Γλωσσική Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και Μετανάστες – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΕΑΠ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Εξαμηνιαία > Γλωσσική Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και Μετανάστες (LRM) > Γλωσσική Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και Μετανάστες – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

LRM50: ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 50 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΠρώτο (1ο) 

Γλώσσα: Αγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 50  

Η ΘΕ LRM50 στοχεύει στην εμβάθυνση της θεωρητικής και πρακτικής γνώσης των φοιτητών στο πεδίο της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας με αναφορά στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας. Επιπλέον, η ΘΕ LRM 50 προσφέρει τις κατάλληλες δεξιότητες και γνώσεις για να διδάξουν το γλωσσικό μάθημα σε πρόσφυγες και μετανάστες και να πραγματοποιήσουν έρευνα στο πεδίο. Οι φοιτήτριες/τές θα επιμορφωθούν, ώστε να αναγνωρίζουν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των διαφορετικών προσεγγίσεων στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας, να συγκρίνουν και να αξιολογούν τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες των διαφορετικών προσεγγίσεων στη μάθηση και τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας και θα εισαχθούν σε σύγχρονες θεωρίες του ευρύτερου πεδίου της γλωσσικής εκπαίδευσης. Θα εξετάσουν τη διεθνή βιβλιογραφία που προσφέρει ποικίλες πληροφορίες για την εφαρμοσμένη γλωσσολογία και την κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας, με τρόπο που όλες οι οπτικές αποκτούν τον χώρο τους στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. 

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • αναγνωρίζουν τις σημαντικότερες προσεγγίσεις στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας  
  • αναγνωρίζουν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των διαφορετικών προσεγγίσεων στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας  
  • ερμηνεύουν τη μάθηση της δεύτερης γλώσσας υπό το πρίσμα διαφορετικών προσεγγίσεων  
  • συγκρίνουν και να αξιολογούν τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες των διαφορετικών προσεγγίσεων στη μάθηση και τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας  
  • κατανοούν τις κοινωνικο-πολιτισμικές ερμηνείες της γλώσσας και της επικοινωνίας  
  • αναπτύξουν δεξιότητες αναφορικά με τον ψηφιακό γραμματισμό τους  
  • αναπτύξουν και να εφαρμόσουν δεξιότητες αναφορικά με τις στρατηγικές (ηλεκτρονικής) μάθησής τους με στόχο να διευκολύνουν τη μαθησιακή τους εμπειρία  
  • αναπτύξουν και να εφαρμόσουν δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής επιστημονικών κειμένων  
  • είναι σε θέση να πραγματοποιούν μια μικρής κλίμακας έρευνα σχετικά με τη μάθηση και τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας  

Γνωστικά Αντικείμενα  

  • Προσεγγίσεις στην κατάκτηση της Δεύτερης Γλώσσας  
  • Ψυχοσύνθεση και άλλες ατομικές διαφορές στην εκμάθηση της Δεύτερης Γλώσσας  
  • Το γλωσσικό περιβάλλον  
  • Σύγχρονες τάσεις και μελλοντικές κατευθύνσεις για το πεδίο  

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ.  

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM51: ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 51 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΠρώτο (1ο) 

Γλώσσα: Αγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 51  

Η ΘΕ LRM51 «Μετανάστευση, Πολυγλωσσία και Διαπολιτισμική Επικοινωνία» περιλαμβάνει ζητήματα γλώσσας, πολιτισμού και εθνικότητας/εθνότητας και εξετάζει τη μετανάστευση και την πολυγλωσσία ως παγκόσμιες πραγματικότητες, που οδηγούν σε καινοτόμους και δημιουργικούς τρόπους κατασκευής νοήματος στην εκπαίδευση. Θα εξετάσουμε τη διεθνή βιβλιογραφία, η οποία παρέχει μια ποικιλομορφία πληροφοριών για τη γλωσσική και πολιτισμική επαφή, με τρόπο που όλες οι οπτικές αποκτούν χώρο και φωνή στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση σε τυπικά ή μη-τυπικά πλαίσια είναι κεντρικής σημασίας για τη διαμόρφωση μιας γενιάς πολιτών, που θα είναι σε θέση να σέβονται τη διαφορετικότητα σε γλωσσικές, πολιτισμικές και άλλες αξίες, αντιμετωπίζοντάς την ως αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς τους, τόσο εκπαιδευτικά όσο και κοινωνικά.  

Μαθησιακά αποτελέσματα: 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • αναστοχάζονται να αποδομούν πιθανά στερεότυπά τους  
  • εξετάζουν τη μετανάστευση και την πολυγλωσσία ως παγκόσμιες πραγματικότητες  
  • αναγνωρίζουν προσεγγίσεις της γλωσσικής και πολιτισμικής επαφής ως αποτέλεσμα της μετανάστευσης  
  • αναπτύξουν επίγνωση των σύνθετων εκπαιδευτικών και κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι πληθυσμοί με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο  
  • επαναπροσδιορίσουν τα φαινόμενα της μετανάστευσης και της πολυγλωσσίας μέσω μιας κριτικής προσέγγισης των ιδεολογικών και εκπαιδευτικών ζητημάτων που περιλαμβάνουν  
  • χρησιμοποιούν διαδραστικά μέσα αναπαράστασης της πληροφορίας (π.χ. infographicsδιαδραστικοί χάρτες)  
  • αναπτύξουν δεξιότητες σχετικά με τον ψηφιακό γραμματισμό τους  
  • αναπτύξουν και να εφαρμόσουν δεξιότητες σχετικά με τις στρατηγικές (ηλεκτρονικής) μάθησής τους, ώστε να διευκολύνουν τη μαθησιακή τους εμπειρία  
  • αναπτύξουν και να εφαρμόσουν δεξιότητες ακαδημαϊκής ανάγνωσης και γραφής  
  • Να είναι σε θέση να πραγματοποιούν μια μικρής κλίμακας έρευνα σχετικά με τη μετανάστευση και τη γλώσσα  

Γνωστικά αντικείμενα 

  • Μετανάστευση και Πολυγλωσσία ως Παγκόσμια Φαινόμενα  
  • Γλώσσα και Πολιτισμός 
  • Γλώσσα και Εθνικότητα 
  • Διαπολιτισμική Επικοινωνία και Εκπαίδευση 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ. 

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM52: ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 52 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΠρώτο (1ο) 

Γλώσσα: Αγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 52 

Σε αυτή τη Θεματική Ενότητα οι φοιτητές/ριες θα εισαχθούν στις βασικές αρχές της θεωρίας της κριτικής παιδαγωγικής. Η κριτική παιδαγωγική είναι μια θεωρία της εκπαίδευσης, η οποία:  

Α) προσφέρει στους επαγγελματίες εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να αναστοχαστούν σχετικά με τις δικές τους εκπαιδευτικές αντιλήψεις, πρακτικές και διεργασίες ώστε να συζητήσουν τη θέση τους ως εκπαιδευτικών της κυρίαρχης κουλτούρας,  

Β) δίνει στις/στους εκπαιδευτικούς τη φωνή και τα εργαλεία για να αναστοχαστούν σχετικά με τη διδακτικές επιλογές τους λαμβάνοντας υπόψη την κριτική σκέψη των μαθητών τους,  

Γ) εφοδιάζει τους/τις εκπαιδευτικούς με εργαλεία ώστε να καταστήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία ενδυναμωτική για τους μαθητές τους, και  

Δ) προωθεί την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη μέσω της έρευνας-δράση μέσα στο σχολείο αλλά και μέσα στην κοινότητα.  

Οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να εξετάσουν κριτικά την έννοια της γλώσσας σε σχέση με την εξουσία και την ιδεολογία, και να εμπλακούν κριτικά στη συζήτηση σχετικά με τα ιδεολογικά χαρακτηριστικά της γλώσσας και του ρόλου της ως σημαντικού εργαλείου σε διαδικασίες διεκδίκησης της κοινωνικής και πολιτικής εξουσίας. Αναγνωρίζοντας τα γλωσσικά σενάρια στα σχολεία και στην κοινωνία, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να αναπτύξουν την κριτική τους συνείδηση, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση αναστοχαστικής/ διδακτικής πράξης.  

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • αναγνωρίζουν τη σχέση ανάμεσα στη γλώσσα, την ιδεολογία και την εξουσία  
  • εμπλακούν σε μια κριτική ανάλυση της πραγματικότητας  
  • αποκτήσουν μια γενική εικόνα για τη θέση της γλώσσας στην κοινωνία  
  • συνδιαμορφώσουν χώρους για επιστημονικό διάλογο  
  • αναγνωρίζουν τη γλώσσα ως κριτικό εργαλείο για τον μετασχηματισμό της διδασκαλίας σε μέσο αποκάλυψης της πραγματικότητας, καταπολέμησης της αδικίας και κατάκτησης της έννοιας «educated hope» (‘βάσιμης ελπίδας’)  
  • αναπτύξουν κριτική συνείδηση που μπορεί να τροφοδοτήσει τη διδακτική πρακτική  
  • αντιλαμβάνονται το πώς οι λέξεις μπορούν να αποκαλύψουν τον μηχανισμό της καταπίεσης  
  • αναπτύξουν και να εφαρμόζουν την κριτική γλωσσική τους επίγνωση  
  • αναπτύξουν και να εφαρμόζουν δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής επιστημονικών κειμένων  
  • εμπλέκονται στη δράση σχετικά με προσφυγικές ή μεταναστευτικές κοινότητες στις τοπικές τους κοινωνίες  

Γνωστικά Αντικείμενα  

  • Ιδεολογίες, Εξουσία και Γλώσσα  
  • Εθνικισμός, Ταυτότητα και Popular Culture  
  • Γλωσσική Ποικιλομορφία και Κοινωνική Δικαιοσύνη  
  • Κριτική Εκπαίδευση και Κοινωνική Αλλαγή  

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ. 

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM53: ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 53 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΔεύτερο (2ο) 

Γλώσσα: Αγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 53  

Αυτή η Θεματική Ενότητα έχει ως στόχο να εισαγάγει τις/τους φοιτήτριες/τές σε σύγχρονα ζητήματα της γλωσσικής μάθησης στο πλαίσιο της γλωσσικής και πολιτισμικής επαφής. Περιλαμβάνει συζητήσεις σχετικά με τις έννοιες του δανεισμού, της μεταφοράς, της εναλλαγής κωδίκων και των επικοινωνιακών λειτουργιών των φαινομένων γλωσσικής επαφής. Στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος θα συζητήσουμε επίσης ζητήματα των ιδιαίτερων αναγκών ενήλικων προσφύγων και μεταναστών/ριών, θα εξετάσουμε εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναπτυχθεί για τις ανάγκες ενήλικων μεταναστών/ριών που μαθαίνουν μια δεύτερη/ξένη γλώσσα. Θα διερευνήσουμε καινοτόμους και εναλλακτικούς τρόπους διευκόλυνσης των ενήλικων μαθητευόμενων στην ανάπτυξη των γλωσσικών τους δεξιοτήτων, όπως είναι το παιχνίδι ρόλων και τα ψηφιακά σενάρια. Έχοντας μελετήσει τη σχετική βιβλιογραφία και το εκπαιδευτικό υλικό, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν το δικό τους υλικό για έναν πληθυσμό ενήλικων μαθητών/ριών προσφυγικής ή μεταναστευτικής καταγωγής, υλικό το οποίο θα ανταποκρίνεται στις μοναδικές ανάγκες του συγκεκριμένου πληθυσμού, με βάση δηλαδή το γλωσσικό επίπεδό, τις πολιτισμικές αξίες και τις καθημερινές ανάγκες του.  

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • εκτιμούν την επικοινωνιακή αξία των φαινομένων γλωσσικής επαφής  
  • συζητούν τις λειτουργίες της παράλληλης χρήσης διαφορετικών γλωσσών  
  • προσεγγίζουν με κριτικό τρόπο το υπάρχον υλικό για τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας  
  • εκτιμούν τις συγκεκριμένες ανάγκες ενήλικων μαθητών/ριών με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο 
  • αναπτύσσουν το δικό τους υλικό που θα μπορούσε να ανταποκρίνεται στις γλωσσικές ανάγκες ενήλικων προσφύγων ή μεταναστών που μαθαίνουν μια δεύτερη γλώσσα  

Γνωστικά Αντικείμενα  

  • Ενταξιακή Εκπαίδευση για Ενήλικες  
  • Ανάλυση Αναγκών, Σχεδιασμός Μαθήματος, Διαχείριση Τάξης και Αξιολόγηση  
  • Πλαισιοθετημένη και Συνεργατική Μάθηση: Διαδικτυακές και Διά Ζώσης Κοινότητες Πρακτικής  
  • Προσεγγίσεις και Μεθοδολογίες  

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ.  

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM54: ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ Ή ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 54 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΔεύτερο (2ο) 

Γλώσσα: Αγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 54  

Αυτή η Θεματική Ενότητα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητριών/τών σε τρέχοντα ζητήματα της εκμάθησης/διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας σε ένα πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από εξαιρετική αστάθεια και πολιτισμική-γλωσσική ασυνέχεια. Οι μαθητές μας είναι παιδιά με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό υπόβαθρο που είτε έχουν είτε δεν έχουν σχολική εμπειρία από τη χώρα καταγωγής τους. Είναι ανάγκη να κατανοήσουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις που φέρουν, τα γλωσσικά τους ρεπερτόρια, την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Εξετάζουμε τρόπους για τη γεφύρωση της παλιάς και της νέας γνώσης, της/των πρώτης/ων γλώσσας/ών και της σχολικής γλώσσας. Ο κύριος στόχος μας είναι να κατανοήσουμε, να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους, να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και ενδυναμωτικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στα παιδιά να νιώθουν αποδεκτά και να μαθαίνουν αξιοποιώντας παράλληλα όλη τη γλωσσική γνώση που διαθέτουν. Στο πλαίσιο αυτής της ΘΕ θα συζητήσουμε ζητήματα διγλωσσίας και εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας, διαγλωσσικότητας, σκαλωσιών μάθησης, παραγωγής νοήματος και γραμματισμού σε γλωσσικά ποικιλόμορφα περιβάλλοντα. Θα διερευνήσουμε καινοτόμους και εναλλακτικούς τρόπους διευκόλυνσης των παιδιών να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, τον διγραμματισμό τους και την αυτοεκτίμησή τους.  

Έχοντας μελετήσει τη σχετική βιβλιογραφία και το εκπαιδευτικό υλικό, οι φοιτήτριες/τές θα έχουν την ευκαιρία να προτείνουν εκπαιδευτικές προτάσεις, να αναπτύξουν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό για έναν πληθυσμό παιδιών με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο, υλικό το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του συγκεκριμένου πληθυσμού, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, το γλωσσικό επίπεδο, τις πολιτισμικές αξίες και τις καθημερινές τους ανάγκες.  

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • είναι σε θέση να δημιουργούν το γλωσσικό και εκπαιδευτικό προφίλ (πορτρέτο) παιδιών με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο  
  • εκτιμούν την αξία της προϋπάρχουσας γνώσης και της/των πρώτης/ων γλώσσας/ών για την εκμάθηση/διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας  
  • συζητούν τις λειτουργίες της παράλληλης χρήσης διαφορετικών γλωσσών  
  • προσεγγίζουν κριτικά το υλικό που είναι διαθέσιμο για τη διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας  
  • εκτιμούν τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών προσφυγικού/μεταναστευτικού υπόβαθρου ως ατόμων που μαθαίνουν γλώσσα  
  • αναπτύξουν το δικό τους υλικό που θα ανταποκρίνεται στις γλωσσικές ανάγκες παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο που μαθαίνουν μια δεύτερη γλώσσα  

Γνωστικά αντικείμενα 

  • Τυπική και Άτυπη Ενταξιακή Εκπαίδευση για Παιδιά 
  • Κοινωνιογλωσσικό Προφίλ Παιδιών, Σχεδιασμός Μαθήματος, Διαχείριση Τάξης και Αξιολόγηση 
  • Πλαισιοθετημένη και Συνεργατική Μάθηση 
  • Προσεγγίσεις και Μεθοδολογίες 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ. 

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM55: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 55 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΔεύτερο (2ο) 

ΓλώσσαΑγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 55  

Τα ψηφιακά μέσα και οι τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφοριών έχουν αλλάξει τις δεξιότητες και τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για την ολοκληρωμένη συμμετοχή στη ζωή και στα εργασιακά περιβάλλοντα του 21ου αιώνα. Ο στόχος αυτής της Θεματικής Ενότητας είναι να εξοικειώσει τις/τους φοιτήτριες/τές με τους νέους αναδυόμενους γραμματισμούς σε σχολικά και εξωσχολικά πλαίσια καθώς η ραγδαία εξελισσόμενη τεχνολογία οδηγεί στην αύξηση των μέσων καιτ των τρόπων αναπαράστασης και επικοινωνίας. Ειδικότερα, οι φοιτήτριες/τές θα έρθουν σε επαφή με τις σημαντικότερες θεωρίες εκπαιδευτικού σχεδιασμού και θα αποκτήσουν επίγνωση των τεχνολογικά υποστηριζόμενων εκπαιδευτικών καινοτομιών. Θα εκπαιδευθούν στο να κατανοούν και να ασκούν κριτική στη μάθηση μέσω τεχνολογίας και να εφαρμόζουν αυτές τις δεξιότητες στη διδασκαλία στο πλαίσιο τυπικών, μη τυπικών και άτυπων σχολικών περιβαλλόντων. Επιπλέον, οι φοιτήτριες/τές θα γνωρίσουν μαθησιακές και διδακτικές τεχνολογίες, θα αναζητήσουν ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, και θα σχεδιάσουν και θα αναπτύξουν μαθησιακά αντικείμενα και εκπαιδευτικά σενάρια που αφορούν τη μάθηση και τη διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας.  

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • συζητούν σχετικά με τον ρόλο της τεχνολογίας στη σχολική αλλαγή  
  • αναστοχάζονται σχετικά με τον ρόλο της τεχνολογίας στην ένταξη των μεταναστών/ριών και των προσφύγων  
  • αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες  
  • αναπτύξουν επίγνωση του τι σημαίνει γραμματισμός στον 21ο αιώνα  
  • είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να ασκούν κριτική στις σημαντικότερες θεωρίες και τάσεις στο πεδίο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας  
  • είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να δημιουργούν μαθησιακά περιβάλλοντα που αξιοποιούν την τεχνολογία και υποστηρίζουν τη μάθηση όλων των μαθητριών/τών  
  • είναι σε θέση να ενσωματώνουν τα νέα σε παλαιότερα μέσα, και τους νέους στους παλαιότερους γραμματισμούς και τις κοινωνικές πρακτικές  
  • αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών σεναρίων που αφορούν τη μάθηση της δεύτερης γλώσσας  
  • αναπτύξουν καλές πρακτικές σχετικά με τον σχεδιασμό και τη χρήση ψηφιακών μέσων σε μαθησιακά περιβάλλοντα  
  • εφαρμόζουν τις θεωρίες μάθησης για να συζητούν αναφορικά με τον ρόλο της τεχνολογίας στη δημιουργία ουσιαστικών και μαθησιακών εμπειριών για τις/τους μαθήτριες/τές  

Γνωστικά αντικείμενα 

  • Τεχνολογία, Αλλαγή του Σχολείου και Ένταξη 
  • Αναδυόμενες Διαδικτυακές Τεχνολογίες και Μάθηση 
  • Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός 
  • Διαδικτυακή Γλωσσική Διδασκαλία και Μάθηση 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ. 

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM60: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΑΒΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΑΒΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 60 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΤρίτο (3ο) 

ΓλώσσαΑγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 60  

Οι πρόσφατες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα και την Ευρώπη δημιουργούν την πρόκληση για τους/τις εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν πτυχές της αραβικής γλώσσας και του αραβικού πολιτισμού, να εκτιμήσουν τη συνθετότητά του και να είναι σε θέση να επιχειρούν συγκρίσεις ανάμεσα σε στοιχεία των αραβικών και των ευρωπαϊκών γλωσσών και πολιτισμών. Οι φοιτήτριες/τές θα εισαχθούν σε έναν κόσμο εξαιρετικής ποικιλομορφίας και θα διδαχθούν την αραβική γραφή όπως και ζητήματα που αφορούν ποικίλες διαλέκτους της αραβικής γλώσσας με στόχο την ανάπτυξη βασικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων στην αραβική ποικιλία της Μέσης Ανατολής.  

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να :  

  •  αποκτήσουν χρήσιμη γνώση της αραβικής γλώσσας και του αραβικού πολιτισμού  
  • εκτιμήσουν πτυχές του αραβικού πολιτισμού και των περίπλοκων στοιχείων του  
  • είναι σε θέση να συγκρίνουν τις ευρωπαϊκές και τις αραβικές γλώσσες που μπορεί να είναι χρήσιμες για τους/τις αραβόφωνους/νες μαθητές/ριες  

Γνωστικά αντικείμενα 

  • Ιστορία του Αραβικού Πολιτισμού Από την Κλασική Περίοδο ως Σήμερα 
  • Θρησκευτική, Εθνική και Γλωσσική Ποικιλομορφία στον Αραβικό Κόσμο 
  • Κοινωνικά Ζητήματα: Παράδοση, Οικογένεια, Εκπαίδευση, Αραβικές Κοινότητες της Διασποράς  
  • Αραβική Γλώσσα: Αλφάβητο, Ανάγνωση, Γραφή, Απλές Συνομιλίες. Αραβικές Διάλεκτοι και Σύγχρονη Πρότυπη Αραβική. 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ. 

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM61:ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 61 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΤρίτο (3ο) 

ΓλώσσαΑγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 61  

Η μετανάστευση είναι ένα από τα πιο φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα στην Ευρώπη και σε άλλες περιοχές του κόσμου σήμερα. Οι μετανάστριες/τες και οι πρόσφυγες συχνά αντιμετωπίζουν αδικαιολόγητη ή ακόμη και παράνομη συμπεριφορά σε ό,τι αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματά τους. Ο στόχος αυτής της Θεματικής Ενότητας είναι να προσφέρει στους/τις φοιτητές/ριες ένα θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές δίκαιο για μετανάστριες/τες και πρόσφυγες. Οι φοιτήτριες/τές θα συζητήσουν την έννοια των ανθρώπινων δικαιωμάτων, τους στόχους και το περιεχόμενό της, και θα μελετήσουν το ευρωπαϊκό και διεθνές νομικό πλαίσιο για τους/τις πρόσφυγες και μετανάστριες/τες. Θα συζητήσουν επίσης για την εξαναγκαστική μετανάστευση από μια ιστορική και ανθρωπιστική οπτική και θα ενθαρρυνθούν να αναστοχαστούν για τον ρόλο των ευρωπαϊκών θεσμών και των διεθνών οργανισμών σε ζητήματα που αφορούν στη μετανάστευση και τις διαδικασίες ασύλου σε πρόσφυγες.  

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • αποκτήσουν σε βάθος γνώση των τρεχουσών εξελίξεων σε ό,τι αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές δίκαιο και την αποδημοκρατικοποίηση  
  • αατανοήσουν την περίπλοκη φύση της εξαναγκαστικής μετανάστευσης και της προσφυγιάς  
  • εξοικειωθούν με νομικά κείμενα που αφορούν σε θέματα μετανάστευσης και ασύλου  
  • κατανοήσουν το νομικό πλαίσιο για τους/τις πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους  
  • αναπτύξουν μια εις βάθος κατανόηση θεωριών, εννοιών και μεθόδων που αφορούν την εξαναγκαστική μετανάστευση και τους/τις πρόσφυγες  
  • πραγματοποιούν μια μικρής κλίμακας έρευνα σε ποικιλόμορφα περιβάλλοντα  
  • αναγνωρίζουν και να συζητούν με κριτικό τρόπο τις διαδικασίες και τις πρακτικές των διεθνών οργανισμών που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα  

Γνωστικά αντικείμενα 

  • Ανθρώπινα Δικαιώματα: Ιστορία και Εύρος μιας Έννοιας 
  • Ευρωπαϊκά και Διεθνή Νομικά Κείμενα για Πρόσφυγες και Μετανάστες  
  • Άσυλο και Δικαιώματα των Προσφύγων: Μελέτες Περίπτωσης 
  • Η Ευρώπη ως Οχυρό και η Κατασκευή της Παρανομίας 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ. 

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM62:   ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 62 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΤρίτο (3ο) 

ΓλώσσαΑγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 62  

Αυτή η Θεματική Ενότητα έχει ως στόχο να εισαγάγει τους/τις φοιτητές/ριες σε ερευνητικές μεθοδολογίες που εφαρμόζονται σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα και αναφέρονται στο σχολείο και την κοινωνία, σε παιδιά και σε ενήλικες. Θα ανακαλύψουμε ερευνητικές μεθόδους τόσο για την ποσοτική όσο και για την ποιοτική έρευνα. Η έμφαση θα δοθεί στην ποιοτική έρευνα, όπως για παράδειγμα στην εθνογραφική παρατήρηση, στην έρευνα πεδίου, στην έρευνα-δράση με μια κριτική προσέγγιση, ιστορίες ζωής, και μελέτες περίπτωσης σχετικά με πολύγλωσσα περιβάλλοντα μετανάστευσης και εγκλεισμού σε καταυλισμούς προσφύγων. Σε αυτό το πλαίσιο θα εξετάσουμε έρευνες (μεθόδους και αποτελέσματα) που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο μεγάλης κλίμακας προγραμμάτων στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες που ασχολούνται με μαθητές/ριες προσφυγικής και μεταναστευτικής καταγωγής στα σχολεία και σε μη-τυπικά ή άτυπα εκπαιδευτικά πλαίσια, καθώς και με τοπικές μειονοτικοποιημένες ομάδες (π.χ. η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, Ελλάδα).  

Οι ομάδες στόχοι της έρευνάς μας, θα είναι μαθήτριες/τές και ενήλικες, μετανάστριες/τες, πρόσφυγες, τοπικές μειονότητες, αλλά και κοινότητες της διασποράς.  

Έχοντας μελετήσει τη σχετική βιβλιογραφία και ερευνητικές αναφορές, οι φοιτήτριες/τές θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους ερευνητικές προτάσεις για μια συγκεκριμένη ομάδα-στόχο, να κατονομάσουν τους κύριους ερευνητικούς στόχους, να επιλέξουν το κατάλληλο μεθοδολογικό εργαλείο, να σχεδιάσουν τα ερευνητικά βήματα, να δημιουργήσουν ένα χρονοδιάγραμμα, να αναζητήσουν βιβλιογραφία. Θα ενθαρρυνθεί η έρευνα σε περιβάλλοντα των ίδιων των φοιτητών, στις οικογένειές τους, στις κοινότητές τους, στο κοινωνικό τους περιβάλλον, κλπ.  

Μαθησιακά αποτελέσματα 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:  

  • είναι σε θέση να διακρίνουν ανάμεσα στις διαφορετικές ερευνητικές μεθόδους  
  • είναι σε θέση να αναζητούν βιβλιογραφία και ερευνητικές αναφορές  
  • είναι σε θέση να διαβάζουν με κριτικό τρόπο ερευνητικά αποτελέσματα  
  • μπορούν να δουν τον εαυτό τους ως συμμέτοχο-ερευνήτρια/τή στην επαγγελματική ζωή τους  
  • είναι σε θέση να σχεδιάζουν μια ερευνητική πρόταση και να υλοποιούν τη δική τους έρευνα  
  • είναι σε θέση να συσχετίζουν διαλογικές πρακτικές και πολύγλωσσα (και) κοινωνικά περιβάλλοντα με μια κριτική οπτική  
  • οριοθετούν ένα πρόβλημα, να ενθαρρύνουν τη χρήση νέων τρόπων αντιμετώπισης του προβλήματος και να επιχειρούν παρεμβάσεις  
  • δημιουργούν έναν χώρο αμοιβαίας ενδυνάμωσης ανάμεσα στις/στους ερευνήτριες/τές και την ομάδα-στόχο των προσφύγων και των μεταναστριών/τών κατά τη διάρκεια της ερευνητικής διαδικασίας  

Γνωστικά αντικείμενα 

  • Η Έρευνα ως Στάδιο Ένταξης για Πρόσφυγες και Μετανάστες 
  • Ερευνώντας Πολυγλωσσικά 
  • Κριτική Ανάλυση Λόγου, Κριτική Έρευνα-Δράση 
  • Φωνές Προσφύγων και Μεταναστών 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ. 

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και να καταθέσετε 8 από τις 16 εργασίες που προτείνονται και να εξασφαλίσετε βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 5 στις 6 από τις πραγματοποιηθείσες δραστηριότητες. Αυτό αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού της ΘΕ. Επίσης, η τελική και  η σύντομη γραπτή εργασία συνεισφέρουν στο 45% (≥5) και το 25% (≥5) αντίστοιχα  της τελικής βαθμολογίας. Μετά την κατάθεσή της, η γραπτή εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί από τον/τη φοιτητή/ρια, σε μέρα και ώρα που θα οριστεί από τον/την ΣΕΠ. Η παρουσίασή της γίνεται διαδικτυακά, είναι  υποχρεωτική και αντιστοιχεί στο 10% του 45% της τελικής εργασίας. 

 

LRM63: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 63 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 20 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΤέταρτο (4ο) 

ΓλώσσαΑγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 63  

Κατά τη διάρκεια του 4ου εξαμήνου των σπουδών τους, ο φοιτητές/ριες αναμένεται να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση με συνολική διάρκεια 250 ωρών. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, περιλαμβάνεται η προετοιμασία, πραγματοποίηση, αξιολόγηση και αναφορά της ολοκλήρωσης γλωσσικών μαθημάτων μιας γλώσσας σε ομάδα παιδιών ή ενήλικων με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο. Τα μαθήματα μπορούν να πραγματοποιηθούν σε ένα τυπικό ή άτυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο στη χώρα και την ευρύτερη περιοχή κατοικίας των φοιτητών/ριών ή να αποτελούν παρεμβάσεις σε ατομικό επίπεδο ή μελέτες περίπτωσης (case studies).  

Αξιολόγηση 

H πρακτική άσκηση θα αξιολογηθεί από επιβλέποντα/ουσα καθηγητή/ρια που θα οριστεί για αυτήν και θα βαθμολογηθεί τόσο για το περιεχόμενο της πραγματοποιηθείσας εκπαιδευτικής παρέμβασης, όσο και για την περιγραφή και επιστημονική αρτιότητα της τελικής αναφοράς.  

ΠροαπαιτούμεναΓια να είναι σε θέση να ξεκινήσουν και πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση οι φοιτήτριες/τές, είναι απαραίτητο να έχουν παρακολουθήσει όλες τις εννέα (9) Θ.Ε. του πρώτου, δεύτερου και τρίτου εξαμήνου. 

Σημείωση: Οι φοιτήτριες/τές έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν στη Θ.Ε. LRM63, ακόμα και αν έχουν σε εκκρεμότητα την παράδοση της τελικής γραπτής εργασίας μέχρι και  δύο Θ.Ε. του τρίτου εξαμήνου.  

 

LRM64: ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ  

Κωδικός Θ.Ε.: LRM 64 

Πιστωτικές μονάδες ECTS: 10 

Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική  

Εξάμηνο προσφερόμενοΤέταρτο (4ο) 

ΓλώσσαΑγγλικά  

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 64  

Οι φοιτήτριες/τές επιλέγουν το θέμα της διπλωματικής τους εργασίας από μια λίστα προτεινόμενων θεμάτων που προσφέρονται από τους/τις συντονιστές/ριες των ΘΕ. Το πιο εξειδικευμένο περιεχόμενο της διπλωματικής εργασίας συναποφασίζεται με την/τον επιβλέπουσα/οντα καθηγήτρια/τη της/του κάθε φοιτήτριας/τή 

Προαπαιτούμενα: Για να είναι σε θέση να ξεκινήσουν και να εκπονήσουν τη διπλωματική τους εργασία οι φοιτήτριες/τές, είναι απαραίτητο να έχουν παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς όλες τις 9 ΘΕ του πρώτου, δεύτερου και τρίτου εξαμήνου. 

 

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση