Κωδικός Θ.Ε.: LRM 50
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 50
Η ΘΕ LRM50 στοχεύει στην εμβάθυνση της θεωρητικής και πρακτικής γνώσης των φοιτητών στο πεδίο της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας με αναφορά στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας. Επιπλέον, η ΘΕ LRM 50 προσφέρει τις κατάλληλες δεξιότητες και γνώσεις για να διδάξουν το γλωσσικό μάθημα σε πρόσφυγες και μετανάστες και να πραγματοποιήσουν έρευνα στο πεδίο. Οι φοιτήτριες/τές θα επιμορφωθούν, ώστε να αναγνωρίζουν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των διαφορετικών προσεγγίσεων στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας, να συγκρίνουν και να αξιολογούν τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες των διαφορετικών προσεγγίσεων στη μάθηση και τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας και θα εισαχθούν σε σύγχρονες θεωρίες του ευρύτερου πεδίου της γλωσσικής εκπαίδευσης. Θα εξετάσουν τη διεθνή βιβλιογραφία που προσφέρει ποικίλες πληροφορίες για την εφαρμοσμένη γλωσσολογία και την κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας, με τρόπο που όλες οι οπτικές αποκτούν τον χώρο τους στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 51
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 51
Η ΘΕ LRM51 «Μετανάστευση, Πολυγλωσσία και Διαπολιτισμική Επικοινωνία» περιλαμβάνει ζητήματα γλώσσας, πολιτισμού και εθνικότητας/εθνότητας και εξετάζει τη μετανάστευση και την πολυγλωσσία ως παγκόσμιες πραγματικότητες, που οδηγούν σε καινοτόμους και δημιουργικούς τρόπους κατασκευής νοήματος στην εκπαίδευση. Θα εξετάσουμε τη διεθνή βιβλιογραφία, η οποία παρέχει μια ποικιλομορφία πληροφοριών για τη γλωσσική και πολιτισμική επαφή, με τρόπο που όλες οι οπτικές αποκτούν χώρο και φωνή στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση σε τυπικά ή μη-τυπικά πλαίσια είναι κεντρικής σημασίας για τη διαμόρφωση μιας γενιάς πολιτών, που θα είναι σε θέση να σέβονται τη διαφορετικότητα σε γλωσσικές, πολιτισμικές και άλλες αξίες, αντιμετωπίζοντάς την ως αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς τους, τόσο εκπαιδευτικά όσο και κοινωνικά.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 52
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Πρώτο (1ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 52
Σε αυτή τη Θεματική Ενότητα οι φοιτητές/ριες θα εισαχθούν στις βασικές αρχές της θεωρίας της κριτικής παιδαγωγικής. Η κριτική παιδαγωγική είναι μια θεωρία της εκπαίδευσης, η οποία:
Α) προσφέρει στους επαγγελματίες εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να αναστοχαστούν σχετικά με τις δικές τους εκπαιδευτικές αντιλήψεις, πρακτικές και διεργασίες ώστε να συζητήσουν τη θέση τους ως εκπαιδευτικών της κυρίαρχης κουλτούρας,
Β) δίνει στις/στους εκπαιδευτικούς τη φωνή και τα εργαλεία για να αναστοχαστούν σχετικά με τη διδακτικές επιλογές τους λαμβάνοντας υπόψη την κριτική σκέψη των μαθητών τους,
Γ) εφοδιάζει τους/τις εκπαιδευτικούς με εργαλεία ώστε να καταστήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία ενδυναμωτική για τους μαθητές τους, και
Δ) προωθεί την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη μέσω της έρευνας-δράση μέσα στο σχολείο αλλά και μέσα στην κοινότητα.
Οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να εξετάσουν κριτικά την έννοια της γλώσσας σε σχέση με την εξουσία και την ιδεολογία, και να εμπλακούν κριτικά στη συζήτηση σχετικά με τα ιδεολογικά χαρακτηριστικά της γλώσσας και του ρόλου της ως σημαντικού εργαλείου σε διαδικασίες διεκδίκησης της κοινωνικής και πολιτικής εξουσίας. Αναγνωρίζοντας τα γλωσσικά σενάρια στα σχολεία και στην κοινωνία, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να αναπτύξουν την κριτική τους συνείδηση, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση αναστοχαστικής/ διδακτικής πράξης.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 53
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 53
Αυτή η Θεματική Ενότητα έχει ως στόχο να εισαγάγει τις/τους φοιτήτριες/τές σε σύγχρονα ζητήματα της γλωσσικής μάθησης στο πλαίσιο της γλωσσικής και πολιτισμικής επαφής. Περιλαμβάνει συζητήσεις σχετικά με τις έννοιες του δανεισμού, της μεταφοράς, της εναλλαγής κωδίκων και των επικοινωνιακών λειτουργιών των φαινομένων γλωσσικής επαφής. Στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος θα συζητήσουμε επίσης ζητήματα των ιδιαίτερων αναγκών ενήλικων προσφύγων και μεταναστών/ριών, θα εξετάσουμε εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναπτυχθεί για τις ανάγκες ενήλικων μεταναστών/ριών που μαθαίνουν μια δεύτερη/ξένη γλώσσα. Θα διερευνήσουμε καινοτόμους και εναλλακτικούς τρόπους διευκόλυνσης των ενήλικων μαθητευόμενων στην ανάπτυξη των γλωσσικών τους δεξιοτήτων, όπως είναι το παιχνίδι ρόλων και τα ψηφιακά σενάρια. Έχοντας μελετήσει τη σχετική βιβλιογραφία και το εκπαιδευτικό υλικό, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν το δικό τους υλικό για έναν πληθυσμό ενήλικων μαθητών/ριών προσφυγικής ή μεταναστευτικής καταγωγής, υλικό το οποίο θα ανταποκρίνεται στις μοναδικές ανάγκες του συγκεκριμένου πληθυσμού, με βάση δηλαδή το γλωσσικό επίπεδό, τις πολιτισμικές αξίες και τις καθημερινές ανάγκες του.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 54
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 54
Αυτή η Θεματική Ενότητα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητριών/τών σε τρέχοντα ζητήματα της εκμάθησης/διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας σε ένα πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από εξαιρετική αστάθεια και πολιτισμική-γλωσσική ασυνέχεια. Οι μαθητές μας είναι παιδιά με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό υπόβαθρο που είτε έχουν είτε δεν έχουν σχολική εμπειρία από τη χώρα καταγωγής τους. Είναι ανάγκη να κατανοήσουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις που φέρουν, τα γλωσσικά τους ρεπερτόρια, την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Εξετάζουμε τρόπους για τη γεφύρωση της παλιάς και της νέας γνώσης, της/των πρώτης/ων γλώσσας/ών και της σχολικής γλώσσας. Ο κύριος στόχος μας είναι να κατανοήσουμε, να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους, να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και ενδυναμωτικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στα παιδιά να νιώθουν αποδεκτά και να μαθαίνουν αξιοποιώντας παράλληλα όλη τη γλωσσική γνώση που διαθέτουν. Στο πλαίσιο αυτής της ΘΕ θα συζητήσουμε ζητήματα διγλωσσίας και εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας, διαγλωσσικότητας, σκαλωσιών μάθησης, παραγωγής νοήματος και γραμματισμού σε γλωσσικά ποικιλόμορφα περιβάλλοντα. Θα διερευνήσουμε καινοτόμους και εναλλακτικούς τρόπους διευκόλυνσης των παιδιών να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, τον διγραμματισμό τους και την αυτοεκτίμησή τους.
Έχοντας μελετήσει τη σχετική βιβλιογραφία και το εκπαιδευτικό υλικό, οι φοιτήτριες/τές θα έχουν την ευκαιρία να προτείνουν εκπαιδευτικές προτάσεις, να αναπτύξουν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό για έναν πληθυσμό παιδιών με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο, υλικό το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του συγκεκριμένου πληθυσμού, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, το γλωσσικό επίπεδο, τις πολιτισμικές αξίες και τις καθημερινές τους ανάγκες.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 55
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Δεύτερο (2ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 55
Τα ψηφιακά μέσα και οι τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφοριών έχουν αλλάξει τις δεξιότητες και τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για την ολοκληρωμένη συμμετοχή στη ζωή και στα εργασιακά περιβάλλοντα του 21ου αιώνα. Ο στόχος αυτής της Θεματικής Ενότητας είναι να εξοικειώσει τις/τους φοιτήτριες/τές με τους νέους αναδυόμενους γραμματισμούς σε σχολικά και εξωσχολικά πλαίσια καθώς η ραγδαία εξελισσόμενη τεχνολογία οδηγεί στην αύξηση των μέσων και των τρόπων αναπαράστασης και επικοινωνίας. Ειδικότερα, οι φοιτήτριες/τές θα έρθουν σε επαφή με τις σημαντικότερες θεωρίες εκπαιδευτικού σχεδιασμού και θα αποκτήσουν επίγνωση των τεχνολογικά υποστηριζόμενων εκπαιδευτικών καινοτομιών. Θα εκπαιδευθούν στο να κατανοούν και να ασκούν κριτική στη μάθηση μέσω τεχνολογίας και να εφαρμόζουν αυτές τις δεξιότητες στη διδασκαλία στο πλαίσιο τυπικών, μη τυπικών και άτυπων σχολικών περιβαλλόντων. Επιπλέον, οι φοιτήτριες/τές θα γνωρίσουν μαθησιακές και διδακτικές τεχνολογίες, θα αναζητήσουν ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, και θα σχεδιάσουν και θα αναπτύξουν μαθησιακά αντικείμενα και εκπαιδευτικά σενάρια που αφορούν τη μάθηση και τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 60
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Τρίτο (3ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 60
Οι πρόσφατες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα και την Ευρώπη δημιουργούν την πρόκληση για τους/τις εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν πτυχές της αραβικής γλώσσας και του αραβικού πολιτισμού, να εκτιμήσουν τη συνθετότητά του και να είναι σε θέση να επιχειρούν συγκρίσεις ανάμεσα σε στοιχεία των αραβικών και των ευρωπαϊκών γλωσσών και πολιτισμών. Οι φοιτήτριες/τές θα εισαχθούν σε έναν κόσμο εξαιρετικής ποικιλομορφίας και θα διδαχθούν την αραβική γραφή όπως και ζητήματα που αφορούν ποικίλες διαλέκτους της αραβικής γλώσσας με στόχο την ανάπτυξη βασικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων στην αραβική ποικιλία της Μέσης Ανατολής.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να :
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 61
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Τρίτο (3ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 61
Η μετανάστευση είναι ένα από τα πιο φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα στην Ευρώπη και σε άλλες περιοχές του κόσμου σήμερα. Οι μετανάστριες/τες και οι πρόσφυγες συχνά αντιμετωπίζουν αδικαιολόγητη ή ακόμη και παράνομη συμπεριφορά σε ό,τι αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματά τους. Ο στόχος αυτής της Θεματικής Ενότητας είναι να προσφέρει στους/τις φοιτητές/ριες ένα θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές δίκαιο για μετανάστριες/τες και πρόσφυγες. Οι φοιτήτριες/τές θα συζητήσουν την έννοια των ανθρώπινων δικαιωμάτων, τους στόχους και το περιεχόμενό της, και θα μελετήσουν το ευρωπαϊκό και διεθνές νομικό πλαίσιο για τους/τις πρόσφυγες και μετανάστριες/τες. Θα συζητήσουν επίσης για την εξαναγκαστική μετανάστευση από μια ιστορική και ανθρωπιστική οπτική και θα ενθαρρυνθούν να αναστοχαστούν για τον ρόλο των ευρωπαϊκών θεσμών και των διεθνών οργανισμών σε ζητήματα που αφορούν στη μετανάστευση και τις διαδικασίες ασύλου σε πρόσφυγες.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 62
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Τρίτο (3ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 62
Αυτή η Θεματική Ενότητα έχει ως στόχο να εισαγάγει τους/τις φοιτητές/ριες σε ερευνητικές μεθοδολογίες που εφαρμόζονται σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα και αναφέρονται στο σχολείο και την κοινωνία, σε παιδιά και σε ενήλικες. Θα ανακαλύψουμε ερευνητικές μεθόδους τόσο για την ποσοτική όσο και για την ποιοτική έρευνα. Η έμφαση θα δοθεί στην ποιοτική έρευνα, όπως για παράδειγμα στην εθνογραφική παρατήρηση, στην έρευνα πεδίου, στην έρευνα-δράση με μια κριτική προσέγγιση, ιστορίες ζωής, και μελέτες περίπτωσης σχετικά με πολύγλωσσα περιβάλλοντα μετανάστευσης και εγκλεισμού σε καταυλισμούς προσφύγων. Σε αυτό το πλαίσιο θα εξετάσουμε έρευνες (μεθόδους και αποτελέσματα) που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο μεγάλης κλίμακας προγραμμάτων στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες που ασχολούνται με μαθητές/ριες προσφυγικής και μεταναστευτικής καταγωγής στα σχολεία και σε μη-τυπικά ή άτυπα εκπαιδευτικά πλαίσια, καθώς και με τοπικές μειονοτικοποιημένες ομάδες (π.χ. η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, Ελλάδα).
Οι ομάδες στόχοι της έρευνάς μας, θα είναι μαθήτριες/τές και ενήλικες, μετανάστριες/τες, πρόσφυγες, τοπικές μειονότητες, αλλά και κοινότητες της διασποράς.
Έχοντας μελετήσει τη σχετική βιβλιογραφία και ερευνητικές αναφορές, οι φοιτήτριες/τές θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους ερευνητικές προτάσεις για μια συγκεκριμένη ομάδα-στόχο, να κατονομάσουν τους κύριους ερευνητικούς στόχους, να επιλέξουν το κατάλληλο μεθοδολογικό εργαλείο, να σχεδιάσουν τα ερευνητικά βήματα, να δημιουργήσουν ένα χρονοδιάγραμμα, να αναζητήσουν βιβλιογραφία. Θα ενθαρρυνθεί η έρευνα σε περιβάλλοντα των ίδιων των φοιτητών, στις οικογένειές τους, στις κοινότητές τους, στο κοινωνικό τους περιβάλλον, κλπ.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:
Γνωστικά Αντικείμενα
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου με συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 40%. Τελική Γραπτή Εργασία, ο βαθμός της οποίας συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θ.Ε. κατά 60%. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη Θ.Ε..
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 63
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 20
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Τέταρτο (4ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 63
Κατά τη διάρκεια του 4ου εξαμήνου των σπουδών τους ή αργότερα, οι φοιτητές/ριες αναμένεται να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση σε μαθησιακό περιβάλλον που φοιτούν άτομα με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο. Η πρακτική άσκηση συνίσταται σε: (α) προετοιμασία μιας διδακτικής παρέμβασης, (β) υλοποίησή της σε περίπου 35 ώρες διδασκαλίας, και (γ) αξιολόγησή της και καταγραφή των συμπερασμάτων και αναστοχαστικών σχολίων. Τα μαθήματα μπορούν να πραγματοποιηθούν σε ένα τυπικό ή άτυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο και υλοποιούνται σε ένα υποστηρικτικό και καθοδηγητικό πλαίσιο.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να είναι σε θέση να:
Αξιολόγηση φοιτητριών/τών: Εκπόνηση Τελικής Γραπτής Εργασίας. Για περαιτέρω πληροφορίες μεταβείτε στον Οδηγό Σπουδών του ΕΑΠ.
Προαπαιτούμενα: Η συμμετοχή στη πρακτική άσκηση οι φοιτήτριες/τές προϋποθέτει την επιτυχή παρακολούθησητων εννέα (9) Θ.Ε. του πρώτου, δεύτερου και τρίτου εξαμήνου. Ωστόσο είναι δυνατή η εγγραφή στη Θ.Ε. LRM63, αν εκκρεμεί μόνοη παράδοση της τελικής γραπτής εργασίας μέχρι και δύο Θ.Ε. του τρίτου εξαμήνου.
Κωδικός Θ.Ε.: LRM 64
Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική
Εξάμηνο προσφερόμενο: Τέταρτο (4ο)
Γλώσσα: Αγγλικά
Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 64
Οι φοιτήτριες/τές επιλέγουν το θέμα της διπλωματικής τους εργασίας από μια λίστα προτεινόμενων θεμάτων που προσφέρονται από τους/τις συντονιστές/ριες των ΘΕ. Το πιο εξειδικευμένο περιεχόμενο της διπλωματικής εργασίας συναποφασίζεται με την/τον επιβλέπουσα/οντα καθηγήτρια/τη της/του κάθε φοιτήτριας/τή.
Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τις Προδιαγραφές – Χρήσιμο Υλικό για συγγραφή Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών και ανάρτηση Διπλωματικής Εργασίας στο Αποθετήριο του ΕΑΠ, μπορείτε να μεταβείτε στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης http://courses.eap.gr και δη στην ενότητα Πρόγραμμα Σπουδών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας, οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:
Προαπαιτούμενα: Για να είναι σε θέση να ξεκινήσουν και να εκπονήσουν τη διπλωματική τους εργασία οι φοιτήτριες/τές, είναι απαραίτητο να έχουν παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς τις εννέα (9) Θ.Ε. του πρώτου, δεύτερου και τρίτου εξαμήνου. Διευκρινίζεται ότι η Διπλωματική μπορεί να υλοποιηθεί παράλληλα με την Πρακτική Άσκηση (LRM63), ή να την ακολουθήσει σε επόμενο εξάμηνο, όχι όμως να προηγείται της Πρακτικής.