elen

Περισσότερα...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Τμήμα Εγκαταστάσεων και Εκτέλεσης Έργων
Εκπροσώπηση Φοιτητών/τριων
Σύλλογος Συμβασιούχων Εργαζομένων ΕΑΠ
Φοιτητικές
Erasmus
Προκηρύξεις μελών ΔΕΠ και μελών ΣΕΠ
Τρέχουσες
Ακαδημαϊκές
Ανακοινώσεις
Τμήμα Προσωπικού
Ανακοινώσεις προς τα μέλη ΔΕΠ
elen

Περισσότερα...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Τμήμα Εγκαταστάσεων και Εκτέλεσης Έργων
Εκπροσώπηση Φοιτητών/τριων
Σύλλογος Συμβασιούχων Εργαζομένων ΕΑΠ
Φοιτητικές
Erasmus
Προκηρύξεις μελών ΔΕΠ και μελών ΣΕΠ
Τρέχουσες
Ακαδημαϊκές
Ανακοινώσεις
Τμήμα Προσωπικού
Ανακοινώσεις προς τα μέλη ΔΕΠ

Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ε.Α.Π. > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Ετήσια > Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας (ΔΙΠ) > Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΔΙΠ40: Μαθηματικά για τη Διασφάλιση Ποιότητας

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΙΠ40

Τύπος Θ.Ε.: Προαιρετική στη διάρθρωση Α, υποχρεωτική στη διάρθρωση Β

Έτος που προσφέρεται: 1ο έτος

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Κύριος σκοπός αυτής της Θ.Ε. είναι η συμπλήρωση των γνώσεων της/του φοιτήτριας/τή, στο πρώτο έτος των σπουδών του, που θα του επιτρέψουν την ευκολότερη παρακολούθηση των υπόλοιπων Θεματικών Ενοτήτων του Προγράμματος Σπουδών «Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας».

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Μετά την ολοκλήρωση της ΘΕ ΔΙΠ40 η/ο φοιτήτρια/ής διαθέτει και μπορεί να χρησιμοποιήσει:

  • βασικές γνώσεις διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού μίας και δύο μεταβλητών και μπορεί να αξιοποιήσει τις γνώσεις αυτές στην εύρεση βέλτιστων λύσεων (μέγιστα ή ελάχιστα) φυσικών προβλημάτων
  • βασικές γνώσεις άλγεβρας διανυσμάτων (εσωτερικό και εξωτερικό γινόμενο) και μπορεί με μαθηματικούς όρους να προβάλλει διανύσματα φυσικών μεγεθών σε συγκεκριμένες διευθύνσεις και να προσδιορίσει κάθετες διευθύνσεις σε δεδομένο επίπεδο
  • βασικές γνώσεις πινάκων (μητρώων) και επίλυσης γραμμικών συστημάτων που είναι το αποτέλεσμα πολλών φυσικών προβλημάτων
  • διαθέτει όλο το απαραίτητο μαθηματικό υπόβαθρο για να παρακολουθήσει χωρίς προβλήματα τη ΔΙΠ50 (βασική μεθοδολογία της στατιστικής και στις βασικές τεχνικές για τον έλεγχο, τη διασφάλιση και τη βελτίωση της ποιότητας).

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Μαθηματικά για την Διασφάλιση Ποιότητας
  • Μηχανολογική Σχεδίαση

Προαπαιτούμενα: Η Θ.Ε. ΔΙΠ 40 είναι πτυχιακού επιπέδου και προαιρετική στη διάρθρωση Α. Αποτελείται από δύο ανεξάρτητα μαθήματα, τα οποία επιλέγει η/ο φοιτήτρια/τής (είτε το ένα είτε και τα δύο μαθήματα) παράλληλα με την / τις Θ.Ε. του πρώτου (1ου) έτους και επιπλέον από τις 4 υποχρεωτικές Θ.Ε. του προγράμματος, όταν κρίνει ότι υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης των γνώσεών του. Οι φοιτητές της διάρθρωσης Β υποχρεούνται να εγγραφούν στο πρώτο μάθημα της ΔΙΠ 40 (Μαθηματικά για τη Διασφάλιση Ποιότητας) κατά το πρώτο (1ο) έτος σπουδών τους. Παράλληλα, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να εγγραφούν κατά το πρώτο (1ο) έτος στο δεύτερο μάθημα της Θ.Ε. ΔΙΠ 40, καθώς και στη Θ.Ε. ΔΙΠ 51 αλλά σε καμία περίπτωση στη Θ.Ε. ΔΙΠ 50. Εφόσον, όμως, δεν ολοκληρώσουν με επιτυχία το πρώτο μάθημα της Θ.Ε. ΔΙΠ 40, δε θα έχουν το δικαίωμα να εγγραφούν σε άλλη Θ.Ε. του προγράμματος σπουδών. Σε καμία περίπτωση όμως, η Θ.Ε. ΔΙΠ 40 δεν μπορεί να αντικαταστήσει κάποια από τις υπόλοιπες τέσσερις Θ.Ε. του προγράμματος σπουδών.

Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων (4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Ο βαθμός των γραπτών εργασιών ενεργοποιείται μόνο με βαθμολογία ίσης ή άνω της βάσης (≥5) στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις.

Ο βαθμός των τελικών ή επαναληπτικών εξετάσεων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.

 

ΔΙΠ50: Βασικά Εργαλεία και Μέθοδοι για τον Έλεγχο της Ποιότητας

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΙΠ50

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30

Τύπος Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος που προσφέρεται: 1ο έτος για τη διάρθρωση Α, 2ο έτος για τη διάρθρωση Β

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Κύριος σκοπός αυτής της Θ.Ε. είναι να εφοδιάσει την/τον φοιτήτρια/τή με θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στη βασική μεθοδολογία της στατιστικής και στις βασικές τεχνικές για τον έλεγχο, τη διασφάλιση και τη βελτίωση της ποιότητας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας αυτής, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να μπορούν:

  • να αναγνωρίζουν τα βασικά στοιχεία ενός πιθανοτικού προτύπου και να χρησιμοποιούν νόμους της αξιωματικής θεωρίας πιθανοτήτων για να βρίσκουν αδέσμευτες και δεσμευμένες πιθανότητες.
  • να περιγράφουν μονοδιάστατες και διδιάστατες κατανομές πιθανότητας και να υπολογίζουν πιθανότητες, ροπές και άλλα περιγραφικά μέτρα δεδομένων κατανομών.
  • να επιλέγουν κατάλληλα πρότυπα κατανομής για την περιγραφή της μεταβλητότητας μετρήσιμων χαρακτηριστικών ποιότητας και να υπολογίζουν πιθανότητες και ποσοστιαία σημεία γνωστών κατανομών με τη βοήθεια τύπων, πινάκων ή/ και του στατιστικού πακέτου Minitab.
  • να χρησιμοποιούν περιγραφικά μέτρα και γραφικές μεθόδους για να κάνουν διερευνητική ανάλυση δεδομένων.
  • να αναγνωρίζουν κατάλληλα στατιστικά και τις αντίστοιχες δειγματοληπτικές κατανομές τους για εκτίμηση και ελέγχους που σχετίζονται με μέσες τιμές, αναλογίες και διασπορές χαρακτηριστικών λειτουργικότητας.
  • να βρίσκουν διαστήματα εμπιστοσύνης και να κάνουν ελέγχους υποθέσεων σε προβλήματα ενός και δύο δειγμάτων.
  • να εφαρμόζουν αναλύσεις απλής και πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης, ανάλυση συσχέτισης και μεθόδους για την επιλογή κατάλληλου προτύπου.
  • να διακρίνουν τις κατηγορίες των σφαλμάτων μέτρησης, να εφαρμόζουν τις αρχές διάδοσης τυχαίων και συστηματικών σφαλμάτων και να εκτιμούν τη μεταβλητότητα που οφείλεται στην επαναληψιμότητα, την αναπαραγωγισιμότητα και την αβεβαιότητα μέτρησης.
  • να κατανοούν τη λειτουργία μετρητικών συστημάτων και οργάνων μέτρησης, να επιλέγουν ένα όργανο με βάση τα μετρολογικά χαρακτηριστικά του και να επεξηγούν τη διαδικασία διακρίβωσης και τις απαιτήσεις των σχετικών προτύπων.
  • να εφαρμόζουν τα 7 κύρια εργαλεία του στατιστικού ελέγχου ποιότητας, να κατανοούν την εφαρμογή 15 πρόσθετων εργαλείων και να επιλέγουν το κατάλληλο εργαλείο για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων.
  • να επιλέγουν, κατασκευάζουν και ερμηνεύουν το κατάλληλο διάγραμμα ελέγχου για την παρακολούθηση μιας διεργασίας.
  • να σχεδιάζουν πλάνα δειγματοληψίας αποδοχής ιδιοτήτων, να ερμηνεύουν χαρακτηρίζουσες καμπύλες και να εφαρμόζουν κατάλληλα πρότυπα (MIL-STD-105E, ANSI/ASQC Z4, κλπ).
  • να προσδιορίζουν πλάνα δειγματοληψίας μεταβλητών και να εφαρμόζουν το σύστημα MIL-STD-414 (ANSI/ASQC Z9).

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Πιθανότητες και Στατιστική
  • Τεχνικές Ελέγχου Ποιότητας
  • Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας και Δειγματοληψία

Διάρθρωση Α/Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

Διάρθρωση Β/ Προαπαιτούμενα: Οι φοιτήτριες/τές μπορούν να επιλέξουν τη ΘΕ ΔΙΠ50 μόνο μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ΘΕ ΔΙΠ40.

Αξιολόγηση: Εκπόνηση πέντε (5) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Ο βαθμός των γραπτών εργασιών ενεργοποιείται μόνο με βαθμολογία ίσης ή άνω της βάσης (≥5) στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις.

Ο βαθμός των τελικών ή επαναληπτικών εξετάσεων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.

 

ΔΙΠ51: Προγραμματισμός για την Ποιότητα

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΙΠ51

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30

Τύπος Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος που προσφέρεται: 1ο έτος

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Κύριος σκοπός αυτής της Θ.Ε. είναι να εφοδιάσει την/τον φοιτήτρια/τή με θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στα συστήματα για την ποιότητα και στη βασική μεθοδολογία και τις τεχνικές οργάνωσης και διοίκησης της ποιότητας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας αυτής οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να μπορούν να:

  • κατανοήσουν τον όρο Ολικός Έλεγχος Ποιότητας (ΟΕΠ), τις παραμέτρους που τον επηρεάζουν, καθώς και το πώς μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη.
  • σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα προϊόν / μία υπηρεσία ποιότητας [συμπεριλαμβάνοντας την ανάλυση αστοχίας και αποτελεσμάτων (FMEA)], και να σχεδιάσουν τις εμπλεκόμενες διεργασίες παραγωγής.
  • διαθέτουν καλό υπόβαθρο στη Διαχείριση ή Διοίκηση Ολικής Ποιότητας καθώς και στα λοιπά εφαρμοζόμενα Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας (ΣΔΠ) (ομοιότητες και διαφορές) και στα βραβεία ολικής ποιότητας (ΕΕ, ΗΠΑ, Ιαπωνία).
  • εφαρμόσουν τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα εργαλεία και τεχνικές (καταιγισμός ιδεών, διάγραμμα συγγένειας, διάγραμμα αιτίου-αποτελέσματος, συγκριτική παρουσίαση με συστήματα αναφοράς, διάγραμμα ελέγχου, ιστόγραμμα, διάγραμμα Pareto, και διάγραμμα διασκόρπισης).
  • έχουν αποκτήσει τόσο θεωρητική όσο και πρακτική γνώση για τα δύο πιο σημαντικά και επιτυχημένα συστήματα ISO: το ISO 9001:2008 και ISO 22000:2005 για ποιότητα προϊόντος και ποιότητα και ασφάλεια τροφίμων, αντίστοιχα.
  • μετρούν, υπολογίζουν, αναλύουν και να υπολογίζουν το κόστος για την ποιότητα λαμβάνοντας υπόψη την πιθανότητα να λάβει χώρα ένας μεγάλος αριθμός αστοχιών διαφορετικής προέλευσης.
  • κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις διάφορες τεχνικές για βελτιστοποίηση του κόστους για την ποιότητα (περιορισμός κόστους με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας).
  • εφαρμόσουν στους καταναλωτές ένα σύστημα διασφάλισης, αξιολόγησης και πιστοποίησης.
  • κατανοήσουν τη σημασία της ασφάλειας προϊόντος και της προστασίας του καταναλωτή μέσα στο νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ.
  • επιδείξουν συμμόρφωση με το νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ για θέματα ανάπτυξης ποιότητας, σήμανση CE, και ασφάλεια εμπορίας τροφίμων (HACP, ISO 22000).

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Σχεδιασμός για την Ποιότητα
  • Διοίκηση της Ποιότητας
  • Ολική Ποιότητα
  • Σχέσεις Προμηθευτή – Αγοραστή
  • Το κόστος της Ποιότητας

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

Αξιολόγηση: Εκπόνηση πέντε (5) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Ο βαθμός των γραπτών εργασιών ενεργοποιείται μόνο με βαθμολογία ίσης ή άνω της βάσης (≥5) στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις.

Ο βαθμός των τελικών ή επαναληπτικών εξετάσεων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.

 

ΔΙΠ60: Προηγμένα Εργαλεία και Μέθοδοι για τον Έλεγχο της Ποιότητας

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΙΠ60

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος που προσφέρεται: 2ο έτος για τη διάρθρωση Α, 3ο έτος για τη διάρθρωση Β .

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:

Κύριος σκοπός της ΘΕ είναι να εφαρμόσουν οι φοιτητές προηγμένα στατιστικά εργαλεία σε πραγματικά προβλήματα. Αρχικά, οι φοιτητές θα γνωρίσουν τα βασικά εργαλεία Στατιστικού Ελέγχου Διεργασίας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα διαγράμματα ελέγχου ΔΕ , ΔΕ R, ΔΕ s για μεταβλητές τιμές καθώς και σε διαγράμματα για έλεγχο ιδιοτήτων. Επιπλέον, γίνεται εισαγωγή στον πειραματικό σχεδιασμό και μελετώνται μεθοδολογίες ανάλυσης ενός ή περισσότερων παραγόντων σε σχεδιασμούς τυχαιοποιημένων πλήρων ομάδων και λατινικού τετραγώνου. Τέλος, μελετώνται τεχνικές για την εκτός σειράς βελτίωση της ποιότητας μίας διεργασίας, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στις μεθοδολογίες Taguchi. Να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω υλοποιούνται με χρήση κατάλληλου στατιστικού πακέτου.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας αυτής, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να μπορούν:

  • να διακρίνουν τα τυχαία (κοινά ή συνήθη) και τα μη τυχαία (ειδικά) αίτια μεταβλητότητας σε μια παραγωγική διεργασία.
  • να κατανοούν πως ο Στατιστικός Έλεγχος Διεργασιών μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να παρακολουθηθεί και να ελεγχθεί μια παραγωγική διεργασία, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της απόδοσής της.
  • να εφαρμόζουν τα εργαλεία του ελέγχου ποιότητας (όπως τα διαγράμματα ελέγχου για μεταβλητές και ιδιότητες ή/και τους δείκτες ικανότητας) σε μια παραγωγική διεργασία, με στόχο την επίτευξη της βέλτιστης απόδοσης (ελαχιστοποίηση μεταβλητότητας, σταθερότητα μέσου επιπέδου).
  • να κατανοούν και να εφαρμόζουν το πρότυπο έξι-σίγμα με στόχο τη προσπάθεια διαρκή βελτίωση διεργασιών.
  • να αναγνωρίζουν πειράματα με έναν ή με πολλούς παράγοντες, καθώς και πειράματα ομαδοποιημένα με βάση μεταβλητές πλαισίου.
  • να κάνουν χρήση των τεχνικών του σχεδιασμού πειραμάτων (ανάλυση διασποράς κατά ένα ή/και περισσότερους παράγοντες, λατινικά τετράγωνα, κτλ) προκειμένου να εξετάζουν την πιθανή επίδραση ενός ή περισσοτέρων μεταβλητών επάνω σε μια μεταβλητή απόκρισης.
  • να διαχωρίζουν παράγοντες με σταθερές ή τυχαίες επιδράσεις και να είναι σε θέση να προσαρμόζουν το κατάλληλο κατά περίπτωση πρότυπο, σε πραγματικά προβλήματα.
  • να χρησιμοποιούν πλήρη ή κλασματικά παραγοντικά πειράματα προκειμένου να αναλύουν πειράματα τα οποία περιέχουν παράγοντες με δύο ή τρεις στάθμες.
  • να εφαρμόζουν τη συνάρτηση απώλειας του Taguchi προκειμένου να παράγουν προϊόντα με τη βέλτιστη δυνατή ποιότητα.
  • να χρησιμοποιούν τη φιλοσοφία του Taguchi για off-line (εκτός διεργασίας) έλεγχο ποιότητας – επιλέγοντας κατάλληλους εσωτερικούς και εξωτερικούς πίνακες σχεδιασμού προκειμένου να αναλύουν μέτρα που σχετίζονται με την ποιότητα και την απόδοση ενός προϊόντος – με στόχο την αναγνώριση των κατάλληλων συνθηκών παραγωγής (ή διεργασίας) που καθιστούν τα παραγόμενα προϊόντα (ή τη διεργασία γενικότερα) ανθεκτικά στις επιρροές των μη ελεγχόμενων παραγόντων (παραγόντων θορύβου).
  • να επιλέγουν κατάλληλους ορθογώνιους σχεδιασμούς του Taguchi προκειμένου να διενεργούν με τον πλέον οικονομικό τρόπο πειράματα με μεγάλο αριθμό παραγόντων.
  • να κατανοούν και να εφαρμόζουν τη μεθοδολογία των επιφανειών απόκρισης προκειμένου να μοντελοποιούν την απόδοση του προϊόντος.
  • να εφαρμόζουν μεθόδους εξελικτικής λειτουργίας

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Στατιστικός Έλεγχος Διεργασίας
  • Σχεδιασμός και Ανάλυση Πειραμάτων
  • Διαδικασίες και Τεχνικές Συνεχούς Βελτίωσης της Ποιότητας

Προαπαιτούμενα: ΔΙΠ50

Αξιολόγηση: Εκπόνηση πέντε (5) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Ο βαθμός των γραπτών εργασιών ενεργοποιείται μόνο με βαθμολογία ίσης ή άνω της βάσης (≥5) στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις.

Ο βαθμός των τελικών ή επαναληπτικών εξετάσεων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.

 

ΔΙΠ61: Ειδικά Θέματα για την Ποιότητα

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΙΠ61

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος που προσφέρεται: 2ο έτος

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Κύριος σκοπός της Θ.Ε. είναι να εμπλουτίσει τις γνώσεις των φοιτητών και φοιτητριών σε εξειδικευμένα θέματα ποιότητας, όπως τα συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης, την επιθεώρηση συστημάτων για την ποιότητα και την οργάνωση εργαστηρίων, ελέγχων και δοκιμών, αλλά και σε θέματα αξιοπιστίας και συντήρησης και να μπορούν να διεξάγουν μελέτες με τα αντίστοιχα εργαλεία που θα έχουν στη διάθεση τους.

Διδακτέα Ύλη της Θ.Ε.: Η Θεματική Ενότητα ΔΙΠ 61 «Ειδικά Θέματα για την Ποιότητα» καλύπτει τέσσερα θεματικά αντικείμενα σε 4 τόμους που αναφέρονται παρακάτω:

 

Τόμος Α΄: Συστήματα περιβαλλοντικής Διαχείρισης

Ο 1ος Τόμος καλύπτει θέματα που αφορούν Περιβαλλοντικά Προβλήματα και το Νομοθετικό Πλαίσιο (Ελλάδα, Ευρώπη, Διεθνή Κοινότητα) ενώ  αναλύονται τα Μείζονα περιβαλλοντικά προβλήματα όπως η εξάντληση στρώματος του όζοντος, το φαινόμενοι του θερμοκηπίου, η μείωση βιοποικιλότητας, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η μόλυνση του νερού κτλ. Επίσης αναλύονται οι έννοιες της Περιβαλλοντικής Διαχείρισης,  γίνεται Ιστορική Αναδρομή  της  ανάπτυξης Συστημάτων Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, περιγράφεται η Ευρωπαϊκή προσέγγιση  EMAS, και η Υπεύθυνη Φροντίδα  “Responsible Care”. Το κύριο μέρος είναι η παρουσίαση και ανάλυση  του προτύπου  14001 (Απαιτήσεις του Προτύπου, Σύγκριση των προτύπων 14001 και 9001). Τέλος παρουσιάζεται το  Κοινοτικό σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου – EMAS, αναλύεται πως γίνεται η Πιστοποίηση ΣΠΔ και ποιος ο ρόλος  των επιθεωρητών περιβάλλοντος, Η Ανάλυση του Κύκλου Ζωής προϊόντων (ΑΚΖ), και τα διάφορα Οικολογικά σήματα.

 

Τόμος Β΄: Επιθεώρηση Συστημάτων για την Ποιότητα

Ο 2ος Τόμος καλύπτει ουσιαστικά το ζήτημα των Επιθεωρήσεων των Συστημάτων Ποιότητας και εστιάζει κυρίως στο Πρότυπο ISO 9001:2008.  Περιγράφονται βασικές έννοιες της ποιότητας και παρουσιάζονται και αναλύονται οι απαιτήσεις και οι παράγραφοι του προτύπου. Περιγράφονται οι βασικοί τύποι και είδη επιθεωρήσεων, αναλύεται η διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης της  επιθεώρησης καθώς και ο ρόλος του επιθεωρητή και της ομάδας επιθεώρησης.

 

Τόμος Γ΄: Οργάνωση εργαστηρίων, ελέγχων και δοκιμών

Στον 3ο Τόμο παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες που αφορούν τις μετρήσεις, την μετρολογία και τα εργαστήρια ελέγχου και δοκιμών. Η έμφαση δίνεται στην ανάλυση του προτύπου ISO 17025:2005 (Απαιτήσεις του Προτύπου, σχεδιασμός  και υλοποίηση του προτύπου).  Επίσης παρουσιάζονται και αναλύονται οι βασικοί δείκτες μέτρησης και ο προσδιορισμός των στόχων στην εφαρμογή του προτύπου ISO 17025:2005  σε εργαστήρια Ελέγχου και Δοκιμών.

 

Τόμος Δ΄: Αξιοπιστία και Συντήρηση

Ο 4ος τόμος αποτελείται από δύο θεματικά αντικείμενα, την Αξιοπιστία και την Συντήρηση. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες/ορισμοί  της αξιοπιστίας  και αναλύεται η έννοια  της αποτυχίας. Αναλύονται διεξοδικά τα χαρακτηριστικά και οι τεχνικές εκτίμησης της αξιοπιστίας, ενώ επίσης έμφαση δίνεται στην αξιοποίηση των δεδομένων της αξιοπιστία ς στην ανάλυση κινδύνου. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται  οι βασικές έννοιες της συντήρησης και αναλύεται η σημασία και σπουδαιότητα αυτής.  Στη συνέχεια αναλύονται τα συστήματα και οι πολιτικές συντήρησης και το δεύτερο μέρος κλείνει με την παρουσίαση και ανάλυση της Ολικής Παραγωγικής Συντήρησης (δραστηριότητας, αποτελέσματα)

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας,

με το πρώτο μέρος, οι φοιτητές/φοιτήτριες:

  • Θα αντιληφθούν και θα κατανοήσουν την σημασία και την σπουδαιότητα της Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σε μια επιχείρηση ή οργανισμό μέσα από την ανάλυση των βασικών περιβαλλοντικών προβλημάτων
  • θα έχουν πρόσβαση και θα κατανοήσουν το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα ζητήματα της Διαχείρισης του Περιβάλλοντος σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο
  • θα έχουν την δυνατότητα να αντιληφθούν και να αναλύσουν την φιλοσοφία και το περιεχόμενο του περιβαλλοντικού προτύπου ISO 14001 και θα μπορούν να μελετήσουν τα αποτελέσματα της εφαρμογής του
  • θα έχουν την δυνατότητα να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν την μεθοδολογία της ΑΚΖ σε πραγματικές επιχειρήσεις και οργανισμούς
  • Τέλος θα αποκτήσουν γνώση γύρω από τα οικολογικά σήματα και την πρακτική συνεισφορά τους στην Περιβαλλοντική Διαχείριση

Με το δεύτερο μέρος, οι φοιτητές/φοιτήτριες:

  • Θα αποκτήσουν θεωρητική γνώση  και δυνατότητα ερμηνείας και αξιολόγησης των παραγράφων του προτύπου ISO 9001
  • θα έχουν την δυνατότητα να μάθουν τα είδη των επιθεωρήσεων, να αναγνωρίζουν καλές και κακές πρακτικές στην διαδικασίας επιθεώρησης μέσα από case studies
  • θα μπορούν να συνθέσουν αναφορές συμμόρφωσης ή μη συμμόρφωσης και να αξιολογούν την πορεία εφαρμογής των προτύπων στην επιχείρηση ή οργανισμό
  • θα κατανοήσουν το ρόλο και την δυναμική του επιθεωρητή ποιότητας αλλά και της ομάδας του στην εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας

Με το τρίτο μέρος, οι φοιτητές/φοιτήτριες:

  • θα κατανοήσουν την σπουδαιότητα της μέτρησης και να αναγνωρίσουν τις λειτουργίες ενός εργαστηρίου ελέγχου και δοκιμών
  • θα αντιληφθούν τις βασικές αρχές και τις απαιτήσεις της ιχνιλασιμότητας των μετρήσεων καθώς και τα στάδια της διαδικασίας διαπίστευσης
  • θα κατανοήσουν τις απαιτήσεις του ISO 17052, και να αξιολογήσουν την κρισιμότητα τήρησης αυτών
  • θα μπορέσουν να συντάξουν διαδικασίες και έγγραφα του ΣΔΠ καθώς και να παρακολουθούν και να αξιολογούν την πορεία εφαρμογής του προτύπου
  • θα προσδιορίζουν στόχους και δείκτες μέτρησης στα πλαίσια του ISO 17052 και να αξιολογούν την συμβολή τους στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας του προτύπου

Με το τέταρτο και τελευταίο μέρος, οι φοιτητές/φοιτήτριες:

  • θα αντιληφθούν την σημασία της αξιοπιστίας και θα αποκτήσουν γνώση των παραμέτρων αυτής
  • θα κατανοήσουν την έννοια και τα είδη της αποτυχίας μέσα από παραδείγματα και εφαρμογές
  • θα εξοικειωθούν και θα χρησιμοποιήσουν μεθόδους μέτρησης της αξιοπιστίας MTTF, FTA, RBD , αξιοποιώντας στατιστικά πακέτα όπως το Minitab
  • θα μπορούν να χειριστούν και να επεξεργαστούν δεδομένα αξιοπιστίας και να διακρίνουν τα επίπεδα των δεδομένων της αξιοπιστίας
  • θα μπορούν να αναγνωρίσουν την διαφορά μεταξύ των εννοιών του κινδύνου και της αξιοπιστίας μέσα από παραδείγματα και εφαρμογές
  • θα κατανοήσουν την σπουδαιότητα και την σημασία της συντήρησης στη βελτίωση της ποιότητας
  • θα αναλύσουν και θα χρησιμοποιήσουν σημαντικές έννοιες όπως η Ανάλυση Χρόνου καθυστέρησης (downtime), o Μέσος Χρόνος Επισκευής , κτλ μέσα από παραδείγματα
  • θα σχεδιάσουν και θα αξιολογήσουν πολιτικές συντήρησης και θα έχουν την δυνατότητα να οργανώσουν ένα τμήμα συντήρησης αξιοποιώντας την φιλοσοφία της Ολικής Παραγωγικής Συντήρησης.

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Ποιότητα και Περιβάλλον
  • Επιθεώρηση Συστημάτων για την Ποιότητα
  • Οργάνωση Εργαστηρίων Ελέγχων και Δοκιμών
  • Αξιοπιστία και Συντηρησιμότητα

Προαπαιτούμενα: Η ΘΕ ΔΙΠ61 μπορεί να επιλεγεί είτε όταν έχουν αποπερατωθεί επιτυχώς οι ΘΕ ΔΙΠ50 και ΔΙΠ51 είτε όταν έχει αποπερατωθεί επιτυχώς η μία από αυτές και έχει γίνει ταυτόχρονη εγγραφή στην άλλη στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος.

Αξιολόγηση: Εκπόνηση πέντε (5) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 30%. Ο βαθμός των γραπτών εργασιών ενεργοποιείται μόνο με βαθμολογία ίσης ή άνω της βάσης (≥5) στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις.

Ο βαθμός των τελικών ή επαναληπτικών εξετάσεων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 70%.

 

ΔΙΠΔΕ: Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΙΠΔΕ

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο) /Τρίτο (3ο)

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή:

Τα ερευνητικά αντικείμενα που αξιοποιούνται από το Πρόγραμμα κατά τη συγγραφή διπλωματικών εργασιών εντάσσονται αρμονικά στους κύριους προσανατολισμούς  δηλαδή στην κατανόηση της δομή της Ύλης και του Σύμπαντος και στην Επιστήμη Υλικών και Διατάξεων.

Ο Διευθυντής του ΠΣ συνθέτει ομάδες συγγενών θεμάτων, στη βάση των οποίων οι υποψήφιοι φοιτητές/τριες υποβάλλουν σχετική πρόταση για εκπόνηση. Ακολούθως ο ΔΠΣ (και κατ’ αντιστοιχία ως ανωτέρω) ορίζει το επιβλέπων μέλος ΣΕΠ (Α’ επιβλέπων) και το δεύτερο μέλος της Επιτροπής Κρίσης για καθεμία υποβληθείσα πρόταση ΜΔΕ, εφόσον πληροί τις βασικές ακαδημαϊκές απαιτήσεις. Στη συνέχεια ο Α’ Επιβλέπων ΣΕΠ, σε συνεργασία με τους υποψηφίους για εκπόνηση φοιτητές, οριστικοποιεί το θέμα και το βασικό περιεχόμενο της ΜΔΕ στον ψηφιακό χώρο εκπαίδευσης εντός του πρώτου μήνα εκπόνησης και δίνει την τελική έγκριση.

Τροποποίηση θέματος είναι δυνατή εντός του πρώτου μήνα εκπόνησης. Υποβάλλεται προς έγκριση στον Διευθυντή του Προγράμματος Σπουδών σχετικό αίτημα, με την απαραίτητη τεκμηρίωση, από τον Α΄ Επιβλέποντα με κοινοποίηση στο δεύτερο μέλος της Επιτροπής Κρίσης. Στην περίπτωση έγκρισης από τον Δ.Π.Σ., ενημερώνεται σχετικά από το αρμόδιο διοικητικό τμήμα. 

Ειδικότερα οι Γενικές Κατηγορίες Θεμάτων Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών (ΔΕ) για το ΠΣ ΔΙΠ είναι οι:

  • Βασικά Εργαλεία Στατιστικής για τη Βελτίωση της Ποιότητας
  • Στατιστικός Έλεγχος Διεργασιών και Εφαρμογές
  • Σχεδιασμός και Ανάλυση Πειραμάτων, Μέθοδοι Taguchi για τον Έλεγχο και τη Βελτίωση της Ποιότητας, Επιφάνειες Απόκρισης
  • Μετρολογία, Διακρίβωση, Μετρήσεις, Δοκιμές και Έλεγχοι, Οργάνωση Εργαστηρίων Δοκιμών και Διακριβώσεων, Αξιοπιστία, Συντήρηση, Συντηρησιμότητα
  • Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας (ISO 9001), Επιθεώρηση, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Σχεδιασμός Ποιότητας (Τεχνικές Σχεδιασμού και Οικονομική Ανάλυση)
  • Ποιότητα και Περιβάλλον, Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων (HACCP, ISO22000) και λοιπά συστήματα διαχείρισης

Η χρησιμοποιούμενη θεωρία και πρακτική για την εμβάθυνση των γνώσεων βασίζεται ως ένα βαθμό στη γνώση και στις τεχνικές που αποκτούνται από τις προσφερόμενες ΘΕ. Όμως, για περαιτέρω εμβάθυνση και απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων ο φοιτητής/τρια σε συνεργασία με τον/την επιβλέπων/πουσα της ΔΕ μελετά εργασίες από την διεθνή σχετική βιβλιογραφία. Η διαδικασία αυτή διαρκεί συνήθως 2-3 μήνες. Κατόπιν εκπονείται η ΔΕ η οποία ελέγχεται στα στάδιά της τόσο από τον/την επιβλέπων/πουσα της ΔΕ όσο και από δεύτερο αξιολογητή/τρια.

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι φοιτήτριες/τές που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς τη θεματική ενότητα:

  • Θα έχουν εμβαθύνει στο αντικείμενο μελέτης τους σε βαθμό που θα μπορούν με άνεση και ευχέρεια να διαβάζουν και να αντλούν πληροφορίες για θέματα αιχμής από δημοσιεύσεις σε ερευνητικά περιοδικά της αντίστοιχης ερευνητικής περιοχής.
  • Θα είναι σε θέση να εκπονούν έρευνα πεδίου σε δείγμα επιχειρήσεων – καταναλωτών καθώς και μελέτες περίπτωσης.
  • Θα είναι σε θέση να αναλύουν στατιστικώς πρωτογενή και δευτερογενή δεδομένα.
  • Θα είναι σε θέση να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα από τα αποτελέσματα της έρευνας καθώς και να προτείνουν συγκεκριμένες πρακτικές εφαρμογές των αποτελεσμάτων τους.

Γενικός Κανονισμός Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας.

Για περισσότερες πληροφορίες του Γενικού Κανονισμού, των Οδηγιών εκπόνησης – παρουσίασης των ΔΕ και των εντύπων, απευθυνθείτε στο portal και ειδικότερα στη http://study.eap.gr.

Προαπαιτούμενα: Η παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας πραγματοποιείται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτούμενων Θ.Ε. του Προγράμματος.

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο