Master in Business Administration – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΕΑΠ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Ετήσια > Master in Business Administration (MBA) > Master in Business Administration – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΜΒΑ50: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ (ECONOMICS FOR MANAGERS)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ50 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:  

Η ΘΕ είναι οργανωμένη στη βάση τριών θεματικών υποενοτήτων: Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον, Οικονομική των Επιχειρήσεων και Οικονομικά των Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων: 

Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον  

Σκοπός αυτής της υποενότητας είναι να εφοδιάσει τους  φοιτητές με τα απαραίτητα εργαλεία προκειμένου να κατανοήσουν τη διεθνή οικονομία και τις μεταβαλλόμενες συνθήκες που επηρεάζουν τις σύγχρονες επιχειρήσεις. Η ενδελεχής κατανόηση των διεθνών οικονομικών θα διευκολύνει τα στελέχη επιχειρήσεων στην λήψη των ορθών αποφάσεων σχετικά με την επιχείρησή τους, (π.χ. κίνδυνοι που δημιουργούνται από τις μεταβολές της συναλλαγματικής ισοτιμίας ή από δασμολογικά μέτρα) καθώς και με την βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η θεματική ενότητα θα καλύψει τα ακόλουθα θέματα: 

  • Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου (μοντέλο Ricardο, μοντέλο Hecksher-Ohlin, διεθνείς κινήσεις συντελεστών παραγωγής),  
  • Πολιτική Διεθνούς Εμπορίου (όργανα εμπορικής πολιτικής, στρατηγικές πολιτικής εμπορίου σε Αναπτυγμένες και Αναπτυσσόμενες χώρες),  
  • Συναλλαγματικές Ισοτιμίες και Μακροοικονομική της Ανοιχτής Οικονομίας     
  • Διεθνής Μακροοικονομική πολιτική (το Διεθνές Νομισματικό Σύστημα, Άριστες Νομισματικές Περιοχές, Παγκόσμιες Αγορές Κεφαλαίων). 

Οικονομική των Επιχειρήσεων  

Αυτή η υποενότητα, έχει ως σκοπό να δείξει πώς η οικονομική θεωρία μπορεί να εφαρμοστεί στην άσκηση οικονομικής πολιτικής ή/και σε επιχειρηματικές καταστάσεις και να εξοικειώσει τους σπουδαστές με την πιο πρόσφατη οικονομική βιβλιογραφία σχετικά με τη λήψη αποφάσεων κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας. Με την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να: 

  • Καταλάβουν πώς τα οικονομικά μπορούν να εφαρμοστούν στην ανάλυση της πολιτικής των επιχειρήσεων. 
  • Καταλάβουν και να αξιολογήσουν το ρόλο των οικονομικών εννοιών στη βελτίωση της λήψης επιχειρησιακών αποφάσεων. 
  • Αξιολογούν τα αποτελέσματα του μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην επιχείρηση και πώς οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται στις μακροοικονομικές τάσεις. 
  • Κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ της οικονομικής ανάλυσης και των αρχών της χρηματοοικονομικής των επιχειρήσεων. 

Οικονομικά των Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων  

Αυτή η υποενότητα μελετά το επιχειρησιακό περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναλύει πώς λειτουργούν οι θεσμοί  μέσα σε αυτό. Επίσης λαμβάνει υπόψη τις ραγδαίες πολιτικές και κοινωνικοοικονομικές αλλαγές και τις επιπτώσεις που έχουν στο επιχειρησιακό περιβάλλον της ΕΕ. Εξωτερικές επιρροές όπως οι σχέσεις εμπορικών συναλλαγών με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία, και Άμεσες Ξένες Επενδύσεις εξετάζονται επίσης στο πλαίσιο της ενότητας αυτής. Οι φοιτητές εφοδιάζονται με τα απαραίτητα εργαλεία για την ανάλυση του μεταβαλλόμενου Ευρωπαϊκού Επιχειρησιακού περιβάλλοντος. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Ευρωπαϊκές Επιχειρήσεις», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Περιγράψουν τις κινητήριες δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Ολοκλήρωσης,  
  • Προσδιορίσουν τα κύρια θέματα της ΕΕ. 
  • Κατανοήσουν  τις βασικότερες πολιτικές της ΕΕ. 
  • Αξιολογήσουν τους καθοριστικούς παράγοντες  και τις συνέπειες  των άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) στην ΕΕ. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα:  

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Οικονομικά για Στελέχη Επιχειρήσεων», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Αναγνωρίζουν πώς το επιχειρηματικό περιβάλλον (τεχνολογία, ανταγωνισμός, ρύθμιση εισόδου / εξόδου των αγορών) επηρεάζει την στρατηγική επιλογή μιας επιχείρησης. 
  • Αντιλαμβάνονται διαφορετικά αναλυτικά πλαίσια και θεωρίες για να συγκρίνουν διαφορετικά επιχειρηματικά περιβάλλοντα. 
  • Εφαρμόσουν τις θεωρητικές γνώσεις τους για να προσδιορίσουν την βέλτιστη τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησης 
  • Αξιολογήσουν πώς η στρατηγική και το επιχειρηματικό περιβάλλον οδηγούν στην επιλογή του οργανωτικού σχεδιασμού. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Κατανοούν τις βασικές έννοιες και αναλυτικά εργαλεία της διεθνούς οικονομίας 
  • Αναγνωρίζουν τους βασικούς παράγοντες που στρέφουν τις επιχειρήσεις στο διεθνές εμπόριο 
  • Εφαρμόσουν αναλυτικά πλαίσια και θεωρίες προκειμένου να προσδιορίσουν τα οφέλη και τις ζημιές για τις χώρες που συμμετέχουν στη διεθνή κινητικότητα των συντελεστών παραγωγής 
  • Προσδιορίσουν το ρόλο του ισοζυγίου πληρωμών και των επιμέρους στοιχείων του 
  • Κατανοήσουν τη λειτουργία των διαφόρων συστημάτων συναλλαγματικών ισοτιμιών 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Ευρωπαϊκές Επιχειρήσεις», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Περιγράψουν τις κινητήριες δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Ολοκλήρωσης 
  • Προσδιορίσουν τα κύρια θέματα της ΕΕ 
  • Κατανοήσουν τις βασικότερες πολιτικές της ΕΕ 
  • Αξιολογήσουν τους καθοριστικούς παράγοντες και τις συνέπειες των άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) στην ΕΕ. 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.: 

  • Αγορές, Στρατηγικές των Επιχειρήσεων και Πολιτική Ανταγωνισμού (MarketsBusiness Strategies, and Competition Policy) 
  • Διεθνές ΕμπόριοΑμεσες Ξένες Επενδύσεις και Οικονομική Ολοκλήρωση (International Trade, Foreign Direct Investment, and Economic Integration) 
  • Μακροοικονομική και Διεθνής Χρηματοοικονομική (Macro economics and International Finance) 

ΠροαπαιτούμεναΔεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε. 

Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.  

  

ΜΒΑ60: ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ (ADVANCED QUANTITATIVE METHODS FOR MANAGERS)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ60 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η ΘΕ είναι οργανωμένη στη βάση τριών θεματικών υποενοτήτων: Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση, Ανάπτυξη Οικονομικών και Επιχειρηματικών Υποδειγμάτων και Μέθοδοι Λήψης Αποφάσεων. 

Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση 

Αντικείμενο της πρώτης υποενότητας είναι η εισαγωγή στις βασικές έννοιες της ανάλυσης δεδομένων και πως εφαρμόζονται σε επιχειρηματικά προβλήματα. Θα βοηθήσει τους φοιτητές που έχουν περιορισμένες γνώσεις στα μαθηματικά να κατανοήσουν πως εφαρμόζονται οι στατιστικές τεχνικές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην περιγραφική στατιστική, τις πιθανότητες, την εκτιμητική, τον έλεγχο υποθέσεων και την ανάλυση παλινδρόμησης με πραγματικές εφαρμογές στο χώρο των επιχειρήσεων. 

Ανάπτυξη Οικονομικών και Επιχειρηματικών Υποδειγμάτων 

Η δεύτερη υπό-ενότητα παρουσιάζει τους τρόπους διερεύνησης της σχέσης μεταξύ δύο ή περισσότερων μεταβλητών που εμπλέκονται σε ένα επιχειρηματικό πρόβλημα. Βοηθά τους σπουδαστές να καταλάβουν πως ένα υπόδειγμα μπορεί να περιγράψει τη σχέση μεταξύ των μεταβλητών, πως εξειδικεύεται, πως εκτιμάται και τελικά πως ελέγχεται με κατάλληλα διαγνωστικά εργαλεία προκειμένου να διαπιστωθεί πόσο πιστά περιγράφει τη σχέση των μεταβλητών. Τα υποδείγματα αυτά, που επίσης ονομάζονται οικονομετρικά υποδείγματα, έχουν μεγάλη εφαρμογή στην περιγραφή των σχέσεων μεταξύ των μακρο-οικονομικών μεγεθών. Ταυτόχρονα, υπάρχουν πολλά επιχειρηματικά προβλήματα που η λύση τους βασίζεται στη χρήση υποδειγμάτων που περιγράφουν τη σχέση μεταξύ των επιχειρηματικών μεγεθών. Η σχέση αυτή μπορεί να είναι γραμμική ή μή-γραμμική. 

Μέθοδοι Λήψης Αποφάσεων 

Η τρίτη υπό-ενότητα περιγράφει τις μεθόδους που τα διευθυντικά στελέχη χρησιμοποιούν στις περισσότερες περιπτώσεις λήψης αποφάσεων. Οι επιχειρηματικές αποφάσεις λαμβάνονται είτε κάτω από συνθήκες που πλησιάζουν τη βεβαιότητα και ως εκ τούτου το αποτέλεσμα είναι περίπου γνωστό, ή κάτω από συνθήκες αβεβαιότητας όπου το αποτέλεσμα είναι άγνωστο και μόνο εναλλακτικές τιμές του αποτελέσματος μπορούν να εκτιμηθούν. Στις περισσότερες περιπτώσεις επικρατεί η αβεβαιότητα με αποτέλεσμα τα στελέχη να πρέπει να επιλέξουν μεταξύ δύο ή περισσοτέρων εναλλακτικών αποφάσεων. Αυτή η υποενότητα εξηγεί πως τα κριτήρια, στα οποία βασίζεται η λήψη μιας επιχειρηματικής απόφασης, ορίζονται και εξειδικεύονται. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή συμπλήρωση της υποενότητας «Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση»  οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Καταλάβουν τις βασικές έννοιες των τρόπων μέτρησης σε κατάλληλη κλίμακα των πληροφοριών που συναντώνται σε επιχειρηματικά προβλήματα και των μεθόδων διαχείρισης αυτών των αριθμητικών (ποσοτικών) πληροφοριών 
  • Εκτελούν αναλύσεις των δεδομένων με τη βοήθεια των υπολογιστών και των σχετικών προγραμμάτων (MS Excel ή στατιστικά προγράμματα) 
  • Προβαίνουν σε  εκτεταμένες αναλύσεις αριθμητικών δεδομένων στα πλαίσια των γραπτών εργασιών και της διπλωματικής εργασίας 
  • Εμπεδώσουν τις βασικές έννοιες των μεθόδων ανάλυσης και να είναι σε θέση να κατανοήσουν τις προχωρημένες μεθόδους των επομένων υποενοτήτων. 

Με την επιτυχή συμπλήρωση της υποενότητας «Ανάπτυξη Οικονομικών και Επιχειρηματικών Υποδειγμάτων» οι φοιτητές θα είναι σε θέση να, 

  • Καταλάβουν πως ένα υπόδειγμα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη σχέση μεταξύ των διαφόρων μεταβλητών στα πλαίσια της οικονομικής θεωρίας, πως εξειδικεύεται, και πως οι μεταβλητές διακρίνονται σε εξαρτημένες  και ανεξάρτητες   
  • Εφαρμόζουν τις ανάλογες στατιστικές μεθόδους (είτε απλές ή πιο προχωρημένες) προκειμένου να εκτιμήσουν τις παραμέτρους του υποδείγματος 
  • Κατανοούν και αναλύουν τις εκτυπώσεις των στατιστικών προγραμμάτων και να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα 
  • Γνωρίζουν πως σε ένα υπόδειγμα, που περιγράφει σχέσεις μεταξύ ποσοτικών μεταβλητών, μπορούν να ενσωματώσουν και ποιοτικά χαρακτηριστικά με τη χρήση των ψευδομεταβλητών 
  • Καταλάβουν πως μπορεί να εξειδικευτεί ένα σύνθετο υπόδειγμα με περισσότερες από μία εξισώσεις και να εκτιμηθεί ταυτόχρονα 
  • Χρησιμοποιήσουν το υπόδειγμα που εκτιμήθηκε για να κάνουν προβλέψεις 
  • Αξιολογήσουν την προβλεπτική ικανότητα του υποδείγματος. 

Με την επιτυχή συμπλήρωση της υποενότητας «Μέθοδοι Λήψης Αποφάσεων» οι φοιτητές θα είναι σε θέση να, 

  • Περιγράψουν τις βασικές αρχές των αποφάσεων σε συνθήκες βεβαιότητας και αβεβαιότητας 
  • Εξηγήσουν τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των αποφάσεων που βασίζονται στη χρησιμότητα και εκείνων των αποφάσεων που βασίζονται στην ιεράρχηση των προτιμήσεων 
  • Εφαρμόζουν τις μεθόδους λήψης αποφάσεων με πολλαπλά κριτήρια και να καταλάβουν πως σταθμίζονται τα επιμέρους κριτήρια 
  • Κατασκευάζουν έναν πίνακα οικονομικών (χρηματικών) αποτελεσμάτων και έναν κόστος – ωφέλειας πίνακα 
  • Εφαρμόζουν το κριτήριο της αναμενόμενης αξίας σε ένα πρόβλημα λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων 
  • Υπολογίζουν το κόστος της αβεβαιότητας και την αξία της τέλειας πληροφόρησης 
  • Κατασκευάζουν ένα δένδρο αποφάσεων και πως μπορεί να βοηθήσει σε ένα πρόβλημα λήψης μιας επιχειρηματικής απόφασης σε συνθήκες αβεβαιότητας. 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.: 

  • Προχωρημένη Ποσοτική Ανάλυση (Advanced Quantitative Analysis) 
  • Οικονομικά και Επιχειρηματικά Υποδείγματα (Economic and Business Modelling) 
  • Λήψη Αποφάσεων (Decision Making) 

ΠροαπαιτούμεναΔεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε. 

Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.  

 

ΜΒΑ51: ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ (FINANCIAL MANAGEMENT & ACCOUNTING)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ51 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Yποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) ή Δεύτερο (2ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η ΘΕ είναι οργανωμένη στη βάση τεσσάρων θεματικών υποενοτήτωνΧρηματοκοινομική, Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων, Εταιρική Χρηματοοικονομική Διοίκηση και Ανάλυση Επενδύσεων και Διαχείριση Χαρτοφυλακίου 

Χρηματοοικονομική Λογιστική 

Αυτή η θεματική υποενότητα στοχεύει να βοηθήσει τους σπουδαστές να αναπτύξουν την κατανόηση των θεωρητικών και πρακτικών ζητημάτων της χρηματοοικονομικής λογιστικής. Με την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας, οι φοιτητές θα είναι εξοικειωμένοι με τα εργαλεία της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής (ημερολόγιο, γενικό καθολικό και ισοζύγια), θα κατανοούν το διπλογραφικό σύστημα καταχώρησης μέσω ορθής απεικόνισης συναλλαγών σε ημερολογιακές  καταχωρίσεις, εγγραφών προσαρμογής και εγγραφών κλεισίματος βιβλίων και θα είναι ικανοί να προετοιμάζουν και να παρουσιάζουν τις βασικές λογιστικές καταστάσεις των επιχειρήσεων (ισολογισμό και κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης) 

Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων 

Η ανάλυση λογιστικών καταστάσεων αποβλέπει στην αξιολόγηση της παρούσας χρηματοοικονομικής θέσης μίας επιχείρησης με τη χρησιμοποίηση δεικτών και πινάκων κίνησης κεφαλαίων. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης επιχειρήσεων πρέπει να αναλύονται στο φως της θεωρίας του χρηματοοικονομικού κύκλου ζωής της επιχείρησης και να σχετίζονται με την οικονομία και τον κλάδο στον οποίο η επιχείρηση λειτουργεί. Με την ολοκλήρωση της υποενότητας αυτής οι  

φοιτητές θα είναι σε θέση να συγκρίνουν τα διαστρωματικά και χρονολογικά οικονομικά στοιχεία, θα είναι ικανοί να αξιολογούν τη χρηματοοικονομική κατάσταση, τις επιδόσεις και τις ταμιακές ροές των επιχειρήσεων με βάση τις λογιστικές τους καταστάσεις, και να εισηγούνται εναλλακτικές σειρές ενεργειών για διόρθωση λειτουργικών και χρηματοοικονομικών προβλημάτων. 

Εταιρική Χρηματοοικονομική Διοίκηση 

Μετά την εισαγωγή στην Εταιρική Χρηματοοικονομική Διοίκηση η ενότητα εξετάζει τη διαχρονική αξία του χρήματος, την αξιολόγηση πάγιων επενδύσεων και το κόστος κεφαλαίου. Στην εισαγωγή της Εταιρικής Χρηματοοικονομικής Διοίκησης εξετάζεται η μεγιστοποίηση του πλούτου των μετόχων ως αντικειμενικού σκοπού της επιχείρησης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι λειτουργίες της Εταιρικής Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, δηλαδή οι αποφάσεις επενδύσεων και οι αποφάσεις χρηματοδοτήσεων. Με την ολοκλήρωση της υποενότητας αυτής, οι φοιτητές θα μπορούν να κατανοούν το ρόλο του Χρηματοοικονομικού Διευθυντή και τις κύριες σχέσεις του με τους αντικειμενικούς σκοπούς μίας επιχείρησης, να αξιολογούν επενδύσεις με διάφορες μεθόδους, να αναλύουν τις κύριες πηγές ξένων κεφαλαίων, να προσδιορίζουν τους παράγοντες που καθορίζουν την πολιτική μερισμάτων και να υπολογίζουν το κόστος κεφαλαίου μίας επιχείρησης. 

Ανάλυση Επενδύσεων και Διαχείριση Χαρτοφυλακίου 

Αντικειμενικός σκοπός της υποενότητας αυτής είναι η παρουσίαση και εξέταση των κυριότερων εννοιών που σχετίζονται με μεθόδους ανάλυσης και αξιολόγησης επενδύσεων και σύγχρονης διαχείρισης των χαρτοφυλακίων. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται τα  κυριότερα προϊόντα της αγοράς χρήματος και κεφαλαίου καθώς και οι μέθοδοι που έχουν αναπτυχθεί για την αποτίμησή τους. Στη συνέχεια, εξετάζονται οι κυριότερες θεωρίες οι οποίες έχουν αναπτυχθεί στο χώρο της διαχείρισης χαρτοφυλακίου, και οι οποίες έχουν σαν κύριο σκοπό να περιγράψουν τη σχέση μεταξύ προσδοκώμενης απόδοσης και κινδύνου των επιμέρους επενδύσεων. Τέλος αναλύεται η διαδικασία παρακολούθησης, επαναπροσδιορισμού και αξιολόγησης ενός χαρτοφυλακίου επενδύσεων. Με την ολοκλήρωση αυτού του μέρους, οι φοιτητές θα γνωρίζουν μία μεγάλη κατηγορία χρεογράφων που διαπραγματεύονται στις αγορές μετοχών, χρεογράφων σταθερής απόδοσης και παραγώγων, θα χρησιμοποιούν θεωρίες τιμολόγησης χρεογράφων και τεχνικές διαχείρισης χαρτοφυλακίου και θα γνωρίζουν τις κύριες μεθόδους αποτίμησης επιχειρήσεων. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Χρηματοοικονομική Λογιστική» οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Εξοικειωθούν με το πλαίσιο της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής 
  • Κατανοούν το διπλογραφικό σύστημα καταχώρησης μέσω ορθής απεικόνισης συναλλαγών σε ημερολογιακές καταχωρίσεις, εγγραφών προσαρμογής και εγγραφών κλεισίματος βιβλίων. 
  • Προετοιμάζουν και να παρουσιάζουν τις λογιστικές καταστάσεις επιχειρήσεων 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων» οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Αξιολογούν τη χρηματοοικονομική κατάσταση, τις επιδόσεις και τις ταμιακές ροές επιχειρήσεων με βάση τις λογιστικές τους καταστάσεις 
  • Εισηγούνται εναλλακτικές σειρές ενεργειών για διόρθωση λειτουργικών και χρηματοοικονομικών προβλημάτων 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Εταιρική Χρηματοοικονομική Διοίκηση» οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Κατανοούν το ρόλο του Χρηματοοικονομικού Διευθυντή και τις κύριες σχέσεις του με τους αντικειμενικούς σκοπούς μίας επιχείρησης 
  • Κατανοούν τη διαχρονική αξία χρήματος και να χρησιμοποιούν βασικές έννοιές της 
  • Αξιολογούν επενδύσεις με διάφορες μεθόδους 
  • Αναλύουν τις κύριες πηγές ξένων κεφαλαίων 
  • Προσδιορίζουν τους παράγοντες που καθορίζουν την πολιτική μερισμάτων 
  • Υπολογίζουν και χρησιμοποιούν το κόστος κεφαλαίου μίας επιχείρησης 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Ανάλυση Επενδύσεων και Διαχείριση Χαρτοφυλακίου» οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Γνωρίζουν μία μεγάλη κατηγορία χρεογράφων που διαπραγματεύονται στις αγορές μετοχών, χρεογράφων σταθερής απόδοσης και παραγώγων 
  • Χρησιμοποιούν θεωρίες τιμολόγησης χρεογράφων και τεχνικές διαχείρισης χαρτοφυλακίου 
  • Γνωρίζουν τις κύριες μεθόδους αποτίμησης επιχειρήσεων 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Λογιστική για Στελέχη Επιχειρήσεων (Accounting for Managers) 
  • Χρηματοοικονομική Διοίκηση (Corporate Finance) 
  • Χρηματοοικονομική Ανάλυση και Αποτίμηση Επιχειρήσεων (Financial Analysis & Business Valuation) 

ΠροαπαιτούμεναΔεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε. 

Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.  

 

ΜΒΑ61: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ (MANAGEMENT OF PEOPLE & ORGANISATIONS)  

Κωδικός Θ.Ε.: ΜΒΑ61 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS20 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) ή Δεύτερο (2ο) 

Γλώσσα διδασκαλίας: Αγγλική 

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Η ΘΕ είναι οργανωμένη στη βάση τεσσάρων θεματικών υποενοτήτων: Μάνατζμεντ, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Διοίκηση Marketing και Στρατηγική Διοίκηση. 

Διοίκηση 

Ο στόχος αυτής της υποενότητας είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τη φύση των πολύπλοκων οργανισμών και τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης. Δείχνει τη σχέση μεταξύ των εννοιών της διοίκησης, της οργανωτικής συμπεριφοράς και τις λειτουργίες των επιχειρήσεων και παρέχει στους φοιτητές τις έννοιες και τις τεχνικές που χρειάζονται σήμερα ως διευθυντές σε διάφορους οργανισμούς. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν μια γενική εικόνα της διαχείρισης, τη φύση και το σκοπό του προγραμματισμού στους οργανισμούς, την οργάνωση ανθρωπίνων πόρων, τη διεύθυνση και κινητοποίηση των εργαζομένων και τον ρόλο του ελέγχου στη διαδικασία διαχείρισης. 

Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού 

Ο στόχος αυτής της υποενότητας είναι να παρέχει στους φοιτητές τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση των ανθρώπων μέσα σε ένα οργανωτικό πλαίσιο στα πλαίσια της οργανωτικής αποτελεσματικότητας. Η ενότητα προσδιορίζει τους παράγοντες και τις δυνάμεις με τις οποίες τα διευθυντικά στελέχη έρχονται αντιμέτωποι τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά του οργανισμού και βοηθά τους φοιτητές να κατανοήσουν τη φύση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων στα πλαίσια της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν μια επισκόπηση της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού σε οργανισμούς, της στελέχωσης και οργάνωσης του ανθρώπινου δυναμικού, της απόδοσης, της κατάρτισης και επαγγελματικής εξέλιξης, τις πρακτικές αποζημίωσης και το ρόλο των συνδικάτων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων. 

Διοίκηση Marketing 

Ο στόχος αυτής της υποενότητας είναι να καταρτίσει τους φοιτητές με τη θεωρητική κατανόηση και πρακτικές δεξιότητες για την ανάλυση και τη διαχείριση των αγορών, προκειμένου να αποκτήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Δείχνει πώς οι εταιρείες δημιουργούν αξία για τους πελάτες τους και οικοδομούν ισχυρές σχέσεις με αυτούς, προκειμένου να λάβουν και αυτές αξία με τη σειρά τους. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν μια γενική επισκόπηση του μάρκετινγκ στη νέα οικονομία, την ανάλυση εταιρειών σε επίπεδο μακροοικονομικό και αγοράς, την ανάπτυξη, τοποθέτηση και διαχείριση προσφορών, τη διαχείριση των καναλιών μάρκετινγκ, στρατηγικές τιμολόγησης, διαφήμιση και τη διαχείριση των πωλήσεων. 

Στρατηγική Διοίκηση 

Ο στόχος αυτής της υποενότητας είναι να ενσωματωθούν γνώσεις από τις προηγούμενες θεματικές υποενότητες και να τονιστεί ο στρατηγικός και συντονιστικός ρόλος των ανωτάτων διευθυντικών στελεχών. Ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι σημαντικός δεδομένου ότι αφορά την εκδήλωση των πολιτικών και στρατηγικών για το σύνολο του οργανισμού. Οι φοιτητές μαθαίνουν να αξιολογούν τις δυνάμεις, αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές, καθώς και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που σχετίζονται με επιχειρήσεις και βιομηχανίες. Επιπλέον, κατανοούν τις εσωτερικές συγκρούσεις μιας οργάνωσης και τις εξωτερικές πιέσεις σε δυναμικά περιβάλλοντα. Οι φοιτητές διδάσκονται πώς να αναπτύξουν δεξιότητες αναλυτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων σε διαφορετικές οργανωτικές δομές. Άλλα θέματα που καλύπτονται επίσης είναι οι στρατηγικές επιλογές, η αλλαγή, οι διεθνείς στρατηγικές και η θεωρία συστημάτων. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Μάνατζμεντ», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Κατανοήσουν την εξέλιξη της σκέψης της διοίκησης 
  • Αναλύουν τον παγκόσμιο χαρακτήρα του περιβάλλοντος της διοίκησης 
  • Αναγνωρίζουν τη σημασία της επιχειρηματικής ηθικής και κοινωνικής ευθύνης 
  • Κατανοούν τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης (σχεδιασμός, οργάνωση, στελέχωση, ηγεσία, έλεγχος) και την εφαρμογή σχετικών εργαλείων και τεχνικών 
  • Αναλύουν το ρόλο της ποιότητας και της αλυσίδας αξίας στις επιδόσεις των οργανισμών 
  • Εφαρμόζουν τεχνικές και εργαλεία σε διαφορετικά είδη επιχειρήσεων και οργανισμών. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Αναλύουν και κατανοούν τη θεωρία των ανθρώπινων πόρων 
  • Εφαρμόζουν τεχνικές και εργαλεία για την απόκτηση και την προετοιμασία του ανθρώπινου δυναμικού 
  • Κατανοούν το ρόλο της αξιολόγησης και της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού 
  • Εξηγούν τη σημασία της αποζημίωσης των ανθρώπινων πόρων και την εφαρμογή των σχετικών εργαλείων και τεχνικών 
  • Κατανοούν την παγκόσμια διάσταση της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων 
  • Αναγνωρίζουν τη στρατηγική πτυχή της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Διοίκηση Μάρκετινγκ», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Παρουσιάζουν τον ορισμό και τη διαδικασία του μάρκετινγκ 
  • Κατανοούν την αγορά, τους πελάτες, τη συμπεριφορά τους και τις ανάγκες τους 
  • Σχεδιάζουν μια πελατοκεντρική στρατηγική μάρκετινγκ και κατανοούν το μείγμα μάρκετινγκ 
  • Εξηγούν το ρόλο του μάρκετινγκ για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος 
  • Κατανοούν το ρόλο της ηθικής και κοινωνικής ευθύνης στην παγκόσμια αγορά 
  • Εφαρμόζουν σχετικά εργαλεία και τεχνικές. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της υποενότητας «Στρατηγική Διοίκηση», οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: 

  • Κατανοούν το τι είναι στρατηγική και ποια η σημασία της 
  • Αναλύουν τη διαδικασία χάραξης και εκτέλεσης στρατηγικών 
  • Εφαρμόζουν έννοιες και αναλυτικά εργαλεία για την αξιολόγηση της κατάστασης μιας επιχείρησης 
  • Κατανοούν τις ηθικά και κοινωνικά υπεύθυνες διαστάσεις των στρατηγικών της εταιρείας 
  • Εφαρμόζουν πρακτικές για την επιτυχή εκτέλεση της επιλεγμένης στρατηγικής. 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Διοικητική Επιχειρήσεων και Ανθρώπινου Δυναμικού (Management and Human Resource Management) 
  • Διοίκηση Μάρκετινγκ (Marketing Management) 
  • Στρατηγική Διοίκηση (Strategic Management) 

ΠροαπαιτούμεναΔεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε. 

Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.  

 

 

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Υ, 40 ECTS) 

Κανονισμός Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών των ΠΜΣ της ΣΚΕ (ισχύει από το ακ. έτος 2019-20)

Γενικός Κανονισμός Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας 

DISSERTATION HANDBOOK MBA 2019-20 

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τις Προδιαγραφές – Χρήσιμο Υλικό για συγγραφή Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών και ανάρτηση Διπλωματικής Εργασίας στο Αποθετήριο του ΕΑΠ, μπορείτε να μεταβείτε στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης http://study.eap.gr και δη στην ενότητα Πρόγραμμα Σπουδών. 

 

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση