elen
elen

Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Ε.Α.Π. > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Ετήσια > Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΔΤΕ) > Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΔΤΕ50: Γενικές Αρχές Μάνατζμεντ, Τουριστική Νομοθεσία και Οργάνωση Εργοδοτικών και Συλλογικών Φορέων Τουρισμού

Κωδικός Θ.Ε.: ΔTE50

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Περιεχόμενο της Θ.Ε.: Ο τουρισμός συνιστά μια σημαντική κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα, επιχειρηματικό τομέα, βιομηχανία και πηγή περιβαλλοντικής και κοινωνικής αλλαγής. Αποτελείται από πολλούς κλάδους, κάθε ένας από τους οποίους μπορεί με τη σειρά του να είναι ποικιλόμορφος και να εξετάζεται από διαφορετικές οπτικές: οικονομικές-διοικητικές, κοινωνικο-πολιτιστικές, περιβαλλοντικές και πολιτικές-νομικές. Παράλληλα, ο τουρισμός είναι μια γεωγραφικά σύνθετη δραστηριότητα η οποία τροφοδοτείται από πολλές και διαφορετικές περιοχές προέλευσης τουριστών και προορισμούς που συνδέονται μεταξύ τους με δίκτυα μεταφορών και κανάλια διανομής. Σε σχέση με τα παραπάνω, η Θ.Ε. αποσκοπεί να προσφέρει μια συστηματική και εννοιολογική βάση για τη διερεύνηση και κατανόηση της πολυπλοκότητας του τουρισμού, μέσα από την εξέταση των επί μέρους στοιχείων και δραστηριοτήτων που απαρτίζουν το τουριστικό σύστημα. Η Θ.Ε. εξετάζει ακόμα τη διοικητική και νομική διάσταση του τουρισμού, προσφέροντας γνώσεις για τις βασικές αρχές και έννοιες της διοίκησης και τις εφαρμογές της στον τουρισμό καθώς και για βασικές πτυχές της τουριστικής νομοθεσίας στην Ελλάδα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • περιγράφουν το εννοιολογικό πλαίσιο του τουρισμού και να αναλύουν τις συνιστώσες του
  • εξηγούν τη φύση του τουρισμού υιοθετώντας μια συστημική προσέγγιση
  • συνθέτουν γνώσεις για τα διαφορετικά στοιχεία του τουριστικού φαινομένου
  • αναλύουν τη φύση και τους ρόλους των διαφορετικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του τουρισμού στον ευρύτερο τουριστικό κλάδο
  • αναγνωρίζουν τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τον τουρισμό σήμερα και θα επηρεάσουν τη μελλοντική του εξέλιξη
  • αναγνωρίζουν τον ρόλο της διοικητικής επιστήμης στους σύγχρονους τουριστικούς οργανισμούς
  • εξηγούν τις βασικές αρχές και έννοιες της διοίκησης και να τις εφαρμόζουν στον τουρισμό
  • αναγνωρίζουν νομικά ζητήματα σε σύνθετα προβλήματα της τουριστικής βιομηχανίας και να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε αυτά τα ζητήματα

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Γενικές Αρχές Μάνατζμεντ
  • Οργάνωση και Λειτουργία Οργανισμών και Φορέων Τουρισμού
  • Νομοθεσία Τουρισμού

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΤΕ51: Τουριστικός Τομέας

Κωδικός Θ.Ε.: ΔTE51

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Περιεχόμενο της Θ.Ε.: Σκοπός της Θ.Ε. είναι να μεταδώσει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες γνώσεις που θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν μιας εις βάθος κατανόηση του τουριστικού τομέα, υιοθετώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση που εξετάζει οικονομικές, κοινωνικές και αναπτυξιακές διαστάσεις του τουριστικού φαινομένου. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζει πλήθος θεωρητικών και πρακτικών ζητημάτων που σχετίζονται με την κατανόηση, ανάλυση και μέτρηση της οικονομικής διάστασης του τουρισμού από μικροοικονομική και μακροοικονομική σκοπιά.

Επιπλέον, έμφαση δίνεται στην καταγραφή και συστηματική ανάλυση καίριων θεμάτων που απασχολούν την κοινωνιολογία του τουρισμού, όπως οι κοινωνικές και οργανωτικές αλλαγές του φαινομένου, οι επιδράσεις στους τόπους υποδοχής, η επαγγελματική και κοινωνική κινητικότητα και η ανάπτυξη των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Τα ζητήματα αυτά συνδέονται άμεσα με την αναπτυξιακή διάσταση του τουρισμού, η οποία εξετάζεται μέσα από τη μελέτη των χαρακτηριστικών της, των σταδίων και προτύπων τουριστικής ανάπτυξης καθώς και των παραμέτρων και παραγόντων που τα διαμορφώνουν.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • εξηγούν το εννοιολογικό περιεχόμενο της τουριστικής οικονομικής και να αναγνωρίζουν τη σημασία της
  • εξετάζουν θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα που σχετίζονται με την κατανόηση, ανάλυση και μέτρηση της μακροοικονομικής και μικροοικονομικής διάστασης του τουρισμού
  • εφαρμόζουν μεθοδολογικές και τεχνικές προσεγγίσεις για την επίλυση προβλημάτων τουριστικής οικονομικής
  • περιγράφουν τη σύγχρονη εξέλιξη του τουρισμού και να αναλύουν τους παράγοντες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη του
  • εξηγούν θεμελιώδη κοινωνικά ζητήματα που εγείρονται στον τουριστικό κλάδο
  • αναγνωρίζουν, κατανοούν και αναλύουν τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις του τουρισμού
  • αναλύουν τα χαρακτηριστικά, στάδια και πρότυπα της τουριστικής ανάπτυξης καθώς και τους παράγοντες που τα διαμορφώνουν
  • αναγνωρίζουν τους παράγοντες που διαμόρφωσαν το πεδίο ανάπτυξης του ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού και να διακρίνουν κύριες μορφές του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
  • εφαρμόζουν διεπιστημονικές οπτικές και προσεγγίσεις για την εξέταση του τουρισμού ως οικονομικό και κοινωνικό φαινόμενο

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Οικονομική του Τουρισμού
  • Ανάπτυξη και περιβάλλον
  • Κοινωνιολογία και Πολιτική της Τουριστικής Ανάπτυξης

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΤΕ60: Διοίκηση Τουρισμού και Τουριστικών Επιχειρήσεων

Κωδικός Θ.Ε.: ΔTE60

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) ή Δεύτερο (2ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Περιεχόμενο της Θ.Ε.: Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, ο τουρισμός αναπτύχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες δραστηριότητες και βιομηχανίες παγκοσμίως. Ως φαινόμενο και οικονομικός κλάδος ο τουρισμός επηρεάζεται από εξωτερικές δυνάμεις, οι οποίες έχουν σημαντική επίδραση στη φύση της ανάπτυξης του και στην ικανότητα των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών να λειτουργούν με επιτυχία. Σε αυτά τα πλαίσια, η Θεματική Ενότητα έχει ως σκοπό να δώσει στις/στους φοιτήτριες/φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις για την κατανόηση του περιβάλλοντος της τουριστικής βιομηχανίας και μια διοικητική οπτική για τον τρόπο διαχείρισης των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών, που λειτουργούν σε αυτό το περιβάλλον. Έμφαση δίνεται στη στρατηγική διάσταση της διοίκησης των τουριστικών επιχειρήσεων καθώς και στις βασικές δραστηριότητες της διοίκησης προορισμών. Εξετάζονται επίσης ζητήματα και τάσεις της τουριστικής ανάπτυξης των προορισμών, με έμφαση στη διαχείριση των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, με σκοπό την ανάδειξη της αναγκαιότητας της διοικητικής παρέμβασης για τη διασφάλιση ενός βιώσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • περιγράφουν και εφαρμόζουν βασικές αρχές, έννοιες και θεωρίες που σχετίζονται με τη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών
  • επιδεικνύουν και να εφαρμόζουν την κριτική γνώση και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την άσκηση διοίκησης στην ταχέως μεταβαλλόμενη τουριστική βιομηχανία
  • ερμηνεύουν τις σχέσεις ανάμεσα στις αλλαγές και εξελίξεις στο τουριστικό περιβάλλον, την τουριστική ανάπτυξη και τη διοίκηση επιχειρήσεων/προορισμών
  • διαχειρίζονται ζητήματα και προϊόντα που σχετίζονται με τις ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στο επίπεδο των επιχειρήσεων και των προορισμών
  • επιδεικνύουν μια κριτική κατανόηση των υφιστάμενων και των δυνητικών μελλοντικών περιβαλλόντων στα οποία λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι τουριστικοί προορισμοί και να αναπτύσσουν ανταγωνιστικές αποκρίσεις
  • ερευνούν, αναλύουν, αξιολογούν και αποκρίνονται σε τακτικά και στρατηγικά ζητήματα που απασχολούν τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους προορισμούς στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία
  • υιοθετούν μια αναλυτική και δημιουργική προσέγγιση στην επίλυση διοικητικών/διαχειριστικών προβλημάτων
  • εκπονούν ατομική και πρωτότυπη εργασία, η οποία αφορά ζητήματα της σύγχρονης τουριστικής διοικητικής πρακτικής

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Βασικές αρχές και Λειτουργίες του Τουριστικού Μάνατζμεντ
  • Οργάνωση και Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
  • Διοίκηση Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού και Αναψυχής

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΤΕ61: Τουριστικό Μάρκετινγκ Φορέων, Οργανώσεων και Επιχειρήσεων

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΤΕ61

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 20

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) ή Δεύτερο (2ο)

Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική

Περίγραμμα ΘΕ

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Το τουριστικό μάρκετινγκ αποτελεί μια στρατηγική προτεραιότητα για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων, φορέων και προορισμών. Στη βάση της σύγχρονης θεωρίας και πρακτικής του τουριστικού μάρκετινγκ, η ΘΕ εξετάζει ένα πλήθος προσεγγίσεων και προκλήσεων που οι επιχειρήσεις του κλάδου του τουρισμού καθώς και οι τουριστικοί προορισμοί ακολουθούν και αντιμετωπίζουν στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν τουρίστες μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη του μίγματος και της στρατηγικής τουριστικού μάρκετινγκ με επίκεντρο τη δημιουργία αξίας. Εξετάζονται επίσης αναδυόμενες τάσεις που μεταβάλλουν το τουριστικό μάρκετινγκ, όπως οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις και καινοτομίες, τα μεταβαλλόμενα κανάλια διανομής, η εταιρική κοινωνική ευθύνη και η αυξανόμενη διεθνοποίηση του τουρισμού. Όλα αυτά τα ζητήματα εξετάζονται μέσα στο πρακτικό πλαίσιο μιας σειράς σύγχρονων περιπτώσεων μελέτης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • εξηγούν και αναλύουν με κριτική διάθεση τις βασικές αρχές και έννοιες του τουριστικού μάρκετινγκ
  • αναγνωρίζουν και ερμηνεύουν τις ιδιαιτερότητες της εφαρμογής του μάρκετινγκ σε διαφορετικούς τομείς της τουριστικής βιομηχανίας και σε διαφορετικά επίπεδα (επιχειρησιακό, περιφερειακό, εθνικό, διεθνές)
  • αναγνωρίζουν τον ρόλο της καταναλωτικής συμπεριφοράς στον τουρισμό και να εντοπίζουν τις σχέσεις αλληλεπίδρασης της με το περιβάλλον του τουριστικού μάρκετινγκ
  • αναλύουν και εφαρμόζουν τις διαδικασίες εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου
  • τουριστικού μάρκετινγκ
  • σχεδιάζουν και υλοποιούν στρατηγικές μάρκετινγκ τουρισμού με επίκεντρο τη δημιουργία αξίας
  • έχουν αναπτύξει μια κριτική κατανόηση σύγχρονων ζητημάτων, τάσεων και εξελίξεων του τουριστικού μάρκετινγκ
  • διερευνούν τον ρόλο των νέων τεχνολογιών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διοίκηση του τουριστικού μάρκετινγκ
  • αναπτύσσουν μικρής κλίμακας έρευνες τουριστικού μάρκετινγκ σε πραγματικές συνθήκες

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:

  • Τουριστικό Μάρκετινγκ
  • Προώθηση & Επικοινωνία στον Τουρισμό
  • Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε.

 

ΔΤΕΔΕ Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία

Κωδικός Θ.Ε.: ΔΤΕΔΕ

Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 40

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική

Έτος στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο)

Περίγραμμα ΘΕ

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές θα είναι σε θέση να:

  • σχεδιάζουν και υλοποιούν μια ερευνητική μελέτη επαρκούς εύρους και πολυπλοκότητας ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μιας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.
  • επιδεικνύουν την ικανότητα ακαδημαϊκής ανάλυσης και σύνθεσης καθώς και αυτόνομης εξέτασης και αξιολόγησης σύγχρονων και σύνθετων τουριστικών φαινομένων, ζητημάτων και καταστάσεων.
  • αξιολογούν τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες διαφορετικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με ένα ερευνητικό θέμα.
  • εντοπίζουν, αξιολογούν και παράγουν πληροφορίες/δεδομένα που σχετίζονται με ένα ερευνητικό θέμα.
  • χρησιμοποιούν κατάλληλες τεχνολογίες προκειμένου να ανακτήσουν, αναλύσουν και παρουσιάσουν πληροφορίες.
  • επιλέγουν, αιτιολογούν και εφαρμόζουν μια κατάλληλη μεθοδολογική προσέγγιση για ένα ερευνητικό θέμα. 
  • αναλύουν και οργανώνουν σύνθετα δεδομένα χρησιμοποιώντας κατάλληλες αναλυτικές μεθόδους για να αποκαλύψουν μοτίβα/θέματα.
  • περιγράφουν τους περιορισμούς της δικής τους έρευνας, την πολυπλοκότητα της γνώσης και τις πιθανές συνεισφορές άλλων ερμηνειών, μεθόδων και γνωστικών αντικειμένων.
  • περιγράφουν θεμελιώδεις εργασίες/δημοσιεύσεις και σημαντικές εξελίξεις στην επιλεγμένη ερευνητική περιοχή.
  • επιδεικνύουν την ικανότητα να παρουσιάζουν και να συζητάνε περί έρευνας και ερευνητικών αποτελεσμάτων, προφορικώς και γραπτώς.

Περιεχόμενο της ΘΕ: Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ΜΔΕ) προσφέρει στις φοιτήτριες και στους φοιτητές την ευκαιρία να εκπονήσουν αυτόνομη έρευνα σε ένα επιλεγμένο θέμα μελέτης, το οποίο προκύπτει από το Πρόγραμμα Σπουδών. Η Διπλωματική Εργασία είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο  του Προγράμματος, καθώς προκαλεί τις φοιτήτριες και τους φοιτητές να επιδείξουν αυτόνομη κατανόηση του βάθους και του εύρους των διδαχθέντων αντικειμένων καθώς και της ερευνητικής πρακτικής/ μεθοδολογίας. Γενικώς, η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας περιλαμβάνει την επισκόπηση της βιβλιογραφίας στο επιλεχθέν θέμα, τον σχηματισμό εφικτών ερευνητικών ερωτημάτων ή/και στόχων, την ανάπτυξη και υλοποίηση μιας κατάλληλης ερευνητικής μεθοδολογίας, την ανάλυση πρωτογενών ή/και δευτερογενών δεδομένων και την παρουσίαση των ερευνητικών ευρημάτων στη μορφή ενός τελικού παραδοτέου. Οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να διαχειριστούν οι ίδιοι τις διαδικαστικές και αναλυτικές αποφάσεις που προκύπτουν στην αυτόνομη έρευνα, με καθοδήγηση από ακαδημαϊκούς επιβλέποντες. 

Γενικός Κανονισμός Εκπόνησης Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών σε ΠΜΣ με Θ.Ε. ετήσιας διάρκειας.

Για περισσότερες πληροφορίες του Γενικού Κανονισμού, των Οδηγιών εκπόνησης – παρουσίασης των ΔΕ και των εντύπων, απευθυνθείτε στο portal και ειδικότερα στη http://study.eap.gr

Προαπαιτούμενα: Η παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας πραγματοποιείται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτούμενων Θ.Ε. του Προγράμματος.

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο