Ολοκλήρωση Θερινού Σχολείου Εργαστηρίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών της ΣΘΕΤ, στη Μαθηματική Βιολογία

ΕΑΠ > Ανακοινώσεις > Τρέχουσες > Ολοκλήρωση Θερινού Σχολείου Εργαστηρίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών της ΣΘΕΤ, στη Μαθηματική Βιολογία

2021 e-Θερινό Σχολείο στη Μαθηματική Βιολογία
9-12 Σεπτεμβρίου 2021
Μαθηματική προτυποποίηση μολυσματικών και μη μολυσματικών ασθενειών

Με μεγάλη επιτυχία και υψηλή συμμετοχή, διεξήχθη το πρώτο Θερινό Σχολείο του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών της Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (http://mathlab.eap.gr ), στη Μαθηματική Βιολογία, με θέμα: Μαθηματική προτυποποίηση μολυσματικών και μη μολυσματικών ασθενειών.

Οι εργασίες του Θερινού Σχολείου διεξήχθησαν εξ ολοκλήρου διαδικτυακά, 9-12 Σεπτεμβρίου 2021. Την έναρξη τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπρόεδρος Ακαδημαϊκών θεμάτων του Ε.Α.Π. Κ. Ε. Ευσταθόπουλος ο οποίος κήρυξε και την έναρξη του Θερινού Σχολείου και του ο Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας, καθηγητής κ. Ι. Καλαβρουζιώτης, οι οποίοι αναφέρθηκαν στη σημασία της διεπιστημονικότητας στην μελέτη των ασθενειών καθώς και στη σημαντική συνεισφορά του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στην διεπιστημονική έρευνα και τη διάχυσή της.

Στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου συμμετείχαν με 12 επιστημονικές διαλέξεις και 6 εργαστήρια , οι προσκεκλημένοι καθηγητές και ερευνητές κ.κ. καθ. Βλάμος Παναγιώτης, καθ. Καραχάλιος Νίκος, καθ. Παπαδόπουλος Βασίλης, καθ. Σγαρδέλης Στέφανος, καθ. Φουσκάκης Δημήτρης, αν. καθ. Αδαμόπουλος Αδάμ, επίκ. καθ. Δεμίρης Νίκος, επικ. καθ. Βραχάτης Aριστείδης, επίκ. καθηγ. Ματζάκος Νίκος, επίκ. καθηγ. Νικολάου Χριστόφορος, Δρ Κουμάκης Ελευθέριος, MSc. Λαμπρόπουλος Δημήτρης, οι οποίοι παρουσίασαν τις τελευταίες εξελίξεις στην επιστημονική τους περιοχή, σχετικά με το θέμα.

Αναδείχθηκε η σημασία της ανάπτυξης και αξιοποίησης της μαθηματικής μοντελοποίησης και προσομοίωσης για την περιγραφή και την κατανόηση της διάδοσης μολυσματικών και μη μολυσματικών ασθενειών, μέσα από συνεχή/ διακριτή προσέγγιση, αιτιοκρατική, στοχαστική μοντελοποίηση, την απαραίτητη εκτίμηση παραμέτρων, επιλογή μεταβλητών και μοντέλων. Δόθηκε έμφαση στη θεώρηση διαφορετικών κλιμάκων του χρόνου και του χώρου στην κατασκευή των μοντέλων (γονίδιο, πρωτεΐνη, όργανο, οργανισμός, πληθυσμός) καθώς και στην διαχείριση και αξιοποίηση του μεγάλου πλήθους των διαθέσιμων βιολογικών και ιατρικών δεδομένων (big data) στους αλγορίθμους για την εξόρυξη γνώσης και τον έλεγχο υποθέσεων. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν μαθηματικές θεωρίες και μέθοδοι, γλώσσες προγραμματισμού, πλατφόρμες, υπολογιστικά εργαλεία, αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης κ.α., που οι μαθητές του θερινού σχολείου είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στα απογευματινά εργαστήρια. Στόχος της προσπάθειας αυτής ήταν η καλλιέργεια διεπιστημονικής αντίληψης στην προσέγγιση περίπλοκων φαινομένων της Μαθηματικής Βιολογίας και της Ιατρικής ώστε να είναι περισσότερο αποτελεσματική η πρόληψη, θεραπεία και αντιμετώπιση των ασθενειών στην κατεύθυνση της ιατρικής ακριβείας και της εξατομικευμένης ιατρικής (personalized medicine).

Ήταν μια υψηλού επιπέδου διαδικτυακή συνάντηση καθηγητών, ερευνητών, φοιτητών, αποφοίτων κ.α που για τέσσερεις ημέρες συμμετείχαν, παρακολούθησαν αλληλεπίδρασαν εμπνεύστηκαν και εξασκήθηκαν σε νέες μεθόδους και εργαλεία για την αντιμετώπιση ασθενειών. Περισσότερα, μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του Θερινού Σχολείου https://mathlab-summerschool.eap.gr/.

Επιπλέον, στην ιστοσελίδα του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών mathlab.eap.gr μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες, τις ευκαιρίες συνεργασίας και συμμετοχής σε ημερίδες, συνέδρια και σεμινάρια.
Χρήσιμες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε επίσης και στην ιστοσελίδα του Προγράμματος Σπουδών ΒΝΠ Βιοπληροφορική και Νευροπληροφορική (ΒΝΠ) – ΕΑΠ (eap.gr) , του Προγράμματος Σπουδών ΜΣΜ https://www.msm.eap.gr και του Προγράμματος Σπουδών ΦΥΕ Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες – ΕΑΠ (eap.gr) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.