LRM 54: ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

 

Κωδικός ΘΕ: LRM 54

Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10

Τύπος ΘΕ: Υποχρεωτική

Εξάμηνο: (2ο)

Γλώσσα: Αγγλικά

Συντονιστής ΘΕ:

Γενική Περιγραφή ΘΕ LRM 54

Αυτή η Θεματική Ενότητα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητριών/τών σε τρέχοντα ζητήματα της εκμάθησης/διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας σε ένα πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από εξαιρετική αστάθεια και πολιτισμική-γλωσσική ασυνέχεια. Οι μαθητές μας είναι παιδιά με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό υπόβαθρο που είτε έχουν είτε δεν έχουν σχολική εμπειρία από τη χώρα καταγωγής τους. Είναι ανάγκη να κατανοήσουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις που φέρουν, τα γλωσσικά τους ρεπερτόρια, την εκπαιδευτική τους εμπειρία. Εξετάζουμε τρόπους για τη γεφύρωση της παλιάς και της νέας γνώσης, της/των πρώτης/ων γλώσσας/ών και της σχολικής γλώσσας. Ο κύριος στόχος μας είναι να κατανοήσουμε, να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους, να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και ενδυναμωτικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στα παιδιά να νιώθουν αποδεκτά και να μαθαίνουν αξιοποιώντας παράλληλα όλη τη γλωσσική γνώση που διαθέτουν. Στο πλαίσιο αυτής της ΘΕ θα συζητήσουμε ζητήματα διγλωσσίας και εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας, διαγλωσσικότητας, σκαλωσιών μάθησης, παραγωγής νοήματος και γραμματισμού σε γλωσσικά ποικιλόμορφα περιβάλλοντα. Θα διερευνήσουμε καινοτόμους και εναλλακτικούς τρόπους διευκόλυνσης των παιδιών να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, τον διγραμματισμό τους και την αυτοεκτίμησή τους.

Έχοντας μελετήσει τη σχετική βιβλιογραφία και το εκπαιδευτικό υλικό, οι φοιτήτριες/τές θα έχουν την ευκαιρία να προτείνουν εκπαιδευτικές προτάσεις, να αναπτύξουν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό για έναν πληθυσμό παιδιών με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο, υλικό το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του συγκεκριμένου πληθυσμού, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, το γλωσσικό επίπεδο, τις πολιτισμικές αξίες και τις καθημερινές τους ανάγκες.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να:

-        είναι σε θέση να δημιουργούν το γλωσσικό και εκπαιδευτικό προφίλ (πορτρέτο) παιδιών με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο

-        εκτιμούν την αξία της προϋπάρχουσας γνώσης και της/των πρώτης/ων γλώσσας/ών για την εκμάθηση/διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας

-        συζητούν τις λειτουργίες της παράλληλης χρήσης διαφορετικών γλωσσών

-        προσεγγίζουν κριτικά το υλικό που είναι διαθέσιμο για τη διδασκαλία μιας δεύτερης γλώσσας

-        εκτιμούν τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών προσφυγικού/μεταναστευτικού υπόβαθρου ως ατόμων που μαθαίνουν γλώσσα

-        αναπτύξουν το δικό τους υλικό που θα ανταποκρίνεται στις γλωσσικές ανάγκες παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο που μαθαίνουν μια δεύτερη γλώσσα

Γνωστικά Αντικείμενα

-        Τυπική και Άτυπη Ενταξιακή Εκπαίδευση για Παιδιά

-        Κοινωνιογλωσσικό Προφίλ Παιδιών, Σχεδιασμός Μαθήματος, Διαχείριση Τάξης και Αξιολόγηση

-        Πλαισιοθετημένη και Συνεργατική Μάθηση

-        Προσεγγίσεις και Μεθοδολογίες

Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτή τη ΘΕ.

Main Menu