια σειρά από προαπαιτούμενα. Μια εργασία θα πρέπει να έχει επιστημονική πρωτοτυπία ή/ και να συνεισφέρει νέες γνώσεις στο εξεταζόμενο θέμα. Το περιεχόμενο της Διπλωματικής Εργασίας πρέπει να δημιουργεί την ικανότητα να επηρεάζει θετικά τη μελλοντική έρευνα στο συγκεκριμένο ερευνητικό πεδίο και να μπορεί να εμπλουτίζει τις γνώσεις του συγγραφέα ώστε να επιτρέψει την επίτευξη επαγγελματικών στόχων. Ένα θέμα Διπλωματικής Εργασίας συνδυάζει συνήθως τέσσερις παράγοντες που αλληλεπιδρούν: την ερευνητική περιοχή, τον επιχειρηματικό τομέα στον οποίο τοποθετείται η εργασία, την ταξινόμηση της εργασίας και τη βασική μεθοδολογία και εργαλεία που χρησιμοποιούνται.

Ο τομέας έρευνας μπορεί να είναι: Ευρωπαϊκές Επιχειρήσεις, Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων, Λήψη Αποφάσεων, Διεθνή Οικονομικά, Εταιρική Χρηματοοικονομική Διοίκηση, Διεθνής Χρηματοοικονομική Διοίκηση, Λογιστική, Ανθρώπινοι πόροι, Ανάλυση Επενδύσεων/ Διαχείριση Χαρτοφυλακίου, Διοίκηση, Στρατηγική Διοίκηση, Μάρκετινγκ ή Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Η Διπλωματική Εργασία μπορεί να εμπίπτει σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες ταξινόμησης: Εφαρμογή αλγορίθμου, Ανάλυση επιχειρηματικών δεδομένων, Μελέτη περίπτωσης, Συγκριτική μελέτη, Έρευνα βασισμένη στη βιβλιογραφία, Ποσοτική εφαρμογή/ μελέτη, Τομεακή μελέτη ή ανάπτυξη θεωρητικού πλαισίου.

Η Διπλωματική Εργασία μπορεί να αναφέρεται σε συγκεκριμένο επιχειρηματικό τομέα, όπως Μηχανολογία, Γεωργία, ΤΠΕ, Κατασκευές, Εφοδιαστική, Μεταποίηση, Υπηρεσίες κοινής ωφελείας, Ναυτιλιακή, Δημόσιος Τομέας κ.λπ.

Η μεθοδολογία μπορεί να είναι: Ανασκόπηση βιβλιογραφίας, Πρωτοβάθμια έρευνα ή Δευτεροβάθμια έρευνα. Τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ολοκλήρωση της εργασίας είναι: Συγκριτική ανάλυση, Κριτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, Περιγραφική στατιστική, Οικονομετρική ανάλυση, Συμπερασματική στατιστική, Επιχειρησιακή Έρευνα/ Επιστήμη Διοίκησης (OR/ MS) ή Ανάλυση χρονοσειρών.

Μια τυπική δομή της Διπλωματικής Εργασίας περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό κεφάλαιο, ένα κεφάλαιο βιβλιογραφικής ανασκόπησης και διεθνούς εμπειρίας, ένα μεθοδολογικό μέρος και ένα καταληκτικό κεφάλαιο.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Η Διπλωματική Εργασία έχει ως σκοπό να συνδυάσει και να αξιοποιήσει τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει οι φοιτητές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Γενικός Κανονισμός Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας.

Για περισσότερες πληροφορίες του Γενικού Κανονισμού, των Οδηγιών εκπόνησης – παρουσίασης των ΔΕ και των εντύπων, απευθυνθείτε στο portal και ειδικότερα στη http://study.eap.gr.

Προαπαιτούμενα: Η παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας πραγματοποιείται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτούμενων Θ.Ε. του Προγράμματος.

Περίγραμμα ΘΕ

 

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο