Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΕΑΠ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Εξαμηνιαία > Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας (ΓΑΛ) > Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

 

ΓΑΛ10 Διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας: ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων και αξιολόγηση γραπτού και προφορικού λόγου 

Κωδικός Θ.Ε.: ΓΑΛ10 
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 15 
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) 
Γλώσσα διδασκαλίας: Γαλλική   

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:  Στόχοι της Θ.Ε. είναι: 

  • Η κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων της προφορικής και της γραπτής επικοινωνίας 
  • Η θέση τoυ προφορικού και του γραπτού λόγου στις διάφορες μεθοδολογίες διδασκαλίας / εκμάθησης της γαλλικής ως ΞΓ 
  • Η παιδαγωγική προσέγγιση αυτών των ιδιαιτεροτήτων κατά τη διδακτική πράξη 
  • Η κριτική ανάλυση των δραστηριοτήτων που προσφέρονται για τη διδασκαλία / εκμάθηση των προφορικών και γραπτών δεξιοτήτων 
  • Η εξοικείωση με τις βασικές αρχές και τα κριτήρια της αξιολόγησης των προφορικών και γραπτών δεξιοτήτων. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. η φοιτήτρια/ο φοιτητής αναμένεται να είναι σε θέση:  

  • Να κατανοεί και να έχει κριτική άποψη για τη θέση του προφορικού και γραπτού λόγου στις μεθοδολογίες διδασκαλίας/εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, 
  • Να εξοικειωθεί με τις θεωρητικές αρχές ανάπτυξης επικοινωνιακής ικανότητας στον προφορικό και γραπτό λόγο, 
  • Να αναλύει τις ιδιαιτερότητες του προφορικού και γραπτού λόγου σε γλωσσολογικό, πραγματολογικό, κινησιολογικό επίπεδο και να καλλιεργεί στρατηγικές δεξιότητες, 
  • Να αναλύει και να δημιουργεί δραστηριότητες κατανόησης / παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, 
  • Να εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές, τα κριτήρια και τις σχάρες αξιολόγησης των προφορικών και γραπτών δραστηριοτήτων καθώς και με την έννοια και τους στόχους της αυτοαξιολόγησης, 
  • Να σχεδιάζει και να υλοποιεί ένα παιδαγωγικό σενάριο  (scénarioactionscénario de communication) ή μία συνολική προσομοίωση (simulation globale) με συνεργατικές δράσεις 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Θεωρητικές αρχές που διέπουν τη Διδακτική της ξένης γλώσσας. 
  • Στρατηγικές μάθησης, κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου. 
  • Κριτική ανάλυση και εκπόνηση ασκήσεων και δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων στον γραπτό και προφορικό λόγο. 
  • Γενικό θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης: τρόποι και τύποι, ιδιότητες, κριτήρια και σχάρες αξιολόγησης γραπτού και προφορικού λόγου.  

Βαθμολογικές βαρύτητες Θ.Ε. 

  1. Εκπόνηση  πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Ε.Δ.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. Οι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες (Ε.Δ.) συντελούν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) με ποσοστό 40%.  
  1. Να εκπονήσετε μία μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έκτασης 1.000-1.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συνεισφέρει στον τελικό βαθμό της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) κατά 20%. 
  1. Να εκπονήσετε την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.), έκτασης 3.000-3.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) σε ποσοστό 40%. 
  1. Αναρτάτε τόσο τη μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) όσο και την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. 

Ο τελικός Βαθμός της εκάστοτε Θ.Ε. του ΠΜΣ υπολογίζεται ως εξής:  

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες 

(B1¹) 

 

Γραπτή Εργασία 

(Β2) 

Μ.Ο. 

(Β1+Β2) 

Τελική εξέταση 

(Β3) 

40%  20%  60% (≥5)  40% (≥5) 

Β1¹ = (Άθροισμα βαθμών Ε.Δ./ Πλήθους των Ε.Δ.) 

ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ = (Β1*0,4) + (Β2*0,2) + (Β3*0,4) 

  1. Δικαίωμα υποβολής της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας (Τ.Ε.Ε.) 

Ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η/o φοιτήτρια/τής στην υποβολή της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας έκτασης 3.000-3.500 λέξεων (Β3) ορίζεται να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% του ανώτατου βαθμού της βαθμολογικής κλίμακας, το οποίο προκύπτει από τον μέσο όρο του αθροίσματος του βαθμού των πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Β1) και του βαθμού που προκύπτει από την Γραπτή Εργασία έκτασης 1.000-1.500 λέξεων (Β2). 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα γι’ αυτή τη Θ.Ε..  

 

ΓΑΛ11 Διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας κατά την παιδική ηλικία 

Κωδικός Θ.Ε.: ΓΑΛ11 
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 15 
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Πρώτο (1ο) 
Γλώσσα διδασκαλίας: Γαλλική   

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.: Ο κύριος σκοπός της Θ.Ε. είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων που σχετίζονται με τις διδακτικές, παιδαγωγικές και μεθοδολογικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της γαλλικής γλώσσας που διδάσκουν στην Α/θμια Εκπ/ση, Δημόσια και Ιδιωτική, σε μαθητές ηλικίας 10-12 ετών. Επιπροσθέτως, σκοπός της Θ.Ε. είναι να παράσχει τα «εργαλεία» εκείνα, θεωρητικά και πρακτικά, που θα επιτρέψουν στον εκπαιδευτικό να είναι ένας αυτόνομος και δημιουργικός λειτουργός, που μπορεί να κατανοήσει και να διαχειριστεί αναλόγως τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του συγκεκριμένου κοινού ενώ συγχρόνως θα συμβάλλει στην ανάπτυξη θετικών στάσεων των νέων μαθητών απέναντι στη Γαλλική γλώσσα και το γαλλικό πολιτισμό. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. η φοιτήτρια/ο φοιτητής αναμένεται να είναι σε θέση :  

  • Να αξιολογεί τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφορετικών παιδαγωγικών θεωριών στην εκπαίδευση και τις μεθόδους διδασκαλίας, που απευθύνονται σε παιδιά, 
  • Να κατανοεί και να ερμηνεύει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, 
  • Να επιλέγει τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική και να αξιοποιεί τα διαφορετικά προφίλ μάθησης ανάλογα με το ερέθισμα (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό), 
  • Να  υλοποιεί μία δυναμική ενεργής μάθησης και να επεξεργάζεται υλικό, που να ανταποκρίνεται στο επίπεδο δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων, 
  • Να προωθεί την αφύπνιση στην πολυγλωσσία και τον πολυπολιτισμό, να συμβάλλει στην καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης καθώς και στην κατάκτηση διαπολιτισμικών δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση συγκρουσιακών καταστάσεων μεταξύ των μαθητών προερχόμενων από διαφορετικά γλωσσικά, πολιτισμικά και κοινωνικά περιβάλλοντα κάνοντας χρήση δραστηριοτήτων διαπολιτισμικού περιεχομένου, 
  • Να σχεδιάζει δραστηριότητες και να υλοποιεί παιδαγωγικά σενάρια χρησιμοποιώντας ποικιλία «μαθησιακών εργαλείων» με παιγνιώδη, κυρίως, χαρακτήρα για την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην πρόσληψη/κατανόηση του προφορικού λόγου και την εξοικείωσή τους με την παραγωγή προφορικού λόγου αλλά και τη σταδιακή εξοικείωση με την πρόσληψη του γραπτού λόγου και στη συνέχεια με την παραγωγή γραπτού λόγου, δίνοντας έμφαση στη δημιουργική γραφή και παίρνοντας ερεθίσματα, κυρίως, από πολυτροπικά κείμενα (textes multimodaux). 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Παιδαγωγικές θεωρίες οι οποίες αφορούν στην ψυχο-κοινωνικο-γνωστική ανάπτυξη του παιδιού. 
  • Ειδική διδακτική διδασκαλίας/εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας σε νεαρά κοινά. 
  • Σχεδιασμός μαθημάτων, επιλογή και κριτική ανάλυση διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία/εκμάθηση σε νεαρά κοινά, με έμφαση στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική προσέγγιση, καθώς και στην προσέγγιση «Ολιστική Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας» (EMILE). 
  • Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης (ευρωπαϊκό portfolio γλωσσών).  

Βαθμολογικές βαρύτητες Θ.Ε. 

  1. Εκπόνηση  πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Ε.Δ.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. Οι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες (Ε.Δ.) συντελούν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) με ποσοστό 40%.  
  1. Να εκπονήσετε μία μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έκτασης 1.000-1.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συνεισφέρει στον τελικό βαθμό της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) κατά 20%. 
  1. Να εκπονήσετε την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.), έκτασης 3.000-3.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) σε ποσοστό 40%. 
  1. Αναρτάτε τόσο τη μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) όσο και την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. 

Ο τελικός Βαθμός της εκάστοτε Θ.Ε. του ΠΜΣ υπολογίζεται ως εξής:  

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες 

(B1¹) 

 

Γραπτή Εργασία 

(Β2) 

Μ.Ο. 

(Β1+Β2) 

Τελική εξέταση 

(Β3) 

40%  20%  60% (≥5)  40% (≥5) 

Β1¹ = (Άθροισμα βαθμών Ε.Δ./ Πλήθους των Ε.Δ.) 

ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ = (Β1*0,4) + (Β2*0,2) + (Β3*0,4) 

  1. Δικαίωμα υποβολής της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας (Τ.Ε.Ε.) 

Ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η/o φοιτήτρια/τής στην υποβολή της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας έκτασης 3.000-3.500 λέξεων (Β3) ορίζεται να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% του ανώτατου βαθμού της βαθμολογικής κλίμακας, το οποίο προκύπτει από τον μέσο όρο του αθροίσματος του βαθμού των πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Β1) και του βαθμού που προκύπτει από την Γραπτή Εργασία έκτασης 1.000-1.500 λέξεων (Β2). 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα γι’ αυτή τη Θ.Ε..  

 

ΓΑΛ20  Διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας: σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών και διδακτικού υλικού 

Κωδικός Θ.Ε.: ΓΑΛ20 
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 15 
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο) 
Γλώσσα διδασκαλίας: Γαλλική   

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:  Στόχοι του μαθήματος είναι: 

  • Η ανάπτυξη της ικανότητας σχεδιασμού ενός μαθήματος της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας βασισμένου στα σύγχρονα παιδαγωγικά και διδακτικά ρεύματα 
  • Η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με τις αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, της βιωματικής και ενεργής μάθησης, της μαθητοκεντρικής διδασκαλίας, κ.ά. 
  • Η εξοικείωση με τις σπουδαιότερες θεωρίες στους τομείς της γλώσσας, της επικοινωνίας και της διεπίδρασης (interaction), καθώς και με τις επιπτώσεις τους στα προγράμματα διδασκαλίας των γλωσσών 
  • Η κριτική παρουσίαση της επικοινωνιακής προσέγγισης και της διεπιδρασιακής διδασκαλίας της γαλλικής ως ξένης γλώσσας 
  • Η περιγραφή του ρόλου των διάφορων παραμέτρων για τον σχεδιασμό ενός μαθήματος: επικοινωνιακές και άλλες δραστηριότητες, διαπολιτισμικότητα, δεξιότητες στη γραμματική και το λεξιλόγιο 
  • Η θεώρηση του ρόλου της μητρικής γλώσσας στη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας 
  • Η μελέτη των δυνατοτήτων αξιοποίησης των αρχών της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, με στόχο τη δημιουργία ψυχολογικών κινήτρων στο μαθητή, κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας/μάθησης. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. η φοιτήτρια/ο φοιτητής αναμένεται να είναι σε θέση:  

  • Να αναλύει τους σκοπούς και το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων διδασκαλίας/μάθησης μιας γλώσσας, 
  • Να σχεδιάζει και να υλοποιεί διδακτικές ενότητες (Modules), βάσει συγκεκριμένων επιχειρησιακών στόχων ακολουθώντας γνωστικά, κοινωνικο-συναισθηματικά και ψυχοκινητικά κριτήρια στη Διδακτική της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας σύμφωνα με τις αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής, 
  • Να αναπτύσσει και να αξιολογεί διδακτικό υλικό καθώς και προγράμματα σπουδών, 
  • Να έχει επίγνωση των σύγχρονων τάσεων στη διδασκαλία της γαλλικής για ειδικούς και ακαδημαϊκούς σκοπούς,  
  • Να επιλέγει και να υλοποιεί μεθόδους επίλυσης προβλημάτων (méthodes de résolution de problèmes) και να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα παιδαγωγικά εργαλεία. 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών. Ιστορική αναδρομή και ορισμός εννοιών. Στάδια και προβλήματα. 
  • Εφαρμογή της θεωρίας στη διδακτική πράξη. Ανάλυση προγραμμάτων σπουδών, ανάλυση αναγκών, σχεδιασμός και αξιολόγηση διδακτικού υλικού. 

Βαθμολογικές βαρύτητες Θ.Ε. 

  1. Εκπόνηση  πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Ε.Δ.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. Οι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες (Ε.Δ.) συντελούν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) με ποσοστό 40%.  
  1. Να εκπονήσετε μία μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έκτασης 1.000-1.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συνεισφέρει στον τελικό βαθμό της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) κατά 20%. 
  1. Να εκπονήσετε την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.), έκτασης 3.000-3.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) σε ποσοστό 40%. 
  1. Αναρτάτε τόσο τη μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) όσο και την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. 

Ο τελικός Βαθμός της εκάστοτε Θ.Ε. του ΠΜΣ υπολογίζεται ως εξής:  

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες 

(B1¹) 

 

Γραπτή Εργασία 

(Β2) 

Μ.Ο. 

(Β1+Β2) 

Τελική εξέταση 

(Β3) 

40%  20%  60% (≥5)  40% (≥5) 

Β1¹ = (Άθροισμα βαθμών Ε.Δ./ Πλήθους των Ε.Δ.) 

ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ = (Β1*0,4) + (Β2*0,2) + (Β3*0,4) 

  1. Δικαίωμα υποβολής της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας (Τ.Ε.Ε.) 

Ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η/o φοιτήτρια/τής στην υποβολή της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας έκτασης 3.000-3.500 λέξεων (Β3) ορίζεται να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% του ανώτατου βαθμού της βαθμολογικής κλίμακας, το οποίο προκύπτει από τον μέσο όρο του αθροίσματος του βαθμού των πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Β1) και του βαθμού που προκύπτει από την Γραπτή Εργασία έκτασης 1.000-1.500 λέξεων (Β2). 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα γι’ αυτή τη Θ.Ε..  

 

ΓΑΛ21 Διαπολιτισμική εκπαίδευση και διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας 

Κωδικός Θ.Ε.: ΓΑΛ21 
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 15 
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Δεύτερο (2ο) 
Γλώσσα διδασκαλίας: Γαλλική   

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:  Στόχοι του μαθήματος είναι: 

  • Η κατανόηση της πορείας και της εξέλιξης της παρουσίας του πολιτισμού/δια πολιτισμού στη διδακτική της γαλλικής ως ξένης γλώσσας 
  •  Η κατανόηση και η εμβάθυνση στο νόημα των όρων διαπολιτισμική προσέγγιση, πολιτισμική ταυτότητα, διαπολιτισμική διαμεσολάβηση, πολιτισμικό σοκ, προσθετική πολυπολιτισμικότητα, πολιτισμικά στερεότυπα  
  •   Η εξοικείωση με την έρευνα και την αναζήτηση πηγών και μέσων που θα διευκολύνουν την εφαρμογή στην πράξη της διαπολιτισμικής προσέγγισης 
  •  Η εφαρμογή στην πράξη της διαπολιτισμικής προσέγγισης επιλέγοντας διαφορετικά μέσα όπως ταινίες μικρού μήκους, λογοτεχνικά κείμενα, αυθεντικά κείμενα, ποιήματα, νέες τεχνολογίες κλπ. με στόχο το άνοιγμα των οριζόντων των μαθητών και της διαπολιτισμικής τους συνείδησης 
  •  Η προσαρμογή των  δραστηριοτήτων με διαπολιτισμική διάσταση σε διαφορετικά επίπεδα γλωσσομάθειας των μαθητών (Α1-C1 με βάση την 6βαθμη κλίμακα του Συμβουλίου της Ευρώπης) 
  • Η κατανόηση των στερεοτυπικών αντιλήψεων  και η εφαρμογή δραστηριοτήτων με στόχο την άμβλυνσή τους και την συνειδητοποίηση από πλευράς μαθητών της ύπαρξης των πολιτισμικών στερεοτύπων. 
  • Η δυνατότητα αξιολόγησης των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών με εναλλακτικό τρόπο (ευρωπαϊκό portfolio γλωσσών). 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. η φοιτήτρια/ο φοιτητής αναμένεται να είναι σε θέση:  

  • Να αναφέρεται και να επεξηγεί τις βασικότερες έννοιες της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, 
  • Να επιλέγει μεθοδικά τα απαραίτητα μεθοδολογικά εργαλεία για τη δημιουργία μαθημάτων και δραστηριοτήτων με διαπολιτισμικό προσανατολισμό και περιεχόμενο στην τάξη της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας, 
  • Να προβάλλει τη σχέση της επικοινωνιακής προσέγγισης και της διδακτικής προσέγγισης με συνεργατικές δράσεις με απώτερο  στόχο την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής δεξιότητας, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, 
  • Να εφαρμόζει μεθόδους και να υλοποιεί δραστηριότητες ανάπτυξης της διαπολιτισμικής και πολυπολιτισμικής ευαισθητοποίησης των μαθητών και των διδασκόντων σε πολυπολιτισμικά σχολεία, 
  • Να σχεδιάζει με ευελιξία πρωτότυπες θεματικές διαπολιτισμικές ενότητες (Modules) εφαρμόζοντας τις αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής με απώτερο στόχο την διαπολιτισμική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, 
  • Να καλλιεργεί την πολυγλωσσία και τον πολυπολιτισμό  και να συμβάλλει στην καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης καθώς και στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων μέσω του ευρωπαϊκού portfolio γλωσσών. 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Θεωρητικές προσεγγίσεις: πολιτισμός, διαπολιτισμός, πολυπολισμικότητα και διαμεσολάβηση στο μάθημα της ξένης γλώσσας. 
  • Πρακτικές προσεγγίσεις: σχεδιασμός και υλοποίηση (δια)πολισμικών δραστηριοτήτων στο μάθημα της ξένης γλώσσας. 

Βαθμολογικές βαρύτητες Θ.Ε. 

  1. Εκπόνηση  πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Ε.Δ.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. Οι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες (Ε.Δ.) συντελούν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) με ποσοστό 40%.  
  1. Να εκπονήσετε μία μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έκτασης 1.000-1.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συνεισφέρει στον τελικό βαθμό της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) κατά 20%. 
  1. Να εκπονήσετε την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.), έκτασης 3.000-3.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) σε ποσοστό 40%. 
  1. Αναρτάτε τόσο τη μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) όσο και την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. 

Ο τελικός Βαθμός της εκάστοτε Θ.Ε. του ΠΜΣ υπολογίζεται ως εξής:  

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες 

(B1¹) 

 

Γραπτή Εργασία 

(Β2) 

Μ.Ο. 

(Β1+Β2) 

Τελική εξέταση 

(Β3) 

40%  20%  60% (≥5)  40% (≥5) 

Β1¹ = (Άθροισμα βαθμών Ε.Δ./ Πλήθους των Ε.Δ.) 

ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ = (Β1*0,4) + (Β2*0,2) + (Β3*0,4) 

  1. Δικαίωμα υποβολής της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας (Τ.Ε.Ε.) 

Ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η/o φοιτήτρια/τής στην υποβολή της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας έκτασης 3.000-3.500 λέξεων (Β3) ορίζεται να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% του ανώτατου βαθμού της βαθμολογικής κλίμακας, το οποίο προκύπτει από τον μέσο όρο του αθροίσματος του βαθμού των πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Β1) και του βαθμού που προκύπτει από την Γραπτή Εργασία έκτασης 1.000-1.500 λέξεων (Β2). 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα γι’ αυτή τη Θ.Ε..  

 

ΓΑΛ30 Μεθοδολογία της έρευνας και Τεχνικές συγγραφής επιστημονικών εργασιών

 

Κωδικός Θ.Ε.: ΓΑΛ30 
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 15 
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τρίτο (3ο) 
Γλώσσα διδασκαλίας: Γαλλική   

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:  Στόχοι του μαθήματος είναι:  

  • η μύηση και εξοικείωση των εκπαιδευομένων με τους κανόνες συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας  
  • η ανάπτυξη ικανοτήτων σχετικά με τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση μιας έρευνας στον χώρο της διδασκαλίας των γλωσσών-πολιτισμών 
  • η μύηση των εκπαιδευομένων στις αρχές της μεθοδολογίας της έρευνας 
  • η εξοικείωση των εκπαιδευομένων με διαφορετικά ερευνητικά εργαλεία 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. η φοιτήτρια/ο φοιτητής αναμένεται να είναι σε θέση:  

  • Να αναζητήσει και να επεξεργαστεί βιβλιογραφικές και ηλεκτρονικές πηγές για τη συγγραφή της διπλωματικής έχοντας πρόσβαση σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, 
  • Να διατυπώσει με σαφήνεια και ακρίβεια την προβληματική, το σκοπό και τις ερευνητικές υποθέσεις μιας διπλωματικής εργασίας, 
  • Να εξοικειωθεί με την υιοθέτηση των κατάλληλων ερευνητικών μεθόδων συλλογής δεδομένων και τη χρήση επίλεκτων ερευνητικών εργαλείων στην εφαρμογή της μεθοδολογίας της έρευνας, 
  • Να αναπτύξει δεξιότητες ώστε να προβεί στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας έρευνας με αντικείμενο τη διδακτική  γλωσσών-πολιτισμών, 
  • Να μυηθεί και να εφαρμόζει τους κανόνες συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας, 
  • Να σχεδιάζει, να υλοποιεί και να υποστηρίζει προφορικά ερευνητικές μελέτες συναφείς με το επιστημονικό αντικείμενο στοχεύοντας στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων. 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Κανόνες συγγραφής διπλωματικής εργασίας: Διατύπωση προβληματικής και ερευνητικού ερωτήματος. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι συλλογής δεδομένων.  
  • Βιβλιογραφία: κριτική επισκόπηση, αναφορά και παράθεση βιβλιογραφικών πηγών. 

Βαθμολογικές βαρύτητες Θ.Ε. 

  1. Εκπόνηση  πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Ε.Δ.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. Οι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες (Ε.Δ.) συντελούν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) με ποσοστό 40%.  
  1. Να εκπονήσετε μία μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έκτασης 1.000-1.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συνεισφέρει στον τελικό βαθμό της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) κατά 20%. 
  1. Να εκπονήσετε την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.), έκτασης 3.000-3.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) σε ποσοστό 40%. 
  1. Αναρτάτε τόσο τη μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) όσο και την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. 

Ο τελικός Βαθμός της εκάστοτε Θ.Ε. του ΠΜΣ υπολογίζεται ως εξής:  

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες 

(B1¹) 

 

Γραπτή Εργασία 

(Β2) 

Μ.Ο. 

(Β1+Β2) 

Τελική εξέταση 

(Β3) 

40%  20%  60% (≥5)  40% (≥5) 

Β1¹ = (Άθροισμα βαθμών Ε.Δ./ Πλήθους των Ε.Δ.) 

ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ = (Β1*0,4) + (Β2*0,2) + (Β3*0,4) 

  1. Δικαίωμα υποβολής της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας (Τ.Ε.Ε.) 

Ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η/o φοιτήτρια/τής στην υποβολή της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας έκτασης 3.000-3.500 λέξεων (Β3) ορίζεται να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% του ανώτατου βαθμού της βαθμολογικής κλίμακας, το οποίο προκύπτει από τον μέσο όρο του αθροίσματος του βαθμού των πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Β1) και του βαθμού που προκύπτει από την Γραπτή Εργασία έκτασης 1.000-1.500 λέξεων (Β2). 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα γι’ αυτή τη Θ.Ε..  

 

ΓΑΛ31 Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας 

Κωδικός Θ.Ε.: ΓΑΛ31 
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 15 
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τρίτο (3ο) 
Γλώσσα διδασκαλίας: Γαλλική   

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:  

Οι διδάσκοντες την ξένη γλώσσα/πολιτισμό πρέπει να διαθέτουν όχι μόνο απαραίτητες βασικές τεχνολογικές δεξιότητες που αναφέρονται στην χρήση και αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων (Η/Υ, κινητές συσκευές, κ.ά) και λογισμικών αλλά και ικανές γνώσεις για τις ποικίλες υπηρεσίες και τεχνολογίες του Διαδικτύου οι οποίες μπορούν να υποστηρίξουν, να διευρύνουν και να ενισχύσουν με δυναμικό τρόπο το έργο τους. 

Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να αντιλαμβάνονται σύγχρονες τεχνολογικές έννοιες των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), και να μπορούν να εντάξουν τις δυνατότητες αυτών στη καθημερινή διδακτική πρακτική. Οι κοινοί στόχοι αυτής της θεματικής ενότητας είναι: 

  • η ένταξη των Νέων Τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, και ιδιαίτερα στη διαδικασία της διδασκαλίας / εκμάθησης της ξένης γλώσσας, 
  • η θέση και ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών στην ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου, 
  • η αξιοποίηση και αξιολόγηση ηλεκτρονικού διδακτικού υλικού,  
  • η γενικότερη συμβολή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και των ψηφιακών συστημάτων συνεργατικής μάθησης στην πρόσκτηση και αξιοποίηση της γνώσης. 

Μαθησιακά Αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση της Θ.Ε. η φοιτήτρια/ο φοιτητής αναμένεται να είναι σε θέση :  

  • Να προσδιορίζει τις θεωρίες μάθησης που εμφανίζονται σε διάφορες χρήσεις των ΤΠΕ για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών, 
  • Να κατανοεί και να έχει κριτική άποψη για τις προκλήσεις, που συνδέονται με την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην τυπική, μη τυπική και άτυπη εκμάθηση γλωσσών, 
  • Να κατανοεί τον επιστημονικό τομέα της υποβοηθούμενης από υπολογιστή, εκμάθησης γλώσσας (Computer Assisted Language Learning), καθώς επίσης να αναλύει επικείμενες έρευνες στις αγγλοσαξονικές και γαλλόφωνες χώρες. 
  • Να αναλύει παιδαγωγικά σενάρια χρήσης των ΤΠΕ από μια κριτική σκοπιά, συμπεριλαμβανομένης της εκμάθησης των πόρων και να ελέγχουν το αντικείμενο και τους στόχους διαδικτυακής μάθησης δίνοντας έμφαση στην αλληλεπίδραση καθηγητή-μέντορα και μαθητή συνδέοντας πραγματολογικά και κοινωνιογλωσσικά κριτήρια στη παιδαγωγική διαδικασία, 
  • Να εφαρμόζει παιδαγωγικά σενάρια μάθησης με αξιοποίηση των εφαρμογών ΤΠΕ σε διαφορετικά  πλαίσια εκμάθησης γλώσσας σε σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της αντεστραμμένης  τάξης (classe inversée) και ιδιαίτερα περιβάλλοντα μάθησης, 
  • Να αξιοποιεί τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και να επιλέγει τις τεχνολογίες Ιστού στην εκπαιδευτική πρακτική αξιοποιώντας ψηφιακά συστήματα συνεργατικής μάθησης (Web 2.0, 3.0, 4.0 technologies). 

Γνωστικά Αντικείμενα της Θ.Ε.:  

  • Ένταξη των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας. 
  • Ρόλος των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία/ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου. 
  • Συνθετική εφαρμογή γνώσεων: αξιοποίηση τεχνολογικών μέσων και υλικών στη δημιουργία πολυμεσικού υλικού και τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών σεναρίων, αξιολόγηση ηλεκτρονικού διδακτικού υλικού και ανάπτυξη στοχαστικών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών. 

Βαθμολογικές βαρύτητες Θ.Ε. 

  1. Εκπόνηση  πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Ε.Δ.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. Οι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες (Ε.Δ.) συντελούν στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) με ποσοστό 40%.  
  1. Να εκπονήσετε μία μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) έκτασης 1.000-1.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συνεισφέρει στον τελικό βαθμό της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) κατά 20%. 
  1. Να εκπονήσετε την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.), έκτασης 3.000-3.500 λέξεων. Η αξιολόγησή της συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) σε ποσοστό 40%. 
  1. Αναρτάτε τόσο τη μικρή Γραπτή Εργασία (Γ.Ε.) όσο και την Τελική Εξαμηνιαία Εργασία (Τ.Ε.Ε.) στον Ψηφιακό Χώρο Εκπαίδευσης. 

Ο τελικός Βαθμός της εκάστοτε Θ.Ε. του ΠΜΣ υπολογίζεται ως εξής:  

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες 

(B1¹) 

 

Γραπτή Εργασία 

(Β2) 

Μ.Ο. 

(Β1+Β2) 

Τελική εξέταση 

(Β3) 

40%  20%  60% (≥5)  40% (≥5) 

Β1¹ = (Άθροισμα βαθμών Ε.Δ./ Πλήθους των Ε.Δ.) 

ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ = (Β1*0,4) + (Β2*0,2) + (Β3*0,4) 

  1. Δικαίωμα υποβολής της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας (Τ.Ε.Ε.) 

Ως προϋπόθεση για να προχωρήσει η/o φοιτήτρια/τής στην υποβολή της Τελικής Εξαμηνιαίας Εργασίας έκτασης 3.000-3.500 λέξεων (Β3) ορίζεται να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% του ανώτατου βαθμού της βαθμολογικής κλίμακας, το οποίο προκύπτει από τον μέσο όρο του αθροίσματος του βαθμού των πέντε (5) Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Β1) και του βαθμού που προκύπτει από την Γραπτή Εργασία έκτασης 1.000-1.500 λέξεων (Β2). 

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα γι’ αυτή τη Θ.Ε..  

 

ΓΑΛΔΕ Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία 

Κωδικός Θ.Ε.: ΓΑΛΔΕ 
Πιστωτικές Μονάδες ECTS: 30 
Τύπος της Θ.Ε.: Υποχρεωτική 
Εξάμηνο στο οποίο προσφέρεται: Τέταρτο (4ο 
Γλώσσα διδασκαλίας: Γαλλική   

Γενική περιγραφή της Θ.Ε.:  

Η εκπόνηση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας δίνει τη δυνατότητα καλλιέργειας δεξιοτήτων με αντικείμενο την υιοθέτηση των κατάλληλων ερευνητικών μεθόδων συλλογής δεδομένων και τη χρήση επίλεκτων ερευνητικών εργαλείων στην εφαρμογή της μεθοδολογίας της έρευνας με αντικείμενο τη Διδακτική Γλωσσών και Πολιτισμών. Η μεταπτυχιακή εργασία έχει έκταση από 15.000 έως 18.000 λέξεις.  

Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία αντιστοιχεί σε δύο Θεματικές Ενότητες (Θ.Ε.) καθώς απαιτούνται συνολικά τριάντα (30) Πιστωτικές Μονάδες (ECTS). Tο θέμα της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας προκύπτει ύστερα προτεινόμενα θεματικά πεδία, που ανακοινώνονται στις φοιτήτριες / φοιτητές με σκοπό να συντάξουν το ερευνητικό προσχέδιο. Το τελικό θέμα της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας οριστικοποιείται ύστερα από συνεννόηση με την επιβλέπουσα καθηγήτρια ή τον επιβλέποντα καθηγητή.  

Για την εκπόνηση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας οι φοιτήτριες και οι φοιτητές, είναι απαραίτητο να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς και τις έξι υποχρεωτικές Θεματικές Ενότητες (Θ.Ε.) του πρώτου, δεύτερου και τρίτου εξαμήνου σπουδών. Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία υλοποιείται από τη φοιτήτρια/φοιτητή σε συνεργασία με δύο Επιβλέπουσες/Επιβλέποντες Καθηγήτριες/Καθηγητές και αναρτάται στη ψηφιακή πλατφόρμα του ΕΑΠ. Επιπλέον, η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία αξιολογείται με τη διαδικασία της προφορικής υποστήριξης.  

Η ολοκλήρωση του Μ.Π.Σ. προκύπτει μετά από την εκπόνηση, κατάθεση και επιτυχή αξιολόγηση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας. 

Προαπαιτούμενα: Η επιτυχής ολοκλήρωση των έξι (6) Θ.Ε. του 1ου, 2ου και 3ου εξαμήνου. 

Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης απαιτείται η επιτυχής παρακολούθηση και των έξι (6) Θεματικών Ενοτήτων, καθώς επίσης και η επιτυχής εκπόνηση και προφορική υποστήριξη της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας. 

 

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση