elen
elen

Τέχνη-Πολιτιστική Κληρονομιά-Αναπτυξιακές Πολιτικές (ΤΕΠ)

ΕΑΠ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ > Μεταπτυχιακά > Εξαμηνιαία > Τέχνη-Πολιτιστική Κληρονομιά-Αναπτυξιακές Πολιτικές (ΤΕΠ)
Σκοπός - Περιγραφή
Μαθησιακά αποτελέσματα
Προϋποθέσεις Εισαγωγής
Διάρθρωση
Εκπαιδευτικό Προσωπικό
Οικονομική Συμμετοχή
Επικοινωνία

Γενικά

Ο πολιτισμός επιτρέπει και διευκολύνει τη δυνατότητα πολλαπλών διασυνδέσεων τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε εφαρμοσμένο επίπεδο. Αυτό εξηγεί την ευελιξία στην απορρόφηση των εκπαιδευομένων, όπως προκύπτει από στοιχεία της διεθνούς εμπειρίας σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές.

Με το παρόν Μεταπτυχιακό το ΕΑΠ συμβάλλει στην καλλιέργεια, την ενδυνάμωση και την εθνική και τοπική ανάπτυξη κατά την παρούσα κρίσιμη καμπή, με αξιοποίηση και επίγνωση της διεθνούς εμπειρίας. Τούτο τόσο για λόγους εκπαίδευσης και θεωρητικής εμβάθυνσης με τρόπο καινοτόμο, ως αντίδραση στην ισοπεδωτική δυναμική της παγκοσμιοποίησης, όσο και για λόγους προώθησης.

Αντικείμενο – Σκοπός

Αντικείμενα του Προγράμματος είναι:

  • Η αισθητικά ενήμερη, διεπιστημονική και κριτική θεώρηση της τέχνης, της πολιτιστικής και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Ελλάδας και του Ελληνικού πολιτισμού ευρύτερα, η οποία περιλαμβάνει αστικά και περιφερειακά περιβάλλοντα πλούσια σε φυσική και ανθρωπογενή καλλονή, καθώς και σε πολιτιστικά και αισθητικά αγαθά.
  • Η προβολή του ελληνικού αστικού και περιφερειακού τοπίου ως παλίμψηστου ιστορίας, φύσης και τέχνης προς προστασία και ανάδειξη.
  • Η καλλιέργεια μεθόδων θεωρητικής, αισθητικής και τεχνολογικής ανάδειξης, καθώς και χωρικού σχεδιασμού ποιοτικά κατάλληλου για το ελληνικό τοπίο ως πνευματικό γεγονός και ως υλική υπόσταση.
  • Η προσέγγιση της αναπτυξιακής διάστασης της ελληνικής τέχνης και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το Πρόγραμμα σκοπεί να συμβάλει εκπαιδευτικά και ερευνητικά στα εξής:

  • Συγκριτική ανακεφαλαίωση της ελληνικής τέχνης και δημιουργίας όλων των περιόδων σε σχέση με το διεθνές περιβάλλον κατά τις νεότερες ιστορικά περιόδους. Σημερινά ζητήματα ερμηνείας.
  • Πολύπλευρη αξιολόγηση και ανάδειξη της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Καλλιέργεια περιβαλλοντικά ευαίσθητης συνθετικής και δημιουργικής στάσης απέναντι στην ελληνική στρωματογραφία (μνημεία, καλλιτεχνήματα, πολιτιστικά τοπία, αρχιτεκτονικά στοιχεία ή σύνολα) που εγγράφεται στον σημερινό αστικό ιστό και στον περιφερειακό χώρο.
  • Σύνδεση θεωρίας και πράξης για την υλοποίηση νέας καλλιτεχνικής, αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής δημιουργίας σε αρμονικό διάλογο με τα αστικά παλίμψηστα διαφορετικών εποχών και ύφους.
  • Μουσειακή ανάδειξη της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω αντίστοιχης εκπαίδευσης και προβολής.
  • Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς με αναπτυξιακή στόχευση, μέσω καλά σχεδιασμένου πολιτιστικού τουρισμού.
  • Συμβολή στην εναρμόνιση των εντάσεων μεταξύ αφ’ ενός της κατασκευαστικής δραστηριότητας μεγάλης κλίμακας και αφ’ ετέρου της προστασίας της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου με απώτερο στόχο την προάσπιση και διαιώνιση σημαντικών στοιχείων και χαρακτηριστικών της ελληνικής τέχνης και πολιτιστικής κληρονομιάς

Ειδικότερα

Το ΠΜΣ ΤΕΠ (ΦΕΚ 710/24.02.2021, τευχ. Βʹ) σκοπό έχει να εκπαιδεύσει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές του έτσι ώστε:

  • Πρώτον, να εμβαθύνουν στα σπάνια φυσικά και πνευματικά χαρακτηριστικά του ελληνικού πολιτισμού και χώρου, και γενικότερα, για ξένους φοιτητές, του ιστορικού χωρο-χρόνου.
  • Δεύτερον, να αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά αυτά με τον αρμόζοντα τρόπο. Στην ανάδειξη αυτή συμβάλλουν:
  • Η μνημειακή και μουσειακή εθνική πολιτική.
  • Η τουριστική δραστηριότητα πολιτιστικού και δημιουργικού χαρακτήρα και αειφορικού προσανατολισμού.
  • Η στοχευμένη ανάδειξη δικτύων πολιτισμού και φυσικής καλλονής.
  • Η χωροταξική και πολεοδομική ένταξη εθνικών ‘διαδρόμων’ μνημειακότητας και πολιτιστικών μορφών.
  • Τρίτον, να δημιουργούν νέες καλλιτεχνικές μορφές με βαθιά επίγνωση του παρελθόντος.
  • Τέταρτον, να συμβάλλουν διαρκώς με τη γνώση και το έργο τους στη διεθνή καταξίωση της εικόνας της χώρας, η οποία, ενώ διαθέτει εκπληκτικά μεγάλο χωρικό και καλλιτεχνικό πλούτο, και ενώ έχει παραγάγει σημαντικότατο έργο προστασίας του πλούτου αυτού, δεν έχει πάντα διεκδικήσει την αντίστοιχη αναγνώριση σε διεθνές επίπεδο, η οποία κατά την παρούσα συγκυρία κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική.

Το ΠΜΣ περιλαμβάνει με μοναδικότητα και πρωτοτυπία όψεις, διαστάσεις και αισθητικές της δημιουργικής και χωρικής παράδοσης αλλά και προοπτικής στον ελληνικό χώρο, σε συγκριτική θεώρηση ως προς τη Δύση συνολικά και τη Μεσόγειο ειδικότερα.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω σκοποί, το ΠΜΣ συνδυάζει, όποτε και όπου είναι αυτό εφικτό, θεωρητική με εφαρμοσμένη και βιωματική εκπαίδευση. Ως προς την τελευταία, πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται, όποτε αυτό είναι δυνατό, οργανωμένες επισκέψεις φοιτητών και φοιτητριών σε σημαντικούς χώρους και τόπους συναφείς με τη φύση του ΠΜΣ.

Πιο αναλυτικά

Οι στόχοι και οι σκοποί του Μεταπτυχιακού Τέχνη-Πολιτιστική Κληρονομιά-Αναπτυξιακές Πολιτικές (ΤΕΠ) είναι η διεπιστημονική εκπαίδευση των φοιτητών και φοιτητριών στις εξής περιοχές:

  • Συγκριτική ανακεφαλαίωση της ελληνικής τέχνης και δημιουργίας σε σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα και με το διεθνές περιβάλλον.
  • Ανάδειξη και διαχείριση φυσικών, καλλιτεχνικών και πνευματικών χαρακτηριστικών της ελληνικής ιστορικής στρωματογραφίας, δηλαδή των ιχνών του ιστορικού χώρου που εγγράφονται μέσα στον σημερινό αστικό ιστό και στον περιφερειακό χώρο.
  • Νέα καλλιτεχνική, αρχιτεκτονική και πολεοδομική δημιουργία σε αρμονικό διάλογο με τα αστικά παλίμψηστα διαφορετικών εποχών αλλά και ύφους. Ενδεικτικά: Περιλαμβάνεται στο ΠΜΣ ΤΕΠ η θεωρητικά ενήμερη αντιμετώπιση των σχεδιαστικών και αισθητικών προβλημάτων σε επίπεδο αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας στις παλαιές Λατινοκρατούμενες σε σχέση με τις παλαιές Οθωμανοκρατούμενες περιοχές της Ελλάδας αλλά και της Ανατολικής Μεσογείου.
  • Αξιοποίηση της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς με αναπτυξιακά αποτελέσματα, όπως ο καλά σχεδιασμένος πολιτιστικός και δημιουργικός τουρισμός.
  • Προετοιμασία για εναρμόνιση των εντάσεων μεταξύ της κατασκευαστικής δραστηριότητας μεγάλης κλίμακας αφ’ ενός και της ανάγκης προστασίας και ανάδειξης της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς αφ’ ετέρου.
  • Ανάπτυξη του δημόσιου διαλόγου μέσω δημοσιεύσεων, με σκοπό τη συμβολή στην βαθύτερη κατανόηση του κοινωνικού πεδίου απέναντι στις παραπάνω διαστάσεις και προτεραιότητες, με στόχο την προάσπισή τους.

Οι φοιτητές αποκτούν, πέραν της θεωρητικής, και εφαρμοσμένη εκπαίδευση:

  • Στην πολύπλευρη αξιολόγηση και ανάδειξη της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, που περιλαμβάνει αστικά και περιφερειακά περιβάλλοντα πλούσια σε φυσική καλλονή, σε πολιτιστικά καθώς και σε αισθητικά αγαθά.
  • Στον πολιτιστικό και δημιουργικό τουρισμό.
  • Στην μουσειακή εκπαίδευση και προβολή.

Ανακεφαλαιωτικά, αντικείμενα του Προγράμματος είναι:

  • Η αισθητικά ενήμερη, διεπιστημονική και κριτική θεώρηση της τέχνης, της πολιτιστικής και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Ελλάδας και του ελληνικού πολιτισμού ευρύτερα, η οποία περιλαμβάνει αστικά και περιφερειακά περιβάλλοντα πλούσια σε φυσική και ανθρωπογενή καλλονή, καθώς και σε πολιτιστικά και αισθητικά αγαθά.
  • Η προβολή του ελληνικού αστικού και περιφερειακού τοπίου ως παλίμψηστου ιστορίας, φύσης και τέχνης προς προστασία και ανάδειξη.
  • Η καλλιέργεια μεθόδων θεωρητικής, αισθητικής και τεχνολογικής ανάδειξης, καθώς και χωρικού σχεδιασμού ποιοτικά κατάλληλου για το ελληνικό τοπίο ως πνευματικό γεγονός και ως υλική υπόσταση.
  • Η προσέγγιση της αναπτυξιακής διάστασης της ελληνικής τέχνης και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Πιο διεξοδικά, το ΠΜΣ ΤΕΠ σκοπεί να συμβάλει εκπαιδευτικά και ερευνητικά στα εξής:

  • Συγκριτική ανακεφαλαίωση της ελληνικής τέχνης και δημιουργίας όλων των περιόδων σε σχέση με το διεθνές περιβάλλον κατά τις νεότερες ιστορικά περιόδους. Σημερινά ζητήματα ερμηνείας.
  • Πολύπλευρη αξιολόγηση και ανάδειξη της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Καλλιέργεια περιβαλλοντικά ευαίσθητης συνθετικής και δημιουργικής στάσης απέναντι στην ελληνική στρωματογραφία (μνημεία, καλλιτεχνήματα, πολιτιστικά τοπία, αρχιτεκτονικά στοιχεία ή σύνολα) που εγγράφεται στον σημερινό αστικό ιστό και στον περιφερειακό χώρο.
  • Σύνδεση θεωρίας και πράξης για την υλοποίηση νέας καλλιτεχνικής, αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής δημιουργίας σε αρμονικό διάλογο με τα αστικά παλίμψηστα της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής από διαφορετικές εποχές και ύφος.
  • Μουσειακή ανάδειξη της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω αντίστοιχης εκπαίδευσης και προβολής με χρήση νέων τεχνολογιών.
  • Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς με αναπτυξιακή στόχευση, μέσω καλά σχεδιασμένου πολιτιστικού και δημιουργικού τουρισμού.
  • Συμβολή στην εναρμόνιση των εντάσεων μεταξύ αφ’ ενός της κατασκευαστικής δραστηριότητας μεγάλης κλίμακας, και αφ’ ετέρου της προστασίας της τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • Ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου με απώτερο στόχο την προάσπιση και διαιώνιση σημαντικών στοιχείων και χαρακτηριστικών της ελληνικής τέχνης και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Τα επιθυμητά μαθησιακά αποτελέσματα για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Τέχνη-Πολιτιστική Κληρονομιά-Αναπτυξιακές Πολιτικές» είναι τα ακόλουθα:

  1. Να αναγνωρίζουν την σημερινή ελληνική δυναμική και πρωτοποριακές δημιουργικές εκφράσεις της χώρας. Να κινητοποιούν ευχερώς τη συγκριτική τους εποπτεία στην εξέταση και διερεύνηση των συναφών ζητημάτων.
  2. Να αναπτύξουν δεξιότητες συγγραφής άρθρων και κειμένων για τον δημόσιο ρόλο της τέχνης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και των συναφών αναπτυξιακών πολιτικών.
  3. Να αναπτύξουν δεξιότητες δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων της έρευνας στο ευρύ κοινό και επικοινωνίας με αυτό.
  4. Να μεταβαίνουν ευχερώς από τη θεωρία στην εμπειρία.
  5. Να έχουν κριτική εποπτεία θεμελιακών εννοιών της τέχνης, του πολιτιστικού τοπίου και της πολιτιστικής κληρονομιάς και να τεκμηριώνουν τη σχέση μεταξύ της εγχώριας πολιτιστικής κληρονομιάς και των διεθνών της προσλήψεων.
  6. Να παρακολουθούν κριτικά τους τρόπους με τους οποίους η ελληνική πολιτεία διαχειρίζεται / προβάλλει την εγχώρια πολιτιστική κληρονομιά και να προτείνουν αξιοποίησή της με αναπτυξιακό πρόσημο.
  7. Να τεκμηριώνουν τη σχέση μεταξύ των διεθνών πολιτικών εξελίξεων και της διαχρονικής πρόσληψης της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  8. Να χειρίζονται θεωρητικές έννοιες σχετικές με τα μουσεία, τα μνημεία και τη διαχείρισή τους, αναπτύσσοντας πρωτότυπο και γόνιμο προβληματισμό γύρω από τη λειτουργία μουσείων και αρχαιολογικών χώρων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Να παρακολουθούν κριτικά τους τρόπους με τους οποίους η ελληνική πολιτεία διαχειρίζεται το πολιτιστικό κεφάλαιο της χώρας μέσω της ίδρυσης / διαχείρισης / πιστοποίησης και αξιολόγησης μουσείων, μνημείων, και αρχαιολογικών χώρων.
  9. Να προσεγγίζουν την πλούσια αρχιτεκτονική κληρονομιά της χώρας εξοικειωμένοι ως προς την αισθητική θεώρηση και τη διαχείρισή της, σχεδιαστική και πολιτιστική.
  10. Να κατανοούν κριτικά βασικά χαρακτηριστικά της τέχνης στη διαδρομή της σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και τον πολιτιστικό διάλογο που υποκρύπτεται στην ανάπτυξη των τεχνών.
  11. Να κατέχουν και να αναγνωρίζουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη σχέση οπτικής αντίληψης της Ελλάδας και της Δύσης, καθοριστική για τη συγκρότηση του πολιτιστικού χώρου, της τέχνης και του δημιουργικού γίγνεσθαι. Επίσης, να αντιλαμβάνονται τη σημασία της οπτικής εμπειρίας στο σχεδιασμό.
  12. Να συλλαμβάνουν τη σχέση όρασης και χωρικής κοινωνικής οργάνωσης. Να διακρίνουν τις αρθρώσεις και τις διασυνδέσεις ανάμεσα στη φιλοσοφική σκέψη, την πολιτιστική γεωγραφία, τη λογοτεχνία και την αρχαιολογία.
  13. Να κατανοούν σε μεγάλο εύρος τις κύριες διαδρομές της σκέψης γύρω από την αισθητική εμπειρία και να αντιλαμβάνονται τις διαφορές ανάμεσα στην αισθητική και την ιστοριοτεχνική προσέγγιση.
  14. Να αναγνωρίζουν βαθιά και κριτικά σημαντικά τοπόσημα και χαρακτηριστικά του αστικού χώρου.
  15. Να αξιοποιούν αυτές τις γνώσεις υπό διάφορες ιδιότητες.
  16. Να αντιλαμβάνονται τις πολλαπλές ιστορικές, αισθητικές, κοινωνικές, οικονομικές και γεωγραφικές παραμέτρους, που εντείνονται κατά τις εξεταζόμενες περιόδους, και να έχουν επίγνωση των συνθηκών υπό τις οποίες αναφύονται φαινόμενα κρίσης.
  17. Να αναγνωρίζουν τις πολλαπλές διαστάσεις του τουριστικού φαινομένου, εθνικές και παγκόσμιες, καθώς και την ιστορικότητα αλλά και τη ρευστότητα του φαινομένου αυτού, ώστε να προσανατολίζουν κατάλληλα τους σχεδιασμούς και τις επιλογές τους.
  18. Να γνωρίζουν τους εμπλεκόμενους φορείς και τις αρμοδιότητές τους σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, να αποφαίνονται για την παρούσα κατάσταση και να σχεδιάζουν κατάλληλα και με επίγνωση συναφείς δράσεις πολιτιστικού τουρισμού σε διάφορες περιοχές της χώρας.
  19. Να αξιοποιούν τις νέες οπτικοακουστικές τεχνολογίες στην καταγραφή και προβολή αστικών, μνημειακών και μουσειακών χώρων.

 

Πιστωτικές Μονάδες ECTS Προγράμματος Σπουδών

Το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) είναι 120 ECTS.

 

Χαρακτηρισμός ΠΜΣ

Master of Arts (MA)

Ταξινόμηση σύμφωνα με τον κώδικα ISCED-2011 της UNESCO

Με βάση το επίπεδο σπουδών: 7

 

Διάρκεια φοίτησης

Η ελάχιστη χρονική διάρκεια για την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι δύο (2) έτη, ήτοι τέσσερα (4) εξάμηνα.

Γίνονται δεκτοί κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος ανώτατης εκπαίδευσης συγγενούς γνωστικού αντικειμένου.

Η γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος είναι η ελληνική. Η γνώση μίας ξένης γλώσσας καθώς και η εξοικείωση με τη χρήση Η/Υ, e-mail και διαδικτύου θα βοηθήσει σημαντικά στην παρακολούθηση του προγράμματος.

Σημείωση:

Κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος ανώτατης εκπαίδευσης εννοούνται οι πτυχιούχοι ελληνικών πανεπιστημίων ή ΑΤΕΙ ή οι έχοντες ισότιμους τίτλους της αλλοδαπής αναγνωρισμένους από το ΔΙΚΑΤΣΑ ή το ΔΟΑΤΑΠ οι κάτοχοι πρώτου κύκλου σπουδών των ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής.*

Με τον όρο Πανεπιστήμια εννοούμε Πανεπιστημιακές Σχολές, Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

*Επισήμανση: Σύμφωνα με την παρ. 7, αρ. 34 του ν. 4485/2017 «Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών δεν απονέμεται σε φοιτητή του οποίου ο τίτλος σπουδών πρώτου κύκλου από ίδρυμα της αλλοδαπής δεν έχει αναγνωριστεί από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), σύμφωνα με το ν.3328/2005 (Α’80)».

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τέχνη-Πολιτιστική Κληρονομιά-Αναπτυξιακές Πολιτικές» διαρθρώνεται σε τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση εννέα (9) Θεματικών Ενοτήτων, η εκπόνηση και παρουσίαση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.

Το σύνολο των πιστωτικών μονάδων (ECTS) που απαιτούνται για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης  είναι 120 ECTS (30 ECTS ανά εξάμηνο). Αναλυτικά, η διάρθρωση του Π.Μ.Σ. είναι η ακόλουθη:

1ο Εξάμηνο
ΤΕΠ50 Πολιτιστικά τοπία και πολιτιστική κληρονομιά του ελληνικού χώρου (Υ¹, 10 ECTS)
ΤΕΠ51 Γενεαλογίες της αισθητικής σκέψης στο ευρωπαϊκό και το ελληνικό κίνημα προστασίας των μνημείων: Θεωρία και εφαρμογή (Υ, 10 ECTS)
ΤΕΠ52 Κλασική κληρονομιά και νεωτερικές πολιτιστικές ταυτότητες: Ελλάδα και κόσμος (Υ, 10 ECTS)

 

2ο Εξάμηνο
ΤΕΠ53 Διαχρονική στρωματογραφία Ελληνικών πόλεων: Δίκτυα τέχνης, φύσης και μνημειακότητας, προβλήματα σχεδιασμού (Υ, 10 ECTS)
ΤΕΠ54 Βυζαντινή και μεταβυζαντινή τέχνη (4ος-18ος αι.), αρχιτεκτονική και πολεοδομία σε εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο (Υ, 10 ECTS)
ΤΕΠ55 Μουσεία, μνημεία, αξιακοί και ιστορικοί τόποι: Αξιακές προσεγγίσεις (Υ, 10 ECTS)

 

3ο Εξάμηνο
ΤΕΠ60 Νεότερη και σύγχρονη (19ος-21ος αι.) τέχνη, αρχιτεκτονική και πολεοδομία στο εθνικό και το ευρωπαϊκό πλαίσιο (Υ, 10 ECTS)
ΤΕΠ61 Οπτικοακουστικά μέσα επικοινωνίας στον μουσειακό και τον αστικό χώρο (Υ, 10 ECTS)
ΤΕΠ62 Αναπτυξιακές διαστάσεις του πολιτισμού: Πολιτιστική κληρονομιά και τουρισμός (Υ, 10 ECTS)

 

4ο Εξάμηνο
ΤΕΠΔΕ Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (Υ, 30 ECTS)

 

Σημείωση:
Υ¹: Υποχρεωτική

Οδηγίες Επιλογής Θ.Ε.

Οι φοιτητές/φοιτήτριες μπορούν να επιλέξουν από μία (1) έως τρεις (3) Θεματικές Ενότητες το εξάμηνο (30 ECTS ανά εξάμηνο κατά το μέγιστο).

Η επιλογή των Θ.Ε. γίνεται με τη σειρά που ακολουθεί η διάρθρωση του Προγράμματος.

Για παράδειγμα, στο α’ εξάμηνο, αν επιλέξετε μία (1) Θ.Ε. υποχρεωτικά πρέπει να δηλώσετε την ΤΕΠ50. Αν επιθυμείτε να δηλώσετε και δεύτερη Θ.Ε., μπορείτε να επιλέξετε την ΤΕΠ51. Όπως επίσης, αν επιθυμείτε να δηλώσετε τρεις (3) Θ.Ε., μπορείτε να επιλέξετε τις ΤΕΠ50, ΤΕΠ51 και ΤΕΠ52.

Κατά τη διαδικασία δήλωσης Θ.Ε. πρέπει να εξαντλούνται πρώτα οι Θ.Ε. προηγούμενου εξαμήνου και κατόπιν να δηλώνονται οι Θ.Ε. επόμενου εξαμήνου.

Η παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας προϋποθέτει την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των Θεματικών Ενοτήτων του Προγράμματος.

Για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) είναι υποχρεωτική η επιτυχής ολοκλήρωση εννέα (9) Θ.Ε., καθώς επίσης η επιτυχής εκπόνηση και παρουσίαση της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.

Επιτροπή Ακαδημαϊκής Εποπτείας

Αργυρώ Λουκάκη, Καθηγήτρια Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Βασιλεία Χατζηνικήτα, Καθηγήτρια Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Δημήτρης Πλάντζος, Καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η οικονομική συμμετοχή των φοιτητών στο εν λόγω Πρόγραμμα υπολογίζεται σε σχέση με τις πιστωτικές μονάδες (ECTS), ήτοι μια (1) Πιστωτική Μονάδα (ECTS) αντιστοιχεί σε 30€. Επομένως, η εκάστοτε Θεματική Ενότητα αντιστοιχεί σε 300€ και η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία σε 900€. Η συνολική οικονομική συμμετοχή των φοιτητών αντιστοιχεί σε 3.600€. 

Τμήμα Μητρώου Φοιτητών
Τηλ.: 2610367318
E-mail:  tep@eap.gr

Γραφείο εξυπηρέτησης φοιτητών
Τηλ.: 2610 367600
E-mail: info@eap.gr

Υποβολή αιτήσεων

Κάνε εδώ την αίτησή σου για όποιο πρόγραμμα σε ενδιαφέρει!


Κάνε αίτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο